Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Apple, Google či Nintendo patria aktuálne medzi najhodnotnejšie a najúspešnejšie spoločnosti sveta. Nie však všetky ich výtvory boli hodné úspechu, a práve na tieto produkty sa zameriame v dnešnom kvíze. Poznáš aj temnú stránku spoločností takýchto rozmerov?

Pokiaľ sa ti naše kvízy páčia, určite sa skús otestovať aj v ďalších, podobne orientovaných súboroch otázok. Z archívu rozhodne odporúčame kvíz zameraný na ikonické kúsky technologického sveta alebo históriu PlayStationu, ktorý, bohužiaľ, nie vždy bodoval. Celý zoznam našich kvízov, okorenených o všadeprítomné fakty, nájdeš TU.

Dnes už vieme, že Apple bezdrôtovú nabíjačku AirPower nikdy nevydal. Kedy bolo ale toto zariadenie prvýkrát predstavené verejnosti?

Apple
Správne! Nesprávne!

V histórii Applu nie je mnoho zariadení, ktoré sa po oficiálnom oznámení nakoniec do produkcie, a teda ani na poličky obchodov, nedostalo. Podložka, s možnosťou bezdrôtového nabíjania až troch zariadení súčasne je však jedným z týchto prípadov. Spoločnosť prvýkrát predstavila myšlienku v jeseni 2017, kedy ju plánovala uviesť do predaja už začiatkom nasledujúceho roka. Keďže Apple narazilo na problémy primárne s manažmentom tepla, AirPower sa dočkalo prvého zdržania, ktoré ale bolo len prvým z krokov k následnému zrušeniu projektu v marci 2019.

Google Glass predviedli pomerne zaujímavú myšlienku, ktorá sa ale v technologickej komunite neuchytila. Aká bola cenovka okuliarov pre zákazníkov?

Screenshot/Youtube/Machinima
Správne! Nesprávne!

Google myšlienku rozšírenej reality za pomoci okuliarov zavrhol takmer okamžite po predstavení úzkej skupine testerov, ktorí mohli mať vlastný prototyp za 1500 dolárov. Svojho zdarného konca, v podobe produktu dostupného pre každého, sa produkt síce nedočkal, no myšlienka aktuálne existuje vďaka Google Glass Enterprise Edition. Tento model je dostupný striktne len pre podnikateľský segment, kde doteraz prežíva už v podobe druhej generácie.

V roku 2016 sme sa dočkali azda najkontroverznejšieho smartfónu od Samsungu, modelu Galaxy Note 7. Ako sa nazýval znovuzrodený variant tohto "vybuchujúceho" smartfónu?

Wikipédia
Správne! Nesprávne!

Galaxy Note 7 bol obrovským zakopnutím spoločnosti v podobe nezvládnutia inžinierskych základov. Pôvodný model osadili 3500 mAh batériou, ktorú ale zariadenie nebolo schopné poňať, čo spôsobilo neprimerané prehrievanie vo vreckách používateľov. Po početných "požiaroch" bol telefón dokonca zakázaný na palubách lietadla a následne stiahnutý z predaja. O rok na to sme sa dočkali revízie v podobe "Fan Edition", ktorá rok od vydania pôvodného modelu priniesla prakticky rovnakú placku, tentokrát ale s menšou, 3200 mAh batériou.

Windows na smatfónoch nebol nikdy najobľúbenejšou voľbou konzumentov. Ktoré z nasledujúcich zariadení bolo posledné s týmto operačným systémom?

windows-phone Pexels
Správne! Nesprávne!

Mobilný Windows bol pre technologických nadšencov jedným z najväčších osviežení mobilného segmentu, dovtedy rozdeleného medzi fanúšikov Androidu a iOS. Aj napriek nepopierateľným kvalitám, prameniacim zo stability systému a komplexného používateľského prostredia Metro, sa však dostatočnej obľube netešil. Prvotne bol diverzifikovaný medzi viacerých výrobcov smartfónov (HTC, Huawei alebo dokonca aj Sasmung), kedy sa v neskorších fázach životného cyklu zameral primárne na Nokiu, konkrétne líniu Lumia. Najnovšia aktualizácia operačného systému Windows Phone vyšla mimochodom až v roku 2015.

Druhým najväčším prešľapom novodobej histórie Samsungu bol skladací Galaxy Fold. Koľko kusov tohto prelomového, no tragicky prijatého zariadenia sa predalo?

Samsung
Správne! Nesprávne!

Samsung Galaxy Fold bol v roku uvedenia jeden z prvých telefónov "veľkých" spoločností, odhodlaný priniesť ohybné, a teda skladateľné displeje medzi konečných zákazníkov. Ešte pred jeho oficiálnym spustením sa však na kórejského výrobcu strhla vlna kritiky, kedy jednotky odoslané na recenzie už za krátky čas používania javili známky poškodenia v oblasti pántov. Na neúspechu sa v nemalej miere podpísala aj aplikácia ochrannej vrstvy, ktorú mnohé média považovali za dodatočnú ochrannú fóliu, a tak sa ju snažili dať dole, čím panel nechcene poškodili. Po následnom zdržaní sa telefón začal predávať až v septembri 2019, po čom Samsung tvrdil, že do konca roka predal vyše milión kusov. To ale takmer okamžite sám vyvrátil. Reálne čísla sa teda podľa viacerých zdrojov pohybujú v rozmedzí 400 000 až 500 000 kusov.

Na vlnu úspechu iPodov od Apple sa v roku 2006 snažil naskočiť aj Microsoft. Ako sa tento prepadák v podobe prenosného prehrávača volal?

Wikipédia
Správne! Nesprávne!

Existuje ešte väčšie zlyhanie Microsoftu ako Windows Phone, či Vista? Žiaľ áno a je ním pôvodne zariadenie, neskôr služba a teraz spomienka s názvom Zune. Softvérový priekopník Microsoft sa začiatkom nového tisícročia snažil zrovnať s Applom aj v prostredí konzumovania audia, kedy jeho odpoveďou na všadeprítomné iPody bol multimediálny prehrávač médií. Vzhľadom na to, že si o ňom pravdepodobne nikdy nepočul si asi vieš predstaviť, aký úspech zariadenie malo. Myšlienka ešte niekoľko rokov po skončení predaja zariadení prežívala v softvérovej podobe aj za pomoci predplatného modelu podobnému dnešnému Spotify, no ani vtedy sa netešila veľkej obľube. Konca softvérovej obdoby sme sa dočkali v roku 2012, pričom už v roku 2015 sa "vypli" všetky jej online služby.

Dnes je sociálna sieť Google+ už vyše roka minulosťou. Kedy sa ale sieť spustila oficiálne?

Wikipédia
Správne! Nesprávne!

Sociálna sieť od Google tu s nami nebola ani dekádu. K roku 2019 evidovala vyše 200 miliónov používateľov, kde však ide o skreslenú číslovku, keďže účet Google+ získal každý používateľ so založením tradičného účtu v rámci ekosystému. Sieť bola počas svojho účinkovania neúspešná najmä kvôli nízkemu záujmu používateľov, no nepomohli jej ani viaceré bezpečnostné incidenty, ohrozujúce citlivé dáta desiatok miliónov používateľov. Vzhľadom na nízku mieru záujmu a vysoké prevádzkové náklady, Google brány sociálnej site takej, ako si ju (ne)pamätáme uzavrel na jar 2019.

Ako sa nazýva herná mikrokonzola na obrázku postavená na Androide, fundovaná Kickstarterom a sprevádzaná mnohými kontroverziami?

Wikipédia (Úprava redakcie)
Správne! Nesprávne!

V hernom segmente nájdeš hneď niekoľko nevydarených experimentov. Ouya však narazila na arogantnosť manažmentu, ktorý po konštantnom sľubovaní vybral skrz crowdfundingovú kampaň vyše 8 miliónov dolárov. Vo výsledku konzumenti dostali malú krabičku s treťotriednymi hrami, bežiacimi na popredí nie najprofesionálnejšie prevedeného Androidu. Bonusom bolo použitie lacných plastov ako na konzole, tak aj gamepade, vykazujúcom vysokú mieru poruchovosti. U frustrovaných hráčov a investorov nezavážila ani neustále sa znižujúca cenovka, pôvodne na úrovni 99 dolárov.

Druhý handheld od Sony, PS Vita, sa bezpodmienečne radí do temnej histórie japonskej spoločnosti. Koľkých revízií sa konzola dočkala?

Jung-nam Nam/Flickr
Správne! Nesprávne!

Nintendo dlhé roky nemalo súceho konkurenta na poli prenosných zariadení. To sa zmenilo s príchodom PSP od Sony v roku 2004, kedy sa japonský gigant rozhodol v tomto úspechu pokračovať s nástupcom PS Vita. Úvodné nadšenie z handheldu ale takmer opadlo, na čom sa vo veľkej miere podpísal takmer absolútny nezáujem vlastných herných štúdií. Konzole chýbali kľúčové hry z vlastných, ale aj externých radov, čo PS Vite postupom času zabezpečilo pomalú smrť. Nezachránil ju ani facelift v podobe jemnejších tvarov a nižšej hmotnosti, ktorým zároveň dali zbohom aj, na tú dobu nádhernému, OLED panelu z pôvodnej variácie konzoly.

Aj taký gigant ako Nintendo dokáže vo svojej kariére urobiť prešľap. Najväčším z nich je Virtual Boy z 90. rokov. Čím sa táto konzola odlišovala od ostatných?

Wikipédia
Správne! Nesprávne!

Experimentom, ale zároveň aj veľkým priestupkom Nintenda, bola špecificky zamýšľaná konzola z roku 1995, Virtual Boy. Tá sa sústredila na prenášanie značne okresanej hrateľnosti zaužívaných značiek do stereoscopickej 3D perspektívy, dosiahnuteľnej cez špeciálne okuliare, zabudované v samotnej konzole. Nielenže išlo o veľmi nepraktické riešenie, no grafika hier bola na tú dobu zastaralá, červeno-čierny vizuál takisto nebol najpríťažlivejší a úspechu nenahrávala ani vysoká cenovka. Vedľa relatívne nedávnej konzoly Wii U, ide o ďalší obrovský neúspech Nintenda, pod čo sa podpisuje aj fakt, že na Virtual Boy vyšlo len 22 hier.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú