Najúbohejšia automobilka? Elektromobily sú vypredané, no podľa nej o ne stále nie je vôbec záujem
Výkonný viceprezident predaja nových vozidiel značky Toyota v USA Jack Hollis na jednom z nedávnych webinárov od Automotive Press Association uviedol, že za veľkou mlákou nie je po elektromobiloch dostatočný dopyt. Ako informuje portál Electrek, čakacie doby na Toyotu bZ4X sú pritom niekoľko mesiacov. Auto ale má bizarný problém.
Toyota v Amerike aktuálne nepredáva ani jeden elektromobil. Predaj SUV bZ4X je dočasne pozastavený, nakoľko pred pár týždňami sa objavili problémy s odpadajúcimi kolesami a automobilka dokonca zákazníkom ponúkla, že ich auto odkúpi späť, píše CarAndDriver.
Napriek tomu, že Toyota predala vyše 250 elektromobilov v USA, Jack Hollis si myslí, že trh ešte nie je pripravený na nástup batériových elektromobilov, čo sa odráža na nízkom dopyte.
Čo potom Tesla?
Samozrejme, že toto vyhlásenie je absolútna hlúposť a vodiči v USA dobrovoľne siahajú po elektrických autách. Teraz, keď vláda schválila daňový bonus na nákup elektromobilu, sa dopyt po batériových vozidlách rozhodne ešte zvýši. Nevýhodou však je, že tento bonus by sa mal vzťahovať len na domáce elektromobily, medzi ktoré Toyota bZ4X nepatrí.
Dôkazom vysokého záujmu je aj aktuálny stav automobilky Tesla, ktorá má vypredané svoje modely na niekoľko mesiacov dopredu.
Podľa Hollisa ďalej údajne nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra a elektromobily sú pridrahé.
Aj toto vyhlásenie nie je na mieste, nakoľko nabíjacia infraštruktúra v USA je jednou z najlepších na svete. V otázke výšky cien môže mať Toyota problém, keďže im konkuruje elektrický Chevrolet Bolt s cenovkou len 25 tisíc dolárov. Nový bZ4X však patrí do úplne inej kategórie, čo sa napokon odráža aj na cene.
Absolútnym vrcholom bolo tvrdenie, že spotrebiteľom je jedno, ako rýchlo sa elektromobily adaptujú na trhu a že nežiadajú po predajoch v objeme 30 až 40 % „hneď zajtra“.
Aj toto sa napokon ukázalo ako nezmysel, nakoľko Electrek už dávnejšie upozornil na prieskum, ktorý dokazuje, že vodiči v USA žiadajú ešte prísnejšie pravidlá na pretlačenie elektromobility, aké v súčasnosti podniká vláda.
Toyota je svojim odporom voči elektromobilite známa
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Pre Toyotu teda môže byť kameňom úrazu práve vedenie automobilky. „Stará škola“ má jednoznačný postoj voči batériovým elektromobilom a otočiť jej zmýšľanie môže byť veľmi ťažké.
Vodík a hybridy sa na trhu udržia minimálne 30 rokov
Podľa Akia Toyodu budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových a hybridných áut, ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idey a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu.
Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie, píše Bloomberg.
Šíria aj dezinformácie o batériových vozidlách
Vedenie Toyoty sa chytá každej príležitosti, kedy môže batériové vozidlá nejakým spôsobom dehonestovať. Vo veľkom šíria tvrdenia o tom, že ťažba vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií produkuje ešte viac emisií, a tým pádom je menej ekologická než spaľovacie auto počas celého životného cyklu.
Tejto otázke sa však už venovalo nespočetné množstvo odborníkov, ktorí vo svojich štúdiách dokázali, že elektromobil je predsa len ekologickejší než spaľovák a potvrdzuje to aj nová metodika merania emisií Green NCAP.
Navyše, vzácne kovy z batérií sa dajú recyklovať a použiť pri ďalšom elektromobile, kdežto benzín, ktorý sa spáli, sa vždy premení na CO2 a iné výfukové plyny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Veľký zásah polície v STVR: Našli omamné látky aj hotovosť v desiatkach tisíc eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP