Mazda naschvál znižuje výkon svojho prvého elektromobilu. Má na to kontroverzný dôvod
Prvý elektromobil z dielne Mazdy nesie označenie MX-30, no oproti svojej benzénovej alternatíve CX-30 inžinieri paradoxne do vozidla nevložili to najlepšie, čo im aktuálne technológie umožňujú. Elektrická Mazda MX-30 je totižto úmyselne pomalšia, ako by v skutočnosti mohla byť, informuje portál Electrek.
Po prečítaní úvodu zrejme krútiš hlavou a pýtaš sa sám seba, prečo by toto akákoľvek automobilka robila. Mazda však má na tento krok jeden pomerne kontroverzný názor.
Umelé zníženie výkonu, respektíve zrýchlenia elektromobilu má novým majiteľom navodiť pocit toho, že sedia v automobile so spaľovacím motorom, ktoré prirodzene neakceleruje tak rýchlo, ako elektromobily. Elektrická Mazda MX-30 je totižto vybavená iba 35,5 kWh batériou, ktorá napája 105 kW motor s krútiacim momentom 264 Nm.
V takejto konfigurácii dokáže elektrická MX-30-ka najazdiť na jedno nabitie 210 km podľa štandardu WLTP. Jej zrýchlenie tiež nie je očarujúce, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9 sekúnd, čo je veľmi priemerný čas aj u väčšiny automobilov so spaľovacími motormi, nie to u elektromobilov, ktoré sa zväčša pohybujú na hranici 4 sekúnd.
Ďalším dôvodom, prečo Mazda nechce robiť super-rýchle elektromobily s ohromným dojazdom, má byť práve ekológia. Podľa informácií z portálu Cnet majú byť elektromobily s veľkými batériami, a teda aj veľkým dojazdom menej šetrné k životnému prostrediu, ako automobily s naftovým spaľovacím motorom.
Je ale otázne, či sa automobilke vyplatí ísť touto cestou „väčšej ekológie“ na úkor dojazdu a zrýchlenia.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne. Toto sú slovenské ceny najočakávanejšieho modelu roka automobilky Kia
VIDEO: Ferrari hádže spaľováky cez palubu. Toto je ich prvý elektromobil
Klesajú predaje elektroáut? Známa automobilka odhalila čísla, z ktorých odporcom padne sánka
Pravda o dojazde: Otestovali 20 elektromobilov na diaľnici, takýto je výsledok (REBRÍČEK)
Nabiješ ho za 30 minút a jazdíš 600 km. Ukázali elektromobil, ktorý je jediný svojho druhu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Muskov „geniálny vynález“ mieri do Európy. Sľubuje, že úplne zmení situáciu na cestách
- Vyzerá ako splnený sen Slovákov. Obľúbená automobilka predstavila úplne nový model
- Ani elektrina, ani benzín. Dve gigantické automobilky sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Muskov „geniálny vynález“ mieri do Európy. Sľubuje, že úplne zmení situáciu na cestách
- Vyzerá ako splnený sen Slovákov. Obľúbená automobilka predstavila úplne nový model
- Ani elektrina, ani benzín. Dve gigantické automobilky sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Muskov „geniálny vynález“ mieri do Európy. Sľubuje, že úplne zmení situáciu na cestách
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Ani elektrina, ani benzín. Dve gigantické automobilky sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti
Musk označil austrálsku vládu za fašistov, krajina chce regulovať IT gigantov
Historická udalosť pre ľudstvo. Do vesmíru prvýkrát vystúpili civilisti
Obľúbený operátor pridal 5G desaťtisícom Slovákov. Zapojil 13 veľkých obcí
Všetky legendy na jednom mieste. Netflix pridáva ikonický akčný film
Minister rozhodol. Školy na Slovensku budú strážiť AI kamery za obrovské milióny eur
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené