Najvýkonnejší VW ID.4 je už v predaji aj na Slovensku, poznáme ceny verzie GTX
Vrcholná verzia nového elektrického SUV automobilky Volkswagen je konečne na Slovensku. ID.4 GTX je ostrý elektromobil s výkonom 300 koní, pohonom všetkých štyroch kolies a cenovkou začínajúcou tesne nad 53 000 €.
Nemecký Volkswagen v týchto dňoch spúšťa na Slovensku predaj svojej najostrejšej verzie elektrického SUV ID.4. Aj športovejšie elektromobily si nájdu v radoch fanúšikov svoje miesto, a preto VW plánuje prinášať viac GTX modelov pri svojich nadchádzajúcich elektromobiloch z rodiny ID.

Verzia ID.4 GTX poskytuje spomedzi ostatných najvyšší výkon 220 kW (299 koní), pohon všetkých štyroch kolies, no pri aktuálne najväčšej batérii s využiteľnou kapacitou 77 kWh poskytuje nižší dojazd, než verzia ID.4 Pro s nižším výkonom a pohonom iba zadnej nápravy.

Dojazd modelu GTX podľa WLTP činí 479 km. Batériu je možné dobiť pomocou 125 kW rýchleho DC nabíjania, alebo prostredníctvom 11 kW palubnej AC nabíjačky, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy. Okrem technických rozdielov sú jasne badateľné aj dizajnové odlišnosti, ID.4 GTX pôsobí športovejšie a agresívnejšie.
NEPREHLIADNI
Kľúčové detaily sú vonku: Vieme, kedy príde elektrická verzia Passatu a ako by vyzeral športový hatchback ID.3
Jeho cena začína na sume 53 180 €, no podobne, ako pri ostatných modeloch, aj v tomto prípade je možné získať bonus vo výške 3000 €, vďaka ktorému sa s cenou ID.4 GTX v základe dostaneš nad 50 000 €.
Maximálny výkon má isté obmedzenia
Pohon všetkých štyroch kolies je nepochybne výhodou, štyri kolesá v zábere majú predsa len lepšiu trakciu, ako dve, no ak by si chcel s ID.4 GTX jazdiť „naplno“ až do vybitia batérie, plný výkon nebude k dispozícii nonstop.

Oba motory budú v zábere iba pri potrebe vyššej trakcie, alebo pri intenzívnejšej akcelerácii a plný výkon 300 koní je k dispozícii iba vtedy, ak je batéria nabitá nad 88 % a navyše iba po dobu 30 sekúnd. Taktiež musí byť splnená podmienka ideálnej teploty batérie.
Ostatné verzie sú podstatne lacnejšie
Základná verzia Pure s 52 kWh batériou a dojazdom 345 km začína na sume 36 450 €. V tomto prípade má ale auto „pomalé“ 50 kW DC nabíjanie a slabšiu 7,2 kW AC nabíjačku.
Verzia Pro s najväčším dojazdom 521 km na jedno nabitie však stojí 44 390 €, čo je takmer o 10 000 € menej oproti verzii GTX. V tomto prípade dostane zákazník už v základe 77 kWh batériu a 125 kW DC/11 kW AC nabíjanie.
Verzie Pure a Pro majú iba pohon zadných kolies a výkon 150 kW (204 koní). Aj k týmto dvom modelom VW aktuálne poskytuje finančný bonus vo výške 3000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Najväčšia TV akcia roka je tu. Slováci získajú 86 prémiových staníc úplne zadarmo

Slovensko šokovalo celý svet. Máme tretí najlepší internet na planéte, hoaxeri plačú

Veľká zmena pre státisíce slovenských domácností. Dvaja operátori sa spájajú v obchode za 95 miliónov

Žiješ technológiami a baví ťa písať? Pridaj sa k najväčšiemu technologickému portálu na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
