Heads-up displeje patria medzi obľúbené asistenčné systémy pre vodiča, ktoré sa však postupom času veľmi rýchlo zdokonalujú a dnes už niekoľko výrobcov ponúka napríklad aj jednotky s rozšírenou realitou. Tie však boli doposiaľ výsadou vyššej, luxusnej triedy (má ho napríklad aj nová trieda S od Mercedesu) a do kompaktných automobilov sa dostali len ťažko. Vokswagen túto „bránu“ teraz otvára aj pre lacnejšie modely, píše EE News Europe.
Volkswagen sa pýši skvelou technológiou, ponúkne ju masám
Nemecká automobilka predstavila svoj nový heads-up displej s rozšírenou realitou už dávnejšie, no zatiaľ sme nevideli jeho široké využitie v praxi. Tento systém je však po novom ako prvý dostupný pre kompaktnejší elektromobil ID. 3, no aj SUV ID. 4 či Škoda ENyaq iV.
Heads-up displej od Volkswagenu rozdeľuje informácie do dvoch zobrazovacích polí. V blízkom poli, ktoré je situované na prednom okne v primárnom výhľadovom poli vodiča, sa zobrazujú okrem aktuálnej rýchlosti a rozpoznaných dopravných značiek aj informácie asistenčných systémov a pokyny navigácie, pričom vodič tieto informácie vidí v statickom zobrazení v optickej vzdialenosti približne 3 metre.
Projekčné pole pre oblasť rozšírenej reality je väčšie a je situované vyššie na prednom okne v zornom poli vodiča, v optickej vzdialenosti asi 10 metrov. Je nasmerované na cestu pred vozidlom, kde sa zobrazujú väčšie symboly ako napríklad smerové šípky pokynov navigácie, symboly asistenčného systému vedenia v jazdnom pruhu alebo adaptívneho tempomatu, ako aj dopravné značky a výstražné upozornenia.
Srdcom zariadenia je LCD displej s vysokou intenzitou, ktorý vysiela lúče na dve ploché zrkadlá, ktoré špeciálna optika oddďeluje pre blízke a vzdialené pole. Ploché zrkadlá potom smerujú na veľké konkávne zrkadlo, odkiaľ sa lúče odrážajú na čelné sklo vodiča. Rozšírenú realitu vo vzdialenom poli má na starosti softvér AR Creator, ktorý vyhodnocuje údaje z prednej kamery, radarového snímača a navigácie v reálnom čase.

Technológia rozšírenej reality otvára novú kapitolu heads-up displejov pre vodiča. Volkswagen sa však v tomto smere rozhodol priniesť túto inováciu aj do kompaktnejšieho modelu ID.3, ktorý plánuje vyrábať masovo.
Nemecká automobilka ho v rámci paketu Infotainment Plus ponúka od edície Tech, ktorá za 43 760 € prináša okrem iného aj mnoho ďalších asistenčných systémov. Podobne tomu je aj u elektrického SUV ID.4, kde je heads-up displej s rozšírenou realitou prítomný od verzie Max, ktorá u nás začína na sume 52 110 € v limitovanej edícii 1ST.
V prípade Škody Enyaq iV je technológia dostupná aj u základného modelu 60 v rámci paketu Navigation Plus, ktorý ťa vyjde na 1605 € a ponúka aj samostatnú navigáciu.
Teraz čítajú

AKTUÁLNE Koncernová trojička kompletná. Audi predstavilo Q4 e-tron, luxusného bratranca Škody Enyaq a ID.4, ktorý cenou milo šokuje

Z garáže na automobilový piedestál. Z Rimacu sa stáva etalón elektromobility, začne budovať nové futuristické sídlo za stovky miliónov eur

Ani plug-in hybridy nie sú dostatočne „eko“. V EÚ ich zakážu oveľa skôr, než sme čakali

Poriadny šok. Solárna strecha od Tesly masívne zdražela, oplatí sa stále jej kúpa a kedy príde do Európy?

Škoda Enyaq iV získala prestížne ocenenie. Odborníkom sa páčil jej dizajn
Články, ktoré hýbu svetom

Ďalší historický úspech za nami: Vesmírna loď predĺžila životnosť zomierajúcemu satelitu o roky

RECENZIA RECENZIA: Legendárny Abe čelí teroru a vracia v novom dobrodružstve. Opäť je skvelý

Tisíce ľudí sa búria proti spaľovaniu zahraničného rádioaktívneho odpadu na Slovensku. Výsledok mnohých šokuje

Šimon Šicko: Politici s falošnými diplomami by v mojom svete prežili presne 2 minúty
