Nedostatok čipov sa už týka aj bezpečnosti. Prvá automobilka prestala montovať airbagy
Polovodičová kríza má veľmi nepríjemný dopad aj na automobilový priemysel. Správy o tom, ako automobilky nedokážu dokončiť autá do finálneho štádia, alebo že robia kompromisy v ich komfortnej výbave, sme ti priniesli už dávnejšie. Francúzsky Peugeot sa ale uchýlil k drastickejšiemu kroku – úžitková verzia modelu Expert určená pre Austráliu prišla o dvojicu airbagov, informuje český portál Autoforum.cz.
Kým minulý rok sa niesol v duchu problémov s nedostatkom čipov do áut, ten nový začína rovnako. Len pred pár hodinami sme informovali o tom, že Škoda musí nechať stáť na parkovisku stovky elektromobilov Enyaq.
Pri elektrických autách ale pribúda ďalší zásadný problém, keďže ich treba počas dlhšieho státia priebežne nabíjať, aby príliš nekleslo napätie na batérii a budúci majiteľ problém s jeho naštartovaním, alebo dokonca životnosťou akumulátora. Aj v tomto prípade ale ide skôr o problém týkajúci sa komfortu či logistiky. V prípade automobilky Peugeot však už komplikácie s čipmi zasahujú aj do úrovne bezpečnosti ich modelov.
V Austrálii si to dovoliť môžu
Každý trh má na bezpečnosť nových áut iné požiadavky a zdá sa, že ten austrálsky patrí k tým benevolentnejším. Peugeot sa totižto v dôsledku nedostatku čipov rozhodol, že dodávku Expert bude na tamojšom trhu predávať bez dvojice bočných airbagov.
Ak teda chcú zákazníci svoje auto načas, musia akceptovať takýto zásadný kompromis. Ak by sa ale dvojice airbagov, ktoré sú dnes už mimochodom súčasťou štandardnej výbavy takmer u všetkých automobilov, nechceli vzdať, na svoje nové auto si budú musieť počkať o pár mesiacov dlhšie.
Ako uvádza portál Drive, u čisto osobných áut by zrejme Peugeotu takéto konanie neprešlo ani v Austrálii, no paradoxne, vodiči dodávok trávia na cestách oveľa viac času a tým pádom sú v doprave aspoň štatisticky najviac ohrození.
Európa by niečo také zrejme nedovolila
Našťastie, je veľmi nepravdepodobné, že by sa k podobným činom uchýlila ktorákoľvek automobilka pri svojich modeloch pre európsky trh. Airbagy, paradoxne, v EÚ stále nepatria k povinnej výbave (na rozdiel napríklad od monitorovania tlaku v pneumatikách alebo stabilizačného systému), pripomína Indian Express, no napriek tomu takmer každé nové auto prichádza s minimálne štvoricou airbagov, nakoľko bezpečnostné očakávania sú u nás podstatne prísnejšie a auto bez nich by bolo prakticky nepredajné, prípadne by mu hrozilo PR fiasko v podobe nízkeho počtu hviezdičiek.
Nie je však vylúčené, že aj iné automobilky, nie len Peugeot, začnú uberať z bezpečnostných asistentov, ktoré pomáhajú pri jazde. Tu môžeme spomenúť napríklad asistenta mŕtveho uhla či asistenta navádzania na stred jazdného pruhu.
Bez nich by zrejme nemohli dosiahnuť maximálneho množstva 5 hviezdičiek z crash testov, no išlo by o použiteľný kompromis ako stále nové auto predať, prípadne kúpiť z pozície zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabijak pre neviditeľné hrozby. Elitné jednotky NATO nasadili hybridný „superdron“, aký si ešte nevidel
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
RECENZIA Nový Superman rozdelí ľudí. Veľký reštart DC je úplne iný, ako všetci očakávali (RECENZIA)
Sci-fi „kladivo" je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
Neverili vlastným očiam: Vedci v hlbokom vesmíre objavili známe „zviera”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
- Najlepší akčný film roka po prechode na online trhá rekordy. Aj s dabingom sa dá pozrieť úplne zadarmo
- Totálna nehoráznosť: Čínska vojnová loď použila laser proti lietadlu EÚ, Nemci reagujú tvrdo
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Totálna nehoráznosť: Čínska vojnová loď použila laser proti lietadlu EÚ, Nemci reagujú tvrdo
- Najlepší akčný film roka po prechode na online trhá rekordy. Aj s dabingom sa dá pozrieť úplne zadarmo
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
- Západ nič také nemá. „Spojenec“ Ruska nasadí laser na stíhačky budúcnosti, rakety po ňom „slepnú“
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP