Apple v posledných rokoch zmenil svoj pohľad na poskytované služby a začal sa im venovať oveľa viac. Práve služby prinášajú spoločnosti peniaze v období, keď predaje iPhonov klesajú. Najnovšia služba, ktorú chystá už začiatkom nového roka, bude konkurovať Netflixu.

Plány Applu sú smelé a už viackrát kolovali informácie, že gigant z Cupertina chce do roku 2021 dosiahnuť tržby v hodnote 50 miliárd dolárov z ponúkaných služieb. Práve služby ako Apple Music či Apple News zarábajú peniaze v čase, keď predaje iPhonov a ostatných zariadení klesajú. Predsa len je na svete aktuálne zhruba 1,3 miliardy aktívnych iPhonov a každý vlastník je potencionálny používateľ služieb.

Služby ako nový prostriedok príjmu

Na konci posledného fiškálneho štvrťroka mal Apple 330 miliónov predplatiteľov služieb, čo predstavuje medziročný nárast o 50 %. Títo predplatitelia vygenerovali pre giganta príjmy vo výške 37,2 miliárd dolárov počas fiškálneho roka 2018. Ak však chce spoločnosť s logom nahryznutého jabĺčka vliať do oblasti služieb nový impulz, musí predstaviť niečo nové. Tým niečím by mala byť služba zaoberajúca sa streamingom videí.

Konkurencia je veľmi silná

Názov služby ešte nie je známy, no už teraz je jasné, že bude priamym konkurentom pre Netflix, Hulu či Amazon Prime. Spustenie služby však nie je pre Apple zárukou úspechu, nakoľko konkurencia je silná a náročná. Napokon ďalšia konkurenčná služba, ktorej očakávané spustenie je plánované koncom roka 2019, bude Disney+. Možno práve preto Apple plánuje spustenie svojej služby už na začiatku roka 2019.

Do služby investoval 1 miliardu dolárov

Gigant nechce ponechať nič náhode a do služby už investoval 1 miliardu dolárov. Minuté peniaze využil na to, aby pritiahol divákov na exkluzívne hollywoodske tituly vrátane známych tvárí ako Steven Spielberg, M. Night Shyamalan či Oprah Winfrey. Zároveň si najal dvojicu najvyšších riadiacich pracovníkov spoločnosti Sony Pictures Television, aby im pomohla vytvoriť nové relácie a tituly. Či sa všetky tieto investície vyplatia, však ukáže len čas a skutočná kvalita ponúkaného obsahu, ktorá je v prostredí silnej konkurencie nevyhnutná.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú