Najúbohejšia automobilka? Elektromobily sú vypredané, no podľa nej o ne stále nie je vôbec záujem
Výkonný viceprezident predaja nových vozidiel značky Toyota v USA Jack Hollis na jednom z nedávnych webinárov od Automotive Press Association uviedol, že za veľkou mlákou nie je po elektromobiloch dostatočný dopyt. Ako informuje portál Electrek, čakacie doby na Toyotu bZ4X sú pritom niekoľko mesiacov. Auto ale má bizarný problém.
Toyota v Amerike aktuálne nepredáva ani jeden elektromobil. Predaj SUV bZ4X je dočasne pozastavený, nakoľko pred pár týždňami sa objavili problémy s odpadajúcimi kolesami a automobilka dokonca zákazníkom ponúkla, že ich auto odkúpi späť, píše CarAndDriver.
Napriek tomu, že Toyota predala vyše 250 elektromobilov v USA, Jack Hollis si myslí, že trh ešte nie je pripravený na nástup batériových elektromobilov, čo sa odráža na nízkom dopyte.
Čo potom Tesla?
Samozrejme, že toto vyhlásenie je absolútna hlúposť a vodiči v USA dobrovoľne siahajú po elektrických autách. Teraz, keď vláda schválila daňový bonus na nákup elektromobilu, sa dopyt po batériových vozidlách rozhodne ešte zvýši. Nevýhodou však je, že tento bonus by sa mal vzťahovať len na domáce elektromobily, medzi ktoré Toyota bZ4X nepatrí.
Dôkazom vysokého záujmu je aj aktuálny stav automobilky Tesla, ktorá má vypredané svoje modely na niekoľko mesiacov dopredu.
Podľa Hollisa ďalej údajne nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra a elektromobily sú pridrahé.
Aj toto vyhlásenie nie je na mieste, nakoľko nabíjacia infraštruktúra v USA je jednou z najlepších na svete. V otázke výšky cien môže mať Toyota problém, keďže im konkuruje elektrický Chevrolet Bolt s cenovkou len 25 tisíc dolárov. Nový bZ4X však patrí do úplne inej kategórie, čo sa napokon odráža aj na cene.
Absolútnym vrcholom bolo tvrdenie, že spotrebiteľom je jedno, ako rýchlo sa elektromobily adaptujú na trhu a že nežiadajú po predajoch v objeme 30 až 40 % „hneď zajtra“.
Aj toto sa napokon ukázalo ako nezmysel, nakoľko Electrek už dávnejšie upozornil na prieskum, ktorý dokazuje, že vodiči v USA žiadajú ešte prísnejšie pravidlá na pretlačenie elektromobility, aké v súčasnosti podniká vláda.
Toyota je svojim odporom voči elektromobilite známa
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Pre Toyotu teda môže byť kameňom úrazu práve vedenie automobilky. „Stará škola“ má jednoznačný postoj voči batériovým elektromobilom a otočiť jej zmýšľanie môže byť veľmi ťažké.
Vodík a hybridy sa na trhu udržia minimálne 30 rokov
Podľa Akia Toyodu budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových a hybridných áut, ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idey a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu.
Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie, píše Bloomberg.
Šíria aj dezinformácie o batériových vozidlách
Vedenie Toyoty sa chytá každej príležitosti, kedy môže batériové vozidlá nejakým spôsobom dehonestovať. Vo veľkom šíria tvrdenia o tom, že ťažba vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií produkuje ešte viac emisií, a tým pádom je menej ekologická než spaľovacie auto počas celého životného cyklu.
Tejto otázke sa však už venovalo nespočetné množstvo odborníkov, ktorí vo svojich štúdiách dokázali, že elektromobil je predsa len ekologickejší než spaľovák a potvrdzuje to aj nová metodika merania emisií Green NCAP.
Navyše, vzácne kovy z batérií sa dajú recyklovať a použiť pri ďalšom elektromobile, kdežto benzín, ktorý sa spáli, sa vždy premení na CO2 a iné výfukové plyny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP