V správe boli použité materiály TASR.

Nemecký výrobca luxusných automobilov Audi a jeho čínsky partner SAIC spoločne vyvinú novú platformu pre inteligentné a elektrické vozidlá, ktoré budú dodávať na čínsky trh. Krok prichádza približne desať mesiacov po uzavretí prelomovej dohody o spolupráci medzi dcérskou spoločnosťou skupiny Volkswagen (VW) a čínskou automobilkou. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Zásadne zaostáva za Teslou

Na najväčšom automobilovom trhu na svete, poznamenanom tvrdou cenovou vojnou, Audi v predaji elektromobilov výrazne zaostáva za americkou Teslou a ďalšími čínskymi rivalmi. Audi a SAIC budú vyvíjať modely postavené na novej architektúre nazvanej Advanced Digitized Platform.

V tlačovej správe k tomuto kroku Audi uvádza, že spolupráca začne s tromi elektrickými modelmi, z ktorých prvý príde na trh už v roku 2025. Nová spomínaná architektúra má umožniť skrátenie času potrebného na uvedenie nového modelu na trh o viac ako 30 %, čo je vzhľadom na to, že automobilka zásadne v elektromobilite zaostáva, kritický parameter.

Audi

Spolupráca má pretransformovať portfólio elektrických modelov značky Audi na čínskom trhu, ktorý je najväčším na svete. Spoločné produkty majú priniesť dizajn typický pre Audi, prémiové jazdné vlastnosti, najvyššie štandardy kvality a najnovšie technológie elektromobilov. Ako budú konkrétne modely vyzerať a aké parametre nakoniec ponúknu je zatiaľ otázne a relevantné len pre samotnú Čínu, v ktorej sa budú predávať.

Obrovské zmeny

Prechod na elektromobilitu so sebou prináša zásadné zmeny, ktoré sa odrazia aj na pomenúvaní modelov, čo Audi oznámila ešte počas minulého roka. Doposiaľ Audi odlišovalo elektromobily od spaľovákov prívlastkom „e-tron“. Ten síce bude automobilka používať aj pri novom označovaní vozidiel, no modelov ako A5 e-tron, A7 e-tron či A3 e-tron sa nedočkáme. Konkrétnym zmenám sme sa venovali v samostatnom článku.

Tesle dýchajú na krk

Americkej automobilke Tesla začínajú dýchať viaceré najmä čínske automobilky na krk, zatiaľ sa jej však darí aj naďalej udržiavať si prvenstvo. Za prvý štvrťrok 2024 sa Tesla opäť stala jednotkou v objeme batériových elektromobilov a napriek ťažkému štvrťroku prekonala čínsky BYD. BYD narozdiel od Tesly okrem čisto elektrických batériových elektromobilov, na ktoré sa v poslednom období intenzívne zameral produkuje aj hybridné a plug-in hybridné pohony.

Zverejnené výsledky Tesly sú výrazne slabšie ako minulý rok, ale aj tak to stačilo, aby porazila BYD. Tesla nielenže predala viac elektromobilov ako BYD, ale urobila to s veľkým náskokom, keďže v prvom štvrťroku dodala viac ako 386 000 elektromobilov, zatiaľ čo BYD predal približne 300 000 elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú