Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nedávno sme priniesli informáciu, že prémiová automobilka DS z koncernu Stellantis bude od roku 2024 plne elektrická. Portál Autovista24 pred pár dňami informoval, že sa k nej pridáva ďalší člen koncernu – ikonická Alfa Romeo.

Ani francúzsky koncern Stellantis neberie elektromobilitu na ľahkú váhu. Drvivá väčšina dcérskych automobiliek už má vo svojej flotile minimálne jeden elektromobil, no plány pretransformovať sa na čistú elektromobilitu sú zatiaľ pre väčšinu z nich v nedohľadne. Automobilka DS však už má jasný cieľ, od roku 2024 bude predávať iba elektrické autá.

Michal Varga/FonTech

Francúzsky koncern Stellantis plánuje, aby do roku 2025 malo 98 % jeho modelov predávaných v Európe a Severnej Amerike elektrickú verziu, uviedol nedávno generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares.

Automobilka už podľa neho pracuje na vývoji štyroch platforiem pre elektrické autá s dojazdom 500 až 800 kilometrov. Ako dodal, modely zahŕňajú plne elektrizované pick-upy, športovo-úžitkové autá aj malé autá. Do vývoja elektrických áut podľa neho Stellantis investuje najmenej 30 miliárd eur.

Ikonická Alfa Romeo už iba ako elektromobil

Alfa Romeo však na plnú elektrifikáciu svojej flotily nejde tak drasticky ako DS. Až do roku 2027 si môžu zákazníci kúpiť štýlového Taliana so spaľovacím motorom. Po roku 2027 už bude Alfa Romeo ponúkať iba elektromobily, píše aj portál Forbes.

NEPREHLIADNI
Nová obeť. Ďalšia európska automobilka bude o 3 roky predávať len elektrické autá

Pre menšie automobilky, akými sú aj DS a Alfa Romeo, je prechod na čistú elektrifikáciu omnoho jednoduchší, ako v prípade veľkých koncernových hráčov. Ich ponuka modelov je totiž podstatne užšia a nahradiť ich elektromobilmi je preto výrazne ľahšie a rýchlejšie.

Alfa Romeo

Lancia chce prejsť na čisté elektromobily do roku 2026 a v roku 2024 plánuje ponúkať elektrickú alternatívu ku každému ponúkanému modelu.

Ani najväčší hráč koncernu, automobilka Peugeot, sa neplánuje nechať zahanbiť. Do roku 2023 bude mať elektrifikovaných až 85 % svojej flotily. Do roku 2025 sa chce čo najviac priblížiť k 100 %, v tomto prípade sa ale bavíme aj o hybridoch, plug-in hybridoch a čistých elektromobiloch.

Šéf Stellantisu vidí v elektrifikácii problém

Súčasné ceny elektrických áut sú stále vysoké. Už niekoľkokrát nám automobilky chceli priniesť „ľudový“ elektromobil, no ak sa jednalo o auto strednej triedy, jeho cena sa vždy dostala vysoko nad 30 000 €. Carlos Tavares, šéf skupiny Stellantis, si myslí, že aj napriek znižovaniu cien elektromobilov si ho v budúcnosti jednoducho stredná vrstva nebude môcť dovoliť.

TASR

Vďaka tomu sa obmedzí mobilita strednej vrstvy, ktorá si teda nové auto nebude môcť dovoliť. Znížia sa predaje, tým pádom sa bude musieť znížiť aj produkcia a bude hroziť prepúšťanie, čo zrejme nechce žiadna krajina, v ktorej tvorí automobilový priemysel podstatnú časť HDP.

Na obranu seba a v podstate všetkých automobiliek ďalej povedal, že práve Európska únia je tým spúšťačom, ktorý nastolil takto agresívny nástup elektromobility svojimi emisnými normami, preto by mala prevziať aj prípadnú zodpovednosť za problémy, ktoré môžu nastať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú