Hráči a fanúšikovia jednej z najpopulárnejších herných sérií naňho čakali roky. Vo väčšom zmysle však bol ešte dôležitejší. Väčšina z nás si myslela, že práve film Warcraft zlomí kliatbu adaptácií natočených podľa hry, no len málokto predpovedal to, čo sa naozaj stalo. Ako už dnes vieme, bez ohľadu na to, či sa vám páčil alebo nie, vo veľkom zlyhal. Toto je príbeh 430-miliónového neúspechu a skutočný dôvod, prečo si nikdy nepozrieme film Warcraft 2!

Naozaj nikdy neuvidíme film Warcraft 2?

Prísť na zúbok problému, ktorý zložil túto snímku pochoval ju pod zem, nie je až tak jednoduché. Tvorcovia filmu spravili všetko tak ako mali. Otvorili príbeh video-herného univerza s neskutočným množstvom rozsiahlych príbehov, ktoré mohli voľne využiť.

Režisér Duncan Jones mal skúsenosti s podobnými, menšími projektmi a lásku k hrám samotným. Jeho herci boli taktiež ostrieľaní a odhodlaní spraviť to čo najlepšie. Dean Redman (Varis) povedal, že režisér dal hercom len inšpiráciu a kreatívnu voľnosť – čo sa v Hollywoode až tak často nestáva. Vizuálne efekty tvorilo veľké štúdio Industrial Light & Magic a výsledok je naozaj magický.

Konečný výsledok však nebol konečne ten pravý megahit, ktorý by naplno naštartoval filmové adaptácie hier. Recenzenti ho takmer jednohlasne zavrhli, aj vďaka čomu si počas otváracieho víkendu v USA zarobil len niečo cez $24 miliónov. Za oceánom však lámal rekordy – v Číne si len počas piatich dní zarobil ohromných $156 miliónov. Pri filme Warcraft je vo všetkých prípadoch vidieť, že situácia má dve stránky. Na jednej sú fanúšikovia hier, na druhej sú “obyčajní” ľudia.

Na stránke Rotten Tomatoes má Warcraft od kritikov mizerných 28 %. Divácke skóre je však až 77 % s tým, že priemerne ho diváci hodnotili 4,1 bodmi z 5. Na portáli IMDb má od divákov slušné hodnotenie 6,9 bodov z 10, ktorým sa pýši veľké množstvo finančne úspešných blockbusterov. Warcraft však nie, keďže dole načerveno svieti hodnotenie od Metacritic, ktoré dosiahlo len 32 bodov zo 100.

Čo sa pokazilo?

Ak teda tvorcovia filmu Warcraft spravili všetko správne, no výsledok sa za správny považovať nedá, kde nastala chyba? Čo sa pokazilo, kde je problém? Dôvod, prečo sme ešte nikdy nemali úspešný video-herný film, neleží nikde inde ako v hrách samotných.

Duncan Jones už niekoľkokrát podotkol, že väčšina kritikov asi nebola priveľmi otvorená jeho nápadom. Odmietali prijať jeho príbehovú štruktúru, ktorá obe stránky konfliktu medzi ľuďmi a orcmi podáva sympaticky. V deji tohto filmu neexistuje dobrá a zlá strana, ale len dobré a zlé postavy. A aj to je relatívne. Tento prístup je samotným základom Warcraft hiera samozrejme aj popuárneho MMORPG , ktoré ešte viac dbá na vývoj príbehu. Vo filmovej podobe, teda aspoň podľa niektorých, to však zrejme nefunguje.

“Túto hru hrám už od prvého týždňa, kedy vyšla,” povedal, keď ju opisoval ako “ohromný, epický svet. Bol by som zdevastovaný, keby sa fanúšikom film nepáčil. Fanúšikovia ho však milujú. Ľudia, ktorí sa ho snažia pochopiť, ho tiež milujú.

A vo filme je to vidno. Režisér a producenti v prvom rade dbali na to, aby boli spokojní hlavne fanúšikovia hernej série. Čo podľa mňa aj splnili.

Film Warcraft 2 ostane nesplneným snom

Ako všetky vysoko-rozpočtové filmy tejto doby, Warcraft mal pri vydaní jeden špecifický cieľ: musel zarobiť peniaze. A z tohto hľadiska je žiaľ zlyhaním. Možno však menším ako si mnohí z nás predstavovali. S rekordnými zárobkami z Číny sa celosvetové tržby vyšplhali na 430 miliónov dolárov, čo by snáď mohlo stačiť, no nie? Pravda je však taká, že aj s “len” 160-miliónovým rozpočtom Warcraft prerobil asi 15 miliónov. Počty pri predávaní lístkov do kina totižto nie sú tak jednoduché.

Film si zarobil niečo cez 2,5-násobok produkčného rozpočtu. To však nezahŕňa masívne sumy, ktoré boli minuté na marketing. Samozrejme, časť zárobkov si nechávajú aj samotné kiná, ktoré filmy premietajú – tie si hravo ukrojili aj cez 100 miliónov dolárov.

Cez to všetko sa teda nedokázal preniesť ani celosvetovo milovaný Warcraft vo filmovej podobe, ktorý očaril nejedného fanúšika. Je škoda, že je to celé o peniazoch. Investori jednoducho znova nehodia peniaze do projektu, ktorý má len malú šancu na finančný úspech. Dokonca ani režisér to nevie ovplyvniť.

Pošli nám TIP na článok



Filmy & seriály