Prvý elektromobil z dielne Mazdy nesie označenie MX-30, no oproti svojej benzénovej alternatíve CX-30 inžinieri paradoxne do vozidla nevložili to najlepšie, čo im aktuálne technológie umožňujú. Elektrická Mazda MX-30 je totižto úmyselne pomalšia, ako by v skutočnosti mohla byť, informuje portál Electrek.
Po prečítaní úvodu zrejme krútiš hlavou a pýtaš sa sám seba, prečo by toto akákoľvek automobilka robila. Mazda však má na tento krok jeden pomerne kontroverzný názor.
Umelé zníženie výkonu, respektíve zrýchlenia elektromobilu má novým majiteľom navodiť pocit toho, že sedia v automobile so spaľovacím motorom, ktoré prirodzene neakceleruje tak rýchlo, ako elektromobily. Elektrická Mazda MX-30 je totižto vybavená iba 35,5 kWh batériou, ktorá napája 105 kW motor s krútiacim momentom 264 Nm.

V takejto konfigurácii dokáže elektrická MX-30-ka najazdiť na jedno nabitie 210 km podľa štandardu WLTP. Jej zrýchlenie tiež nie je očarujúce, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9 sekúnd, čo je veľmi priemerný čas aj u väčšiny automobilov so spaľovacími motormi, nie to u elektromobilov, ktoré sa zväčša pohybujú na hranici 4 sekúnd.

Ďalším dôvodom, prečo Mazda nechce robiť super-rýchle elektromobily s ohromným dojazdom, má byť práve ekológia. Podľa informácií z portálu Cnet majú byť elektromobily s veľkými batériami, a teda aj veľkým dojazdom menej šetrné k životnému prostrediu, ako automobily s naftovým spaľovacím motorom.
Je ale otázne, či sa automobilke vyplatí ísť touto cestou „väčšej ekológie“ na úkor dojazdu a zrýchlenia.
Elektromobilita

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4
