Nedostatok čipov sa už týka aj bezpečnosti. Prvá automobilka prestala montovať airbagy
Polovodičová kríza má veľmi nepríjemný dopad aj na automobilový priemysel. Správy o tom, ako automobilky nedokážu dokončiť autá do finálneho štádia, alebo že robia kompromisy v ich komfortnej výbave, sme ti priniesli už dávnejšie. Francúzsky Peugeot sa ale uchýlil k drastickejšiemu kroku – úžitková verzia modelu Expert určená pre Austráliu prišla o dvojicu airbagov, informuje český portál Autoforum.cz.
Kým minulý rok sa niesol v duchu problémov s nedostatkom čipov do áut, ten nový začína rovnako. Len pred pár hodinami sme informovali o tom, že Škoda musí nechať stáť na parkovisku stovky elektromobilov Enyaq.
Pri elektrických autách ale pribúda ďalší zásadný problém, keďže ich treba počas dlhšieho státia priebežne nabíjať, aby príliš nekleslo napätie na batérii a budúci majiteľ problém s jeho naštartovaním, alebo dokonca životnosťou akumulátora. Aj v tomto prípade ale ide skôr o problém týkajúci sa komfortu či logistiky. V prípade automobilky Peugeot však už komplikácie s čipmi zasahujú aj do úrovne bezpečnosti ich modelov.
V Austrálii si to dovoliť môžu
Každý trh má na bezpečnosť nových áut iné požiadavky a zdá sa, že ten austrálsky patrí k tým benevolentnejším. Peugeot sa totižto v dôsledku nedostatku čipov rozhodol, že dodávku Expert bude na tamojšom trhu predávať bez dvojice bočných airbagov.
Ak teda chcú zákazníci svoje auto načas, musia akceptovať takýto zásadný kompromis. Ak by sa ale dvojice airbagov, ktoré sú dnes už mimochodom súčasťou štandardnej výbavy takmer u všetkých automobilov, nechceli vzdať, na svoje nové auto si budú musieť počkať o pár mesiacov dlhšie.
Ako uvádza portál Drive, u čisto osobných áut by zrejme Peugeotu takéto konanie neprešlo ani v Austrálii, no paradoxne, vodiči dodávok trávia na cestách oveľa viac času a tým pádom sú v doprave aspoň štatisticky najviac ohrození.
Európa by niečo také zrejme nedovolila
Našťastie, je veľmi nepravdepodobné, že by sa k podobným činom uchýlila ktorákoľvek automobilka pri svojich modeloch pre európsky trh. Airbagy, paradoxne, v EÚ stále nepatria k povinnej výbave (na rozdiel napríklad od monitorovania tlaku v pneumatikách alebo stabilizačného systému), pripomína Indian Express, no napriek tomu takmer každé nové auto prichádza s minimálne štvoricou airbagov, nakoľko bezpečnostné očakávania sú u nás podstatne prísnejšie a auto bez nich by bolo prakticky nepredajné, prípadne by mu hrozilo PR fiasko v podobe nízkeho počtu hviezdičiek.
Nie je však vylúčené, že aj iné automobilky, nie len Peugeot, začnú uberať z bezpečnostných asistentov, ktoré pomáhajú pri jazde. Tu môžeme spomenúť napríklad asistenta mŕtveho uhla či asistenta navádzania na stred jazdného pruhu.
Bez nich by zrejme nemohli dosiahnuť maximálneho množstva 5 hviezdičiek z crash testov, no išlo by o použiteľný kompromis ako stále nové auto predať, prípadne kúpiť z pozície zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 100 % hodnotenie. Nový horor ťa svojou desivou zápletkou doslova prilepí k obrazovke
Koniec batérií sa blíži. Vedci vyvíjajú technológie, ktoré efektívne uložia vyrobenú energiu
Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
Rusko a USA v pozore. Európska mocnosť nasadí stíhačky s desivými jadrovými zbraňami
Tisíce slovenských domácností si priplatia stovky eur za kúrenie. Nový zákon EÚ ťa nepoteší (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti zabezpečí pasívny príjem
Obyčajné sople odhaľujú Alzheimera, Parkinsona či rakovinu. Ich farba prezrádza, čo sa deje v tvojom tele
Odstávka obľúbenej banky Slovákov: V jeden deň nepôjde internet banking, web ani aplikácia
Trump chystá zásadný odkaz Rusku. Veľké vyhlásenie má prísť v tento dátum
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Najlepší akčný film roka po prechode na online trhá rekordy. Aj s dabingom sa dá pozrieť úplne zadarmo
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Najlepší akčný film roka po prechode na online trhá rekordy. Aj s dabingom sa dá pozrieť úplne zadarmo
- Totálna nehoráznosť: Čínska vojnová loď použila laser proti lietadlu EÚ, Nemci reagujú tvrdo
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
- Západ nič také nemá. „Spojenec“ Ruska nasadí laser na stíhačky budúcnosti, rakety po ňom „slepnú“
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP