Mercedes a Setra zverejnili, kedy budú ponúkať už len elektrické autobusy MHD
V správe sú materiály TASR.
Zdá sa, že batérie to majú v osobných automobiloch vyhraté a neexistuje zrejme jediná automobilka na svete, kde by s elektromobilmi nerátali. Oveľa zaujímavejšie to však môže byť pri vozidlách, ktoré robia stovky kilometrov každý deň a akákoľvek prestávka na nabíjanie je stratou času aj peňazí, kedy by si vozidlo na seba malo zarábať.
Mnohí preto špekulujú, či v kamiónoch alebo hromadnej doprave nebudebude dominovať vodík, ktorý je možné dotankovať prakticky rovnako rýchlo, ako benzín či naftu, hoci len na špeciálnych čerpacích staniciach, aké na Slovensku rastú len pomaly.
Daimler v tom má jasno
Veľký nemecký výrobca nákladných áut Daimler Truck, kde patria ťahače alebo autobusy Mercedes–Benz, Mitshubishi Fuso, Setra či „americké“ kolosy Freightliner, Western Star či dokonca ikonické žlté školské autobusy Thomas Built, to však vidí inak, píše TASR.
Divízia autobusov chce totiž do roka 2030, aspoň v Európe, ponúkať už iba plne elektrifikované mestské autobusy.
Vo EÚ aj v Latinskej amerike však plánuje ponúkať uhlíkovo neutrálne vozidlá, pre tých zákazníkov, ktorí na ekologickejšie pohony budú chcieť prejsť dobrovoľne už skôr.
„Naše investície sústreďujeme na segment plne elektrických mestských autobusov v Európe do konca desaťročia,“ povedal v pondelok Till Oberwörder, vedúci divízie Daimler Buses pre agentúru DPA pred podujatím v meste Mannheim, ktoré je venované e-mobilite.
Elektrický autobus už majú
Divízia Daimler Buses uviedla v roku 2018 na trh plne elektrický mestský autobus „eCitaro“. V súčasnosti jazdí v európskych mestách viac ako 600 takýchto batériových vozidiel.
Spoločnosť vlani predala celkom 18 736 autobusov, ale nezverejnila, aký bol podiel elektrických modelov na celkovom predaji. Vo všeobecnosti je podiel autobusov jazdiacich na elektrický pohon stále nízky. Podľa združenia nemeckých dopravných spoločností z 35 000 autobusov, ktoré jazdia po cestách v Nemecku, bolo vlani na jeseň len 1 200 elektrických.
Oberwörder v tejto súvislosti zdôraznil, že nestačí len vyrobiť elektrobus, musí sa zmeniť a prispôsobiť aj infraštruktúra, zvlášť pokiaľ ide o nabíjanie. Mali by sa zvážiť aj školenia, poznamenal. Nemecko tiež vlani riešilo problém, kedy muselo batériové elektrobusy vo veľkom sťahovať z prevádzky kvôli požiarom. Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Daimler Buses preto ponúka nielen elektrické autobusy, ale aj kompletný balík, tzv. E-systém, ako ho nazýva Oberwörder. Daimler Truck však ďalej vyvíja aj konvenčné vozidlá so spaľovacím motorom, vrátane autobusov. Ale v oblasti e-mobility sú mestské autobusy segmentom s najvyššou mierou rastu, dodal.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
Japonci idú proti prúdu. Z ikonického auta nebude elektromobil, dostane nový štvorvalec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Objavili sa nezverejnené zábery atentátu na premiéra Fica: Odhalila ich fínska televízia
Nešťastie v hlavnom meste: Muž neprežil pád z 12. poschodia
Metro urgentne sťahuje z predaja populárnu delikatesu: Odhalili v nej zákerný vírus
Globálny prieskum odhalil skrytú epidémiu. Ľudia z celého sveta čelia rovnakému zdravotnému problému
Zákon garantuje zamestnancom príspevok 275 eur. Firmy ho musia vyplácať, no málokto oň požiada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
Slovensko sa chce stať lídrom v AI školstve. Drucker pozval svet na summit v Bratislave
Rýchla pomoc na koľajniciach. Takto zasahuje nehodový vlak ŽSR
Historický miľník pre našich susedov. Definitívne opustili ruskú ropu
Rusko našlo cestu, ako obísť sankcie. Pomáha mu Čína a flotila bez mena
Slovnaft stavia novú spaľoňu. Bratislave ubudne 100-tisíc ton emisií ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Objavili sa nezverejnené zábery atentátu na premiéra Fica: Odhalila ich fínska televízia
Nešťastie v hlavnom meste: Muž neprežil pád z 12. poschodia
Metro urgentne sťahuje z predaja populárnu delikatesu: Odhalili v nej zákerný vírus
Globálny prieskum odhalil skrytú epidémiu. Ľudia z celého sveta čelia rovnakému zdravotnému problému
Zákon garantuje zamestnancom príspevok 275 eur. Firmy ho musia vyplácať, no málokto oň požiada
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené