Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektromobilita otvorila svetu nové výzvy, ktoré možno prekonať. Tím vedcov z Austrálie sa rozhodol, že s elektromobilom Tesla Model 3 prejde okolo celého kontinentu. Na tom by nebolo nič výnimočné, no ako informuje Futurism, auto budú nabíjať iba energiou zo Slnka.

Dokonca ani na tom, že chcú elektromobil nabíjať iba čistou energiou z našej najbližšej hviezdy by nebolo nič extra zvláštne. Zakladateľ projektu Charge Around Australia, Stuart McBaine, absolvuje so svojim tímom túto cestu tak, že nabíjať budú iba pomocou solárneho panelu, ktorý si ponesú v kufri auta.

Solárny panel za cenu obedu

Celá trasa je dlhá viac ako 15 000 km a na jej absolvovanie má tím vyčlenených zhruba 84 dní. Všetko totiž bude závisieť od toho, ako sa im bude elektromobil za pomoci solárneho panelu v kufri vozidla nabíjať.

Počas cesty si so sebou ponesú až 18 solárnych panelov, ktoré sa dajú zrolovať. Každý z nich má dĺžku 18 metrov a dokopy vážia niečo málo cez 45 kg. Počas slnečných dní nimi budú Model 3 nabíjať.

Solárne panely boli vytlačené na 3D tlačiarni a meter štvorcový takéhoto produktu stojí menej než 10 eur, informuje CNN. Cieľom cesty je predovšetkým prezentácia samotných solárnych panelov a ich možností využitia na miestach, kde jednoducho nie je prístup k bežnej elektrickej sieti, napríklad vo vesmíre.

Charge Around Australia/Facebook

Počas tohto dobrodružstva tím navštívi aj 70 škôl naprieč Austráliou, aby dali študentom „ochutnať“ budúcnosť. Projekt však má aj ďalšie skryté posolstvo, zbaviť ľudí úzkosti z dojazdu elektromobilov. Vedci chcú totiž poukázať na to, že elektrické auto je možné nabiť prakticky všade, kde svieti Slnko.

Ideálne vozidlo na extrémny test

Tesla Model 3 je bezpochyby jedným z najlepších a najefektívnejších elektromobilov súčasnosti. Všeobecne autá značky Tesla v efektivite a dojazde vynikajú, preto sú ideálnymi adeptami na prezentáciu schopností elektrických áut.

Nedávno sa totiž Tesla Model X postavila proti spaľováku na trase dlhej 4 500 km. Luxusným spaľovákom sa síce danú trasu podarilo absolvovať o pár hodín rýchlejšie, no elektromobil zaostával v priemere iba jednu hodinu každých 1 000 km, čo vôbec nie je veľa.

Náklady na jazdu hrali jednoznačne v prospech elektromobilu, a tak zatiaľ stále platí, že buď budeš jazdiť „rýchlejšie“, alebo lacnejšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú