Najúbohejšia automobilka? Elektromobily sú vypredané, no podľa nej o ne stále nie je vôbec záujem
Výkonný viceprezident predaja nových vozidiel značky Toyota v USA Jack Hollis na jednom z nedávnych webinárov od Automotive Press Association uviedol, že za veľkou mlákou nie je po elektromobiloch dostatočný dopyt. Ako informuje portál Electrek, čakacie doby na Toyotu bZ4X sú pritom niekoľko mesiacov. Auto ale má bizarný problém.
Toyota v Amerike aktuálne nepredáva ani jeden elektromobil. Predaj SUV bZ4X je dočasne pozastavený, nakoľko pred pár týždňami sa objavili problémy s odpadajúcimi kolesami a automobilka dokonca zákazníkom ponúkla, že ich auto odkúpi späť, píše CarAndDriver.
Napriek tomu, že Toyota predala vyše 250 elektromobilov v USA, Jack Hollis si myslí, že trh ešte nie je pripravený na nástup batériových elektromobilov, čo sa odráža na nízkom dopyte.
Čo potom Tesla?
Samozrejme, že toto vyhlásenie je absolútna hlúposť a vodiči v USA dobrovoľne siahajú po elektrických autách. Teraz, keď vláda schválila daňový bonus na nákup elektromobilu, sa dopyt po batériových vozidlách rozhodne ešte zvýši. Nevýhodou však je, že tento bonus by sa mal vzťahovať len na domáce elektromobily, medzi ktoré Toyota bZ4X nepatrí.

Dôkazom vysokého záujmu je aj aktuálny stav automobilky Tesla, ktorá má vypredané svoje modely na niekoľko mesiacov dopredu.
Podľa Hollisa ďalej údajne nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra a elektromobily sú pridrahé.
Aj toto vyhlásenie nie je na mieste, nakoľko nabíjacia infraštruktúra v USA je jednou z najlepších na svete. V otázke výšky cien môže mať Toyota problém, keďže im konkuruje elektrický Chevrolet Bolt s cenovkou len 25 tisíc dolárov. Nový bZ4X však patrí do úplne inej kategórie, čo sa napokon odráža aj na cene.
Absolútnym vrcholom bolo tvrdenie, že spotrebiteľom je jedno, ako rýchlo sa elektromobily adaptujú na trhu a že nežiadajú po predajoch v objeme 30 až 40 % „hneď zajtra“.
Aj toto sa napokon ukázalo ako nezmysel, nakoľko Electrek už dávnejšie upozornil na prieskum, ktorý dokazuje, že vodiči v USA žiadajú ešte prísnejšie pravidlá na pretlačenie elektromobility, aké v súčasnosti podniká vláda.
Toyota je svojim odporom voči elektromobilite známa
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Pre Toyotu teda môže byť kameňom úrazu práve vedenie automobilky. „Stará škola“ má jednoznačný postoj voči batériovým elektromobilom a otočiť jej zmýšľanie môže byť veľmi ťažké.
Vodík a hybridy sa na trhu udržia minimálne 30 rokov
Podľa Akia Toyodu budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových a hybridných áut, ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by sám proti sebe.

Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idey a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu.
Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie, píše Bloomberg.
Šíria aj dezinformácie o batériových vozidlách
Vedenie Toyoty sa chytá každej príležitosti, kedy môže batériové vozidlá nejakým spôsobom dehonestovať. Vo veľkom šíria tvrdenia o tom, že ťažba vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií produkuje ešte viac emisií, a tým pádom je menej ekologická než spaľovacie auto počas celého životného cyklu.

Tejto otázke sa však už venovalo nespočetné množstvo odborníkov, ktorí vo svojich štúdiách dokázali, že elektromobil je predsa len ekologickejší než spaľovák a potvrdzuje to aj nová metodika merania emisií Green NCAP.
Navyše, vzácne kovy z batérií sa dajú recyklovať a použiť pri ďalšom elektromobile, kdežto benzín, ktorý sa spáli, sa vždy premení na CO2 a iné výfukové plyny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

