Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.


Americká Tesla zaznamenala pred pár týždňami ohromný úspech pri predstavení prvého produkčného kusu Modelu 3. Ten sa neskôr dostal do rúk prvým 30 zákazníkom, teda pracovníkom spoločnosti, ktorí ale ešte nemohli okúsiť funkciu autopilota. Najnovšie video od investora však odhaľuje toto autonómne riadenie 2. stupňa, ktorým disponuje už aj najnovší Model 3.

Keď Tesla pred pár rokmi oznámila cenovo dostupný Model 3, celé publikum fanúšikov bolo v napätí, aký výsledok uvidia počas odhalenia. Niektorí možno ostali sklamaní jednoduchším interiérom či výbavou, no za danú cenu ide o jedno z najlepších elektrických áut vôbec. Doposiaľ mu však chýbala jedna veľmi dôležitá funkcia, ktorou bol autopilot. Toho nebolo možné otestovať ani počas prvých skúšobných jázd. Kamery v tomto systéme musia byť pred jeho aktiváciou kalibrované počas niekoľkých kilometrov, aby mohlo autonómne riadenie spoľahlivo fungovať. Aj keď sa doteraz hovorilo, že Model 3 prinesie podobnú softvérovú a hardvérovú výbavu ako jeho drahší súrodenci, tak v ňom nájdeme aj niekoľko nových prvkov.

Fungujúci autopilot a iné vylepšenia

Jedným z nich je tiež nová kamera orientovaná priamo na vodiča a ďalším zlepšením má byť nový spôsob aktivácie autopilota. Ten sa teraz nachádza v časti voľby rýchlosti na obrovskej dotykovej obrazovke, kde môže byť aktivovaný dvojitým poklepaním. Prvé video s touto fungujúcou funkciou zdieľal na sociálnej sieti Twitter investor spoločnosti, Bill Lee. Zábery odhaľujú aj nové používateľské prostredie, ktoré sa od toho v Modeli S a X značne líši.

Nenechaj si ujsť
Ľudia vo veľkom rušia svoje rezervácie na Teslu Model 3. Pre Muska je to však úľava a použil zaujímavé prirovnanie

Videozáznam však nie je príliš dlhý, a tak sa väčšinu detailov o fungovaní toho autonómneho riadenia v Modeli 3 zatiaľ nedozvieme. Chvályhodné sú už len plány Tesly umožniť všetkým svojim elektromobilom vyrobeným od októbra 2016 plne fungujúceho autopilota. Vo svojej plnej paráde sa, samozrejme, dostane aj do najnovšieho kúsku prostredníctvom softvérových aktualizácií. Najprv sa ale podrobí podmienkam regulačných orgánov, ktoré jeho zavedenie do cestnej premávky musia schváliť.

Okrem autopilota nám Lee odhalil aj spôsob ovládania klimatizácie a ventilácie vzduchu. Možnosti nastavenia priechodu vzduchu sú samozrejme zahrnuté v dotykovom displeji, kde ho je možné ovládať do detailov. Týmto spôsobom výrobca dokázal v svojom najnovšom elektromobile využiť inovatívne technológie, ktoré bravúrne spojil s minimalistickým, no vydareným dizajnom. Mriežky ventilácie sú dokonale zamaskované vnútri palubnej dosky, čo len prispieva k čistým líniám interiéru. Ako sa Tesla Model 3 pozdáva tebe?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú