Nemecko naráža na vážne problémy s predajmi elektrických áut, ktoré podľa analytikov v tomto roku drasticky poklesnú a to až o nepríjemných 14 % v porovnaní s rokom 2023. Ako upozorňuje portál Automotive News Europe, za očakávaným drastickým poklesom stoja do značnej miery napríklad klesajúce dotácie, problémov je ale viacero, i keď sa niektoré už podarilo vyriešiť.

Na nové modely si počkáme

Kvôli poklesu na úrovni až 14 % sa očakáva, že sa v tomto roku v Nemecku predá „len“ 451 000 elektrických áut. Kvôli nepríjemným vyhliadkam sa viaceré automobilky rozhodli odložiť predstavenie nových elektrických modelov a to vrátane Volkswagenu, ktorý, ako sme informovali nedávno, odložil predstavenie lacného elektrického modelu, na ktorý Európa čaká už roky.

Problémy robí aj naďalej inflácia, vysoké ceny elektrických áut a nie úplne vystačujúca nabíjacia infraštruktúra, kvôli ktorej naráža dopyt po elektromobiloch na svoje limity. Keďže sa navyše Nemecko rozhodlo predčasne zrušiť dotácie na elektrické autá, automobilky vážne utrpeli a podiel čisto batériových vozidiel bude len 16 %, pričom v roku 2023 to bolo až 18 %.

VW

Pre porovnanie, v Nórsku sa tento podiel pohybuje na úrovni až 90 % všetkých nových predaných vozidiel. V Nemecku má dôjsť k celkovému prepadu trhu s osobnými vozidlami o 1 %, teda na 1,82 milióna vozidiel – to je 25 % pod číslami spred pandémie, dodáva Reuters. Na druhej strane svetový trh má narásť o 2 %.

Zachová fyzické ovládacie prvky

V snahe zatraktívniť svoje vozidlá sa Volkswagen rozhodol aj pre zachovanie fyzických ovládacích prvkov. Tie totiž v posledných rokoch začali pomerne rýchlo miznúť a výrobcovia ich začali presúvať do dotykových displejov, čo ale v mnohých prípadoch spôsobovalo problémy a používatelia sa na niektoré zle umiestnené funkcie sťažovali.

Hybridom sa darí viac

Plug-in hybridov sa síce v Nemecku predáva menej než plne elektrických modelov, avšak v tomto roku sa dočkajú lepšej stability a na rozdiel od elektrických áut ich predaje narastú o niekoľko tisíc kusov. Napriek klesajúcim predajom má ale výroba elektromobilov v Nemecku tento rok narásť až o 19 %, keďže väčšina výroby poputuje na export.

Na nemeckom trhu prekvapivo zlyhala aj Tesla, ktorá dlhú dobu dominovala. Za rok 2023 sa podarilo domácej automobilke Volkswagen americkú konkurenciu predbehnúť a predať viac vozidiel, bohužiaľ sa však objavuje nová hrozba. Na európske trhy totiž prenikajú čínske značky, ktoré ponúkajú lákavé elektromobily za bezkonkurenčne nízke ceny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú