Nektorých zabije, iným dá šancu. Vďaka elektromobilite sa vráti ďalšia legendárna automobilka
Mnohí odborníci v súvislosti s elektromobilitou tvrdia, že všetky tradičné automobilky tento prechod rozhodne neprežijú. Elektromobilita je ale skvelou príležitosťou „vstať z popola“ pre tých výrobcov, ktorí posledné roky iba upadali. Jedným z takých je aj taliansky výrobca Lancia, ktorý chce byť od roku 2026 čisto elektrický, informuje automobilka v tlačovej správe.
„Renesancia štartuje dnes,“ tak znie nová stratégia automobilky Lancia. Taliansky výrobca patriaci do koncernu Stellantis netají, že posledné roky stratil mnoho zákazníkov na prakticky všetkých trhoch okrem domáceho Talianska, no s nástupom elektromobilov by veľmi rád obnovil svoju zašlú slávu.
10-ročný plán začína už v roku 2024
Nová stratégia automobily Lancia sa, pochopiteľne, zameriava na elektromobilitu. Kľúčovým je pritom rok 2026, kedy má Lancia ponúkať iba 100 % elektrické vozidlá a od roku 2028 už nepredá žiaden spaľovák.
Počas 10 rokov talianska automobilka predstaví jeden nový elektromobil každé dva roky, pričom prvý z nich uvidíme už v roku 2024. Celkovo sa tak dočkáme 5 elektromobilov z rôznych segmentov.
Na domácom trhu sa značke stále relatívne dobre darí, no s novou stratégiou chce dobiť aj nové trhy, respektíve obnoviť zašlú slávu na tých, kde v minulosti pôsobila. Aj preto hľadá automobilka nových manažérov pre Francúzsko, Španielsko, Holandsko, Nemecko a Belgicko.
V rámci celej Európy pritom otvorí mimo Talianska až 100 nových predajní, ktoré budú roztrúsené vo viac ako 60 európskych metropolách. Plány sú to v skutku ambiciózne, uvidíme, či Lancia skutočne vstane z popola a oživí svoju zašlú slávu.
Viaceré prémiovky Stellantisu elektrifikujú
Nedávno sme priniesli informáciu, že prémiová automobilka DS z koncernu Stellantis bude od roku 2024 plne elektrická a pár týždňov na to sa k nej pridala ďalšia prémiová značka Alfa Romeo.
Alfa Romeo však na plnú elektrifikáciu svojej flotily nejde tak drasticky. Až do roku 2027 si budú môcť zákazníci kúpiť štýlového Taliana so spaľovacím motorom a až po roku 2027 bude Alfa Romeo ponúkať už iba elektromobily.
Pre menšie automobilky, akými sú aj DS a Alfa Romeo, je prechod na čistú elektrifikáciu omnoho jednoduchší, ako v prípade veľkých koncernových hráčov. Ich ponuka modelov je totiž podstatne užšia a nahradiť ich elektromobilmi je preto výrazne ľahšie a rýchlejšie.
Lancia napríklad aktuálne predáva len jeden jediný model Ypsilon, Alfa svoju produkciu zredukovala na dve autá – sedan Giulia a SUV Stelvio.
Ani najväčší hráč koncernu, automobilka Peugeot, sa nenechá zahanbiť. Do roku 2023 bude mať elektrifikovaných až 85 % svojej flotily. Do roku 2025 sa chce čo najviac priblížiť k 100 %, v tomto prípade sa ale bavíme aj o hybridoch, plug-in hybridoch a čistých elektromobiloch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP