Elektromobily dostanú vymodlenú funkciu. Svetoví giganti sa spojili, aby definitívne upratali spaľováky
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov je téma, ktorá už roky rezonuje vo svete výskumu a vývoja. Táto technológia sľubuje pohodlné nabíjanie bez káblov, no zatiaľ čaká na svoje masové nasadenie. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť, keďže lídri v tejto oblasti – americká firma InductEV a nórska spoločnosť ENRX, oznámili spoluprácu, ktorá má urýchliť rozvoj tejto inovatívnej technológie, informuje portál Cleantechnica.
Spoločný cieľ v podobe štandardizácie a škálovania
Firmy podpísali Memorandum o porozumení (MOU), ktoré má zabezpečiť jednotné technické štandardy a kompatibilitu bezdrôtových nabíjacích systémov na globálnej úrovni. Táto iniciatíva reaguje na rastúci tlak na elektrifikáciu dopravy, kde bezdrôtové nabíjanie ponúka nový komfort pre vodičov – od eliminácie káblov po možnosti nabíjania priamo počas jazdy.
Jednou z motivácií pre tento krok je aj konkurenčný tlak. Tesla plánuje nasadiť bezdrôtové nabíjanie vo svojich autonómnych robotaxíkov a hoci ešte verejne nepredviedla funkčný systém, jej plány na výrobu v roku 2026 podnecujú ďalších hráčov konať. InductEV a ENRX tak chcú vytvoriť otvorený ekosystém, ktorý podporí inováciu a rozšíri trh bezdrôtového nabíjania.
Výhody bezdrôtového nabíjania
Bezdrôtové nabíjanie má potenciál zjednodušiť život vodičom. Nehrozí už žiadne manipulovanie s káblami v zlom počasí či hľadanie správneho konektora. Navyše, technológia umožňuje nabíjanie počas jazdy, čo môže výrazne znížiť obavy z dojazdu, ktoré mnohých potenciálnych zákazníkov odrádzajú od prechodu na elektromobily.
Príkladom takéhoto riešenia je pilotný projekt v americkom Orlande, kde ENRX testuje 1,2-kilometrový úsek cesty s technológiou dynamického nabíjania. Podobné plány má aj izraelská spoločnosť Electreon, ktorá spolupracuje so štátom Michigan na testovaní bezdrôtového nabíjania pre elektrické nákladné vozidlá.
Výzvy na ceste k revolúcii
Kľúčovou úlohou pre masové nasadenie je však štandardizácia. InductEV a ENRX plánujú podporiť globálny štandard SAE J2954, ktorý má zabezpečiť kompatibilitu medzi rôznymi výrobcami a technológiami. Tento štandard pokrýva nabíjacie úrovne 1, 2 a 3, pričom budúce verzie by mohli zahŕňať aj obojsmerné nabíjanie.
Zavádzanie bezdrôtového nabíjania si však vyžaduje investície a podporu zo strany regulátorov i výrobcov vozidiel. Technológia musí byť nielen spoľahlivá, ale aj cenovo dostupná, aby mohla konkurovať tradičným riešeniam.
Budúcnosť nabíjania bez káblov
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov má potenciál stať sa ďalším míľnikom v elektrifikácii dopravy. Odstraňuje prekážky, ako je nekomfortné nabíjanie, a prináša nové možnosti, ako zlepšiť celkový používateľský zážitok.
Hoci cesta k masovému nasadeniu nebude jednoduchá, spolupráca lídrov ako InductEV a ENRX naznačuje, že budúcnosť bezdrôtového nabíjania je bližšie, než si mnohí myslia. Otázkou už nie je, či sa táto technológia presadí, ale kedy sa stane bežnou súčasťou našich ciest.
Aptera predstavila solárne auto budúcnosti s dojazdom 1 600 km
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jeden motor im nestačil. Američania ukázali beštiálne SUV, z 0 na 100 zrýchli pod 3 sekundy
Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Objavili svätý grál elektromobilov. Nová batéria im dá vytúženú schopnosť a veľkú výhodu nad spaľovákmi
Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Ich jediný elektromobil ľudí omrzel. Luxusná automobilka sa vracia k spaľovákom
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
-
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Čínsky BYD ukázal elektromobil „šitý pre Európanov“. Stojí za ním bývalý šéfdizajnér Audi a Lamborghini
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
Obchodná vojna medzi USA a Čínou eskaluje. Odpoveď prišla z oboch strán
Vedci „uplietli bič“ na Slovákov. Stačia dva prsty a zistia, koľko alkoholu piješ
Produkcia automobiliek klesá. Nissan je ďalší na rade, darí sa mu však v prekvapivej krajine
AKTUÁLNE: Zakázali sociálne siete osobám pod 16 rokov. V tejto krajine sa schválil prelomový zákon
Hackeri útočia všade a na všetkých. Na tieto kybernetické hrozby si daj radšej pozor
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené