Pri kúpe auta zvažujeme vždy niekoľko hlavných priorít. Jednou z nich je bezpečnosť, ktorá by nemala chýbať v každom aute. Zabezpečenie vodiča, spolujazdca či iných členov vozidla netreba podceňovať, ale niektoré modely obľúbených automobiliek v tomto smere zásadne zlyhávajú.

Niektoré z nich majú doma aj Slováci a je potreba pri nich spozornieť. Ako informuje volant.tv, renomované nárazové testy Euro NCAP sa pozreli na populárne autá po celej Európe a výsledok je prekvapujúci. Medzi najnebezpečnejšími modelmi sa ocitli aj autá, o ktorých by si to nikdy nepovedal.

Z najlepšieho na nulu

Renault Zoe bol kedysi považovaný za veľmi bezpečný elektromobil do mesta. V roku 2021 sa však karta dramaticky otočila. Zoe prepadol na nulu, čo vyvolalo značné znepokojenie. Hlavným dôvodom bol odstránenie bočného airbagu a jeho nahradenie menej efektívnym airbagom pre hrudník. To výrazne ohrozilo ochranu pasažierov pri bočnom náraze. Euro NCAP kritizoval aj celkovo slabú ochranu pri nehodách a nedostatok asistenčných systémov na predchádzanie nehodám.

Mestský hatchback bez ochrany

Ďalším modelom s katastrofálnym výsledkom v testoch Euro NCAP je Fiat Panda. Populárny mestský automobil čelil kritike za nedostatočnú ochranu pasažierov pri čelných aj bočných nárazoch. Euro NCAP poukázal aj na absenciu moderných bezpečnostných technológií, ktoré by pomohli predchádzať nehodám. Panda si tak vyslúžila označenie „veľmi slabá ochrana zraniteľných účastníkov cestnej premávky“.

Nízke ceny, nízka bezpečnosť?

Dacia Sandero Stepway a Dacia Logan patria medzi ďalšie modely, ktoré v testoch Euro NCAP dopadli žalostne. Získali len dve hviezdičky, čo je alarmujúco nízke hodnotenie. Medzi hlavné problémy patrila nedostatočná ochrana pasažierov pri čelných a bočných nárazoch a predovšetkým absencia moderných asistenčných systémov.

Najlacnejší elektromobil s najhoršou ochranou

Najdostupnejší elektromobil na trhu Dacia Spring získal v testoch Euro NCAP len jednu hviezdičku. Body stratil za vysoké riziko život ohrozujúcich zranení vodiča a spolujazdca pri čelných nárazoch. Ochrana hrudníka pri bočnom náraze bola taktiež hodnotená ako neuspokojivá. Celkovo sa pasívna bezpečnosť a technologická výbava Springu ukázali ako veľmi slabé.

Off-road legenda s nebezpečnou povahou

Legendárny off-road Jeep Wrangler si v testoch Euro NCAP vyslúžil tiež jednu hviezdičku. Kritiku si vyslúžil za slabú ochranu vodiča a spolujazdca pri čelných nárazoch a nedostatočnú ochranu chodcov. Euro NCAP taktiež poukázal na chýbajúce moderné bezpečnostné technológie, ako je automatické núdzové brzdenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú