Najextravagantnejší elektromobil koncernu VW mieri na Slovensko. Takéto sú ceny
Španielska športová značka Cupra, ktorá patrí do koncernu Volkswagen, dnes oficiálne predstavila svoj prvý plne elektrický automobil. Je ním Cupra Born, vychádza z dobre známeho modelu VW ID.3, no oproti bratrancovi z Nemecka má Born výrazne športovejší dizajn a jazdné vlastnosti.
Aktualizácia 12.12.2021:
Španielska automobilka odhalila slovenské ceny elektrickej novinky Cupra Born – elektromobilu, ktorý vychádza z modelu VW ID.3 postavenom na koncernovej platforme MEB.
Novinka je zatiaľ dostupná iba v dvoch verziách výbavy, a to Born a Born First Edition. Pohonné ústrojenstvo sa pri jednom či druhom nemení, elektromobil je vybavený batériou s využiteľnou kapacitou 58 kWh a jedným elektromotorom s výkonom 150 kW (204 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu.
Obe verzie štartujú na sume 40 990 €, pričom verzia First Edition zahŕňa množstvo dodatočnej príplatkovej výbavy už v cene. Táto verzia však bude dostupná zrejme iba počas prvých mesiacov predaja.
Z bonusových funkcii First edície môžeme vypichnúť prediktívny tempomat, funkciu rozpoznávania dopravných značiek, navigačný systém Plus a službu Cupra Connect či vyhrievané predné sedadlá.
Pôvodný článok:
Musíme uznať, že Cupra je veľmi príjemným a dovolíme si tvrdiť, že aj potrebným oživením pomerne fádneho koncernu Volkswagen, teda ak nerátame prémiové značky, ako Porsche, ktoré však v rámci koncernu zdieľa len minimum komponentov.
Cupra, ktorá sa odčlenila od značky Seat a vytvorila tak samostatnú športovú divíziu, je veľmi príjemným spestrením ponuky strednej triedy áut. Presvedčil nás o tom test plug-in hybridu Cupra Leon ST a ich vlastného SUV/crossoveru Cupra Formentor s výkonom 310 koní.
Elektrifikácia sa však nevyhne ani segmentu športovo ladených áut, a práve na tento segment sa Cupra zameriava. Bolo teda iba otázkou času, kedy prinesie elektrický športový model a prvotinou je práve Cupra Born, ktorá vychádza z dobre známeho VW ID.3.
Športová nielen na pohľad
Koncept Cupry Born bol predstavený ešte minulý rok na ženevskom autosalóne, kde toto auto, hlavne po dizajnovej stránke, žalo obrovský úspech. Dizajnová identita zostala viac-menej zachovaná a Born už na prvý pohľad evokuje, že ide o športovo ladený elektromobil. Dizajn sa prenáša aj do interiéru auta.

Dizajnovo sa ale od ID.3 výrazne líši, napríklad pre Cupru typickými trojuholníkovými prednými svetlami, či prepojeným zadným svetlom. Nechýbajú športové detaily ako zadný difúzor, rôzne lišty či 20″ aerodynamické disky kolies.
Ako sme už uviedli, športový duch sa prenáša aj do interiéru , kde nájdeme športové škrupinové sedačky, či nádherný Cupra volant s tlačidlom na štartovanie a prepínanie jazdných režimov priamo na ňom. Cupra Born dostala aj väčší, až 12″ displej infotainmentu, na rozdiel od VW, kde je v najvyššej konfigurácii „iba“ 10″ obrazovka.
Čo sa týka pohonného ústrojenstva, aj to z drvivej väčšiny Born podedil od koncernovej dvojičky ID.3. K dispozícii je tak niekoľko verzií, od motora s výkonom 148 koní, až po ten s výkonom 201 koní. Batérie môžu mať využiteľnú kapacitu 45 kWh, 58 kWh alebo 77 kWh.
Cupra pri najvýkonnejšom modeli pridala špeciálny elektrický boost, ktorý dočasne zvýši výkon na 228 koní a práve týmto sa odlišuje od najvýkonnejšej verzie ID.3.
Najlepšie zrýchlenie však poskytuje Cupra Born s 58 kWh batériou, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,6 sekundy. Batéria s kapacitou 77 kWh je ťažia a zrýchlenie sa tak šplhá k 7 sekundám.
NEPREHLIADNI
RECENZIA: Tajný sen každého Slováka. Na náš trh vypustili športové SUV, ktoré búra akýkoľvek stereotyp
Motorizácie Cupra Born:
- 110 kW (148 koní), 45 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 340 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 8,9 sekundy
- 150 kW (201 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 sekundy
- 170 kW (228 koní), 58 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 420 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 6,6 sekundy
- 170 kW (228 koní), 77 kWh batéria, dojazd podľa WLTP 540 km, zrýchlenie 0-100 km/h za 7 sekúnd
Čo sa týka nabíjania, k dispozícii je DC s výkonom 100 kW, respektíve 125 kW pri najvyššej verzii batérie.
Verzia s pohonom 4×4 je otázna
Cupra Born je podobne ako VW ID.3 výhradne zadnokolka, no nedávno sme ťa informovali, že VW vytvoril koncept ID.X – športovú verziu ID.3, ktorá dostala pohonnú jednotku zo športového SUV ID.4 GTX.
Vďaka dvojici elektromotorov a pohonu všetkých štyroch kolies dokázali inžinieri z ID.X vytiahnuť výkon 329 koní a elektromobil tak zrýchli z 0 na 100 km/h už za 5,3 sekundy, čo je o 1,3 sekundy rýchlejšie, ako Cupra Born.
Do výroby pôjde Born už v septembri tohto roka a vyrábať sa bude v továrni v Nemeckom Zwickau. Cena zatiaľ oznámená nebola, no predpokladáme, že bude o niečo vyššia ako v prípade ID.3, minimálne čo sa týka najvýkonnejšej verzie s extra boostom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
Konkurent Netflixu všetkých prekvapil. Začne vysielať šport, divákom ponúkne Ligu majstrov
Lacné nákupy z Číny končia. EÚ zavádza nový poplatok, pocítia ho aj Slováci
Štát rozdáva štedré dotácie. Slováci môžu získať až 50 000 € na tepelné čerpadlá a kolektory
Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z lekární mizne kľúčový liek na depresiu a úzkosť. Náhrada neexistuje, výpadok potrvá celé mesiace
Výpadky pamäti, mentálna hmla a podráždenosť: Práca nad 55 hodín týždenne má vážne následky na mozgové funkcie (ODBORNÍK)
Forgáč bez servítky: „Toto nie je drukovanie svojim, toto je naozajstný kult či sekta“
„Putin príde. Nič iné nečakám.“ Tretina obyvateľov najnebezpečnejšieho územia NATO sa chce odsťahovať
Zuby si na Slovensku zachraňujú bohatí. Ak sa o ne nestaráš, budeš odkázaný na kaše a slamky, tvrdí expert
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Tým cenám Slováci neuveria. V Číne začala cenová vojna elektromobilov, auto zoženieš za pár tisíc
- Za 100 sekúnd máš plne nabitý elektromobil. V Ázii spustili revolúciu v elektromobilite
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Tým cenám Slováci neuveria. V Číne začala cenová vojna elektromobilov, auto zoženieš za pár tisíc
- Chcú zakázať spaľováky, no zaviedli nezmyselnú daň. Politika európskeho štátu môže zničiť elektromobily
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tým cenám Slováci neuveria. V Číne začala cenová vojna elektromobilov, auto zoženieš za pár tisíc
- Chcú zakázať spaľováky, no zaviedli nezmyselnú daň. Politika európskeho štátu môže zničiť elektromobily
Slovensko tlačí na Brusel aj Ukrajinu. V hre je budúcnosť plynu
Ropa rastie a investori sú opatrní. Víkend môže zmeniť všetko
Nemecko sa výrazne ekonomicky posilnilo. Získalo investíciu globálneho lídra v oblasti polovodičov
Poštu ti privezie auto bez vodiča. Slovenské mesto testuje inovatívne doručovanie
Nový trend na slovenských cestách. Nákladná doprava padá, MHD a vlaky stúpajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z lekární mizne kľúčový liek na depresiu a úzkosť. Náhrada neexistuje, výpadok potrvá celé mesiace
Výpadky pamäti, mentálna hmla a podráždenosť: Práca nad 55 hodín týždenne má vážne následky na mozgové funkcie (ODBORNÍK)
Forgáč bez servítky: „Toto nie je drukovanie svojim, toto je naozajstný kult či sekta“
„Putin príde. Nič iné nečakám.“ Tretina obyvateľov najnebezpečnejšieho územia NATO sa chce odsťahovať
Zuby si na Slovensku zachraňujú bohatí. Ak sa o ne nestaráš, budeš odkázaný na kaše a slamky, tvrdí expert
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené