Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínsky filmový trh opäť dokazuje, že si ide vlastnú ligu a na rozdiel od amerických veľkofilmov si pokojne vystačí aj s domácim premietaním.

Nová vojnová dráma, ktorá sa nesie v silnom protiamerickom duchu, je totiž v krajine masívnym hitom a stane sa najzárobkovejším filmom tohto roka, informuje Business Insider.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok s TOP zvukom?

Kúp si TV Philips Performance spolu so soundbarom alebo bezdrôtovým reproduktorom a po registrácii môžeš získať späť až 50 % ceny soundbaru alebo reproduktoru.

POZRI SI CELÚ–>PONUKU<–

Film The Battle at Lake Changjin sa v čínskych kinách predstavil len na konci septembra, už teraz je však jasné, že sa stane komerčným megahitom a porazí aj renomované filmové značky.

V domácich tržbách novinka zatiaľ utŕžila 769 miliónov dolárov a má tak našliapnuté stať sa najúspešnejším čínskym filmom vôbec. Rekord v krajine zatiaľ drží akčný veľkofilm Wolf Warriors II s 882 miliónmi.

Protiamerická nálada aj výročie komunistov

Veľkorozpočtovová vojnová dráma je založená na skutočných udalostiach z Kórejskej vojny a predstavuje Bitku o priehradu Chosin, ktorá sa skončila triumfom vojsk Čínskej ľudovej republiky.

Približne 120-tisícová čínska armáda vtedy v Severnej Kórei prekvapila a obkľúčila americké sily a vojská OSN, ktorým spôsobila ťažké straty a v drsných a nehostinných podmienkach ich zahnala na ústup.

YouTube/snímka obrazovky

Určite nezmeškaj
Slováci naň teraz začali chodiť do kina, svet však ukázal jasný ortieľ. Posledný súboj je brutálny komerčný prepadák

Aj keď čínska novinka tuzemskému divákovi veľa nehovorí, jej komerčný úspech nie je úplným prekvapením. Film disponoval až 200 miliónovým rozpočtom, čo je najviac v histórii čínskej kinematografie, rovnako bol predstavený iba niekoľko týždňov po 100. výročí založenia Komunistickej strany, ktoré v krajine sprevádzala silná propaganda.

The Battle at Lake Changjin zároveň nie je prvým čínskym kinohitom v tomto roku. Tohtoročným celosvetovým filmovým tržbám aktuálne kraľuje čínska komédia Hi, Mom, ktorá dokázala zarobiť 822 miliónov. Iba pre porovnanie – posledný diel Rýchlo a zbesilo sa v tržbách zastavil na 716 miliónoch, aktuálny hit Venom ešte neprekonal ani 300 miliónovú hranicu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú