Na ekológiu kašlú. Ľudia si v skutočnosti elektromobily kupujú pre úplne iné dôvody
Primárny dôvod, prečo vlády po celom svete tlačia elektromobilitu do popredia, je jej ekologická stránka. Elektromobily sú totiž čistejšie než spaľováky, no nový prieskum automobilky Polestar odhalil, prečo si ľudia v skutočnosti kupujú autá na baterky. Ekologická stránka je väčšine úplne ukradnutá.
Elektrický pohon je rozhodne lepšou technológiou než auto so spaľovacím motorom, o tom niet pochýb. Zhodujú sa na tom aj odborníci, elektromobily sú totiž podstatne efektívnejšie v prenose čistej energie na kolesá.
To však nie je jediná výhoda elektromobilov. „Baterkáče“ sú častokrát technicky vyspelejšie aj z hľadiska infotainmentu a ostatných technológií v aute a ako ukázal prieskum automobilky Polestar, práve to má byť najväčšou motiváciou na kúpu takéhoto auta.
Na ekológiu väčšina vodičov kašle
Podľa prieskumu vykonanom na vzorke amerických motoristov by si až 55 % vodičov kúpilo elektrické auto primárne kvôli lepším technológiám oproti tomu, čo ponúkajú spaľováky, píše Fox Business.
Viac než polovica ľudí teda kladie ekologickú stránku na vedľajšiu kolaj. Gregor Hembrough, šéf americkej divízie Polestar, prezradil, ako sa s nástupom elektromobility zmenil pohľad spotrebiteľov na to, čo je pre nich definícia luxusu.
S nástupom elektromobility totiž luxus nie je definovaný tým, čo sa skrýva pod kapotou. Luxus definuje bezproblémová konektivita, integrácia do existujúcich digitálnych ekosystémov a prívetivé používateľské prostredie.
Polestar je podľa Hembrougha takou automobilkou, ktorá sa zameriava práve na technologickú stránku svojich vozidiel a zákazníkom prináša vyspelé autá, ktoré sú navyše ekologické.
Elektromobily sa od spaľovákov líšia na prvý pohľad
Drvivá väčšina elektromobilov sa od spaľovákov líši už na prvý pohľad. Nielen vzhľadom vonkajška, ale predovšetkým interiérom, ktorý je v prípade elektrických áut skutočne oveľa viac nabitý technológiami.
Dôvodov, prečo automobilky aj takýmto spôsobom pristupujú k elektromobilite, môže byť hneď niekoľko. Tým najzásadnejším je zrejme fakt, že konzervatívni zákazníci, alias „stará škola“, ktorí ešte stále odsudzujú elektromobily, nie sú príliš veľkí kamaráti ani s technológiami.
Súčasní elektromobilisti sú predovšetkým fanúšikovia technológií, ktorí vedia oceniť aj také funkcie, ako FSD Tesly či Hyperscreen v elektromobiloch Mercedes.
Zrejme by nebol problém vyrobiť spaľovák, ktorý by dokázal jazdiť po diaľnici takmer autonómne, alebo vložiť do naftovej triedy S panel s tromi veľkými obrazovkami, no zákazník, ktorý nie je ochotný prijať novú technológiu pohonu, by asi len ťažko prenechal riadenie vozidla na počítač, alebo by si auto nastavoval skrz obrovský dotykový displej.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Robert Kiyosaki varuje: „Najväčší krach trhov v histórii ešte len príde“
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP