Mercedes a Setra zverejnili, kedy budú ponúkať už len elektrické autobusy MHD
V správe sú materiály TASR.
Zdá sa, že batérie to majú v osobných automobiloch vyhraté a neexistuje zrejme jediná automobilka na svete, kde by s elektromobilmi nerátali. Oveľa zaujímavejšie to však môže byť pri vozidlách, ktoré robia stovky kilometrov každý deň a akákoľvek prestávka na nabíjanie je stratou času aj peňazí, kedy by si vozidlo na seba malo zarábať.
Mnohí preto špekulujú, či v kamiónoch alebo hromadnej doprave nebudebude dominovať vodík, ktorý je možné dotankovať prakticky rovnako rýchlo, ako benzín či naftu, hoci len na špeciálnych čerpacích staniciach, aké na Slovensku rastú len pomaly.
Daimler v tom má jasno
Veľký nemecký výrobca nákladných áut Daimler Truck, kde patria ťahače alebo autobusy Mercedes–Benz, Mitshubishi Fuso, Setra či „americké“ kolosy Freightliner, Western Star či dokonca ikonické žlté školské autobusy Thomas Built, to však vidí inak, píše TASR.
Divízia autobusov chce totiž do roka 2030, aspoň v Európe, ponúkať už iba plne elektrifikované mestské autobusy.
Vo EÚ aj v Latinskej amerike však plánuje ponúkať uhlíkovo neutrálne vozidlá, pre tých zákazníkov, ktorí na ekologickejšie pohony budú chcieť prejsť dobrovoľne už skôr.
„Naše investície sústreďujeme na segment plne elektrických mestských autobusov v Európe do konca desaťročia,“ povedal v pondelok Till Oberwörder, vedúci divízie Daimler Buses pre agentúru DPA pred podujatím v meste Mannheim, ktoré je venované e-mobilite.
Elektrický autobus už majú
Divízia Daimler Buses uviedla v roku 2018 na trh plne elektrický mestský autobus „eCitaro“. V súčasnosti jazdí v európskych mestách viac ako 600 takýchto batériových vozidiel.
Spoločnosť vlani predala celkom 18 736 autobusov, ale nezverejnila, aký bol podiel elektrických modelov na celkovom predaji. Vo všeobecnosti je podiel autobusov jazdiacich na elektrický pohon stále nízky. Podľa združenia nemeckých dopravných spoločností z 35 000 autobusov, ktoré jazdia po cestách v Nemecku, bolo vlani na jeseň len 1 200 elektrických.
Oberwörder v tejto súvislosti zdôraznil, že nestačí len vyrobiť elektrobus, musí sa zmeniť a prispôsobiť aj infraštruktúra, zvlášť pokiaľ ide o nabíjanie. Mali by sa zvážiť aj školenia, poznamenal. Nemecko tiež vlani riešilo problém, kedy muselo batériové elektrobusy vo veľkom sťahovať z prevádzky kvôli požiarom. Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Daimler Buses preto ponúka nielen elektrické autobusy, ale aj kompletný balík, tzv. E-systém, ako ho nazýva Oberwörder. Daimler Truck však ďalej vyvíja aj konvenčné vozidlá so spaľovacím motorom, vrátane autobusov. Ale v oblasti e-mobility sú mestské autobusy segmentom s najvyššou mierou rastu, dodal.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Už jedna šálka obľúbeného nápoja Slovákov môže oslabiť účinok antibiotík proti nebezpečným baktériám, tvrdia vedci
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
NBS vydala vážne varovanie: Slováci naleteli ďalšiemu podvodu, nepozornosťou prichádzajú o peniaze
Nemecký priemysel je v kŕči a čoraz viac prepúšťa. Najviac trpia automobilky, dôvody sú jasné
Slovenská vláda navrhla daň, ktorá nahnevala Trumpa. Ak ju schválime, dostaneme tvrdú odpoveď
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP