Majiteľ využíva svoju Teslu na ťaženie kryptomien. Mesačne zarobí prekvapivo slušnú čiastku
Automobily sú v dnešnej dobe vybavené tak výkonnými počítačmi, že by sa mohli porovnávať s klasickými notebookmi či desktopmi, ktoré používame doma alebo v práci. Niektoré, ako napríklad tie v Teslách, majú dokonca výpočtový a grafický výkon na úrovni najnovšej generácie herných konzol. Ako informuje portál CNBc, Siraj Raval zo San Fracisca dokázal hacknúť svoj Model 3 a začal ním ťažiť kryptomeny.
Znie to šialene, no jeho Tesla je zrejme tým najdrahším strojom na ťažbu kryptomien vôbec. Na to, aby ale mohol ťažiť kryptomeny, potrebuje aj klasický počítač. V jeho prípade využíva nový MacBook s procesorom M1, ktorý je pripojený k autu skrz 12V zásuvku.
NEPREHLAIDNI
ROZHOVOR s ťažiarom kryptomien: Len na elektrinu miniem 3000 €, netreba mať veľké oči
Okrem výkonu samotného MacBooku využíva na ťažbu aj výpočtový výkon grafických procesorov Modelu 3. Kľúčovou vecou je, že celý proces ťažby je energeticky napájaný batériou z auta.
Tesla owner says he makes up to $800 a month mining crypto with his car @cnbc @nytimes #cryptomining #crypto #bitcoin https://t.co/o7IQJGWn0N
— Muratib Mike Fatah (@mfatah281) January 8, 2022
To, či sa ťažba oplatí, alebo nie, závisí od ceny spotrebovanej energie. Ak je ťažba napájaná skrz batériu auta a je to lacnejšie, takýto systém určite dáva zmysel.
Tesla, ktorá si na seba sama zarába
Ako píše Teslarati, výpočtový výkon Tesly využíva Raval na ťažbu Etherea. Na jeho MacBooku beží voľne dostupný ťažiarenský softvér a s autom komunikuje pomocou JavaScriptu.
Generované príjmy pritom vôbec nie sú malé a mesačne si takto dokázal zarobiť až 800 dolárov, teda zhruba 700 €. Problémom môže byť, že takýmto konaním zrejme prišiel o záruku na auto, nakoľko neoprávnene prenikol do jeho softvéru.
Svoju Teslu Model 3 využíva na ťažbu kryptomien aj Alejandro de la Torre, ktorý tvrdí, že je to jednoducho lacnejšie z pohľadu ceny za energiu akoby mal ťažiť kryptomeny v rovnakom objeme na bežnom stolovom počítači.
V princípe je ťažba cez počítač rovnaká
Ťaženie kryptomien pomocou hardvéru auta je prakticky rovnaké, ako keby si ich ťažil na bežnom počítači. Máš vysoký výpočtový výkon, zdroj energie a tiež priestor na chladenie. Nakoľko pri ťažbe bežia výpočtové jednotky na plné obrátky a vytvárajú množstvo tepla, je ich potrebné chladiť.
Ak ťa zaujíma, ako celý proces ťaženia prebieha a ako s takýmto niečím vôbec začať, určite si prečítaj rozhovor s ťažiarom Jozefom, ktorý ťaží kryptomeny už od roku 2017 a v digitálnych menách vidí veľkú budúcnosť. Okrem jeho začiatkov alebo toho, ako prežil medvedí trh od roku 2018, nám priblížil aj výnosnosť, akú môže ťažiar po rokoch očakávať.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ako by nová daň z kryptomien a iných uhlíkovo náročných odvetví mohla financovať opatrenia v oblasti klímy
AKTUÁLNE: Susedná krajina schválila 0 % daň na kryptomeny
Nezastaviteľný bitcoin prepisuje históriu a astronomicky rastie. Pokoril kľúčovú hranicu
Bitcoin sa blíži k magickej hranici 100 000 dolárov
Bitcoin a Black Friday budú tento týždeň dominovať trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
-
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
Nenechaj sa oklamať. Týmto bezpečnostným hrozbám čelili Slováci najčastejšie (REBRÍČEK)
Apple pracuje na inteligentnom zariadení s Face ID. Dvere s ním odomkneš jedným pohľadom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené