Neúprosný koniec. Ďalšia európska automobilka bude od tohto roka predávať len elektromobily
Nedávno sme priniesli informáciu, že prémiová automobilka DS z koncernu Stellantis bude od roku 2024 plne elektrická. Portál Autovista24 pred pár dňami informoval, že sa k nej pridáva ďalší člen koncernu – ikonická Alfa Romeo.
Ani francúzsky koncern Stellantis neberie elektromobilitu na ľahkú váhu. Drvivá väčšina dcérskych automobiliek už má vo svojej flotile minimálne jeden elektromobil, no plány pretransformovať sa na čistú elektromobilitu sú zatiaľ pre väčšinu z nich v nedohľadne. Automobilka DS však už má jasný cieľ, od roku 2024 bude predávať iba elektrické autá.
Francúzsky koncern Stellantis plánuje, aby do roku 2025 malo 98 % jeho modelov predávaných v Európe a Severnej Amerike elektrickú verziu, uviedol nedávno generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares.
Automobilka už podľa neho pracuje na vývoji štyroch platforiem pre elektrické autá s dojazdom 500 až 800 kilometrov. Ako dodal, modely zahŕňajú plne elektrizované pick-upy, športovo-úžitkové autá aj malé autá. Do vývoja elektrických áut podľa neho Stellantis investuje najmenej 30 miliárd eur.
Ikonická Alfa Romeo už iba ako elektromobil
Alfa Romeo však na plnú elektrifikáciu svojej flotily nejde tak drasticky ako DS. Až do roku 2027 si môžu zákazníci kúpiť štýlového Taliana so spaľovacím motorom. Po roku 2027 už bude Alfa Romeo ponúkať iba elektromobily, píše aj portál Forbes.
NEPREHLIADNI
Nová obeť. Ďalšia európska automobilka bude o 3 roky predávať len elektrické autá
Pre menšie automobilky, akými sú aj DS a Alfa Romeo, je prechod na čistú elektrifikáciu omnoho jednoduchší, ako v prípade veľkých koncernových hráčov. Ich ponuka modelov je totiž podstatne užšia a nahradiť ich elektromobilmi je preto výrazne ľahšie a rýchlejšie.
Lancia chce prejsť na čisté elektromobily do roku 2026 a v roku 2024 plánuje ponúkať elektrickú alternatívu ku každému ponúkanému modelu.
Ani najväčší hráč koncernu, automobilka Peugeot, sa neplánuje nechať zahanbiť. Do roku 2023 bude mať elektrifikovaných až 85 % svojej flotily. Do roku 2025 sa chce čo najviac priblížiť k 100 %, v tomto prípade sa ale bavíme aj o hybridoch, plug-in hybridoch a čistých elektromobiloch.
Šéf Stellantisu vidí v elektrifikácii problém
Súčasné ceny elektrických áut sú stále vysoké. Už niekoľkokrát nám automobilky chceli priniesť „ľudový“ elektromobil, no ak sa jednalo o auto strednej triedy, jeho cena sa vždy dostala vysoko nad 30 000 €. Carlos Tavares, šéf skupiny Stellantis, si myslí, že aj napriek znižovaniu cien elektromobilov si ho v budúcnosti jednoducho stredná vrstva nebude môcť dovoliť.
Vďaka tomu sa obmedzí mobilita strednej vrstvy, ktorá si teda nové auto nebude môcť dovoliť. Znížia sa predaje, tým pádom sa bude musieť znížiť aj produkcia a bude hroziť prepúšťanie, čo zrejme nechce žiadna krajina, v ktorej tvorí automobilový priemysel podstatnú časť HDP.
Na obranu seba a v podstate všetkých automobiliek ďalej povedal, že práve Európska únia je tým spúšťačom, ktorý nastolil takto agresívny nástup elektromobility svojimi emisnými normami, preto by mala prevziať aj prípadnú zodpovednosť za problémy, ktoré môžu nastať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
EÚ zakáže zástery, chňapky či poťahy na matrace s toxickými látkami. Spôsobujú rakovinu či neplodnosť
Vedci odhalili skrytý „prepínač tuku“. Aminokyselina môže zmeniť tvoju váhu o desiatky percent
Kaliňák sa postavil za Daniela Bombica: „Je vo väzbe absolútne neprávom,“ tvrdí europoslanec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP