Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Holandská letecká spoločnosť KLM to zjavne na sociálnej sieti Twitter prehnala. Teraz sa ospravedlňuje za tweet, v ktorom zverejnila štatistiky úmrtí na sedadlách v lietadle.

Ako informuje portál Gizmodo, holandská letecká spoločnosť zjavne považovala za vhodné angažovať sa prostredníctvom sociálnej siete Twitter. Bohužiaľ jej to očividne nevyšlo. Spoločnosť totižto citovala analýzu časopisu TIME Magazine o sedadlách a údajoch o úmrtiach z databázy CSRTG Aircraft Accident Database spoločnosti Federal Aviation Administration.

Tweet so štatistikami úmrtnosti bol zjavne prešľapom

Analýza napríklad hovorila o tom, že úmrtnosť je najvyššia v strede lietadla, zatiaľ čo v prednej strane je nižšia. Najbezpečnejšie je podľa údajov zaistiť si sedadlo v zadnej časti lietadla. Súčasťou tweetu bola aj infografika, ktorá znázorňovala fakt, že zadné sedadlá lietadla sú pri haváriách najbezpečnejšie.

Ako sa ukázalo, tento krok skutočne nebol najlepší a pravdepodobne vystrašil mnoho ľudí. Inkriminovaný tweet zverejnený účtom KLM India bol preto zmazaný ešte v rovnaký deň. Spoločnosť sa zároveň prostredníctvom toho istého účtu ospravedlnila a obhájila sa faktom, že zverejnila len verejne dostupný letecký fakt, ktorý nebol mierený tak, aby niekomu ublížil. Následne spoločnosť odmietla situáciu ďalej komentovať.

Spoločnosť už má za sebou faux pas

Prípad tweetu popísaný vyššie nie je prvé faux pas, ktoré spoločnosť spôsobila. Len nedávno sa na Facebooku objavil príspevok, v ktorom sa jedna z pasažierok sťažovala, že bola nútená personálom lietadla zakryť sa pri dojčení svojej ročne dcéry. Spoločnosť sa odvolala na zaistenie „mieru“ na palube lietadla s cieľom vyhovieť komfortu každého pasažiera.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú