Najvýkonnejší VW ID.4 je už v predaji aj na Slovensku, poznáme ceny verzie GTX
Vrcholná verzia nového elektrického SUV automobilky Volkswagen je konečne na Slovensku. ID.4 GTX je ostrý elektromobil s výkonom 300 koní, pohonom všetkých štyroch kolies a cenovkou začínajúcou tesne nad 53 000 €.
Nemecký Volkswagen v týchto dňoch spúšťa na Slovensku predaj svojej najostrejšej verzie elektrického SUV ID.4. Aj športovejšie elektromobily si nájdu v radoch fanúšikov svoje miesto, a preto VW plánuje prinášať viac GTX modelov pri svojich nadchádzajúcich elektromobiloch z rodiny ID.
Verzia ID.4 GTX poskytuje spomedzi ostatných najvyšší výkon 220 kW (299 koní), pohon všetkých štyroch kolies, no pri aktuálne najväčšej batérii s využiteľnou kapacitou 77 kWh poskytuje nižší dojazd, než verzia ID.4 Pro s nižším výkonom a pohonom iba zadnej nápravy.
Dojazd modelu GTX podľa WLTP činí 479 km. Batériu je možné dobiť pomocou 125 kW rýchleho DC nabíjania, alebo prostredníctvom 11 kW palubnej AC nabíjačky, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy. Okrem technických rozdielov sú jasne badateľné aj dizajnové odlišnosti, ID.4 GTX pôsobí športovejšie a agresívnejšie.
NEPREHLIADNI
Kľúčové detaily sú vonku: Vieme, kedy príde elektrická verzia Passatu a ako by vyzeral športový hatchback ID.3
Jeho cena začína na sume 53 180 €, no podobne, ako pri ostatných modeloch, aj v tomto prípade je možné získať bonus vo výške 3000 €, vďaka ktorému sa s cenou ID.4 GTX v základe dostaneš nad 50 000 €.
Maximálny výkon má isté obmedzenia
Pohon všetkých štyroch kolies je nepochybne výhodou, štyri kolesá v zábere majú predsa len lepšiu trakciu, ako dve, no ak by si chcel s ID.4 GTX jazdiť „naplno“ až do vybitia batérie, plný výkon nebude k dispozícii nonstop.
Oba motory budú v zábere iba pri potrebe vyššej trakcie, alebo pri intenzívnejšej akcelerácii a plný výkon 300 koní je k dispozícii iba vtedy, ak je batéria nabitá nad 88 % a navyše iba po dobu 30 sekúnd. Taktiež musí byť splnená podmienka ideálnej teploty batérie.
Ostatné verzie sú podstatne lacnejšie
Základná verzia Pure s 52 kWh batériou a dojazdom 345 km začína na sume 36 450 €. V tomto prípade má ale auto „pomalé“ 50 kW DC nabíjanie a slabšiu 7,2 kW AC nabíjačku.
Verzia Pro s najväčším dojazdom 521 km na jedno nabitie však stojí 44 390 €, čo je takmer o 10 000 € menej oproti verzii GTX. V tomto prípade dostane zákazník už v základe 77 kWh batériu a 125 kW DC/11 kW AC nabíjanie.
Verzie Pure a Pro majú iba pohon zadných kolies a výkon 150 kW (204 koní). Aj k týmto dvom modelom VW aktuálne poskytuje finančný bonus vo výške 3000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký operátor priniesol úplne nový paušál. Má funkcie, aké inde neuvidíš, ale nebude pre každého
Prvý operátor na Slovensku má vlastnú AI. Predstavil aj mobil a tablet za extrémne nízku cenu (PREHĽAD)
Ponúka dáta len za 2 eurá. Nový operátor prekvapil Slovákov atraktívnou novinkou
Dostaneš 20 GB dát len za 9 eur. Známy operátor spustil atraktívnu akciu, takto ju využiješ
Vivat Slovakia je slovenské GTA, kde si vyberiete úroky v banke a jazdíte na cashtrucku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hodnota až 5 000 eur: Za túto dvojeurovku si môžeš kúpiť auto či luxusnú dovolenku, prehľadaj svoje zásoby
Bylinka z tvojho letného šalátu ničí rakovinové bunky. Odborníčka hovorí o prírodnej zbrani proti smrteľným ochoreniam
Jednoduchá diéta môže znižovať riziko demencie, tvrdia vedci. Tieto potraviny má v kuchyni každý Slovák
„Nie je žiadna dohoda,“ vyhlásil Trump. Hodinové rokovania na Aljaške skončili, Putin naznačil možné stretnutie v Moskve
Rozdiel medzi poisťovňami rozhoduje o rýchlosti tvojej liečby aj šanci prežiť, hovorí analytik. Slovákom radí, na čo sa zamerať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP