Kritika šéfa nepomohla. Stellantis oznámil dátum, odkedy bude v Európe predávať už iba elektromobily
Koncern Stellantis oznámil dátum, od kedy bude v Európe predávať už iba elektrické autá.
Paradoxom je, že samotný CEO Carlos Tavares je proti rýchlemu nástupu elektromobilov a patrí k vôbec najhlasnejším kritikom súčasnej politiky a cieľov EÚ. Ako informuje portál InsideEVs, nový dátum konca predaju spaľovákov v Európe je veľmi blízko.
Tavares tvrdí, že rýchly nástup elektrifikácie bude pre mnohé automo informácia, že v Európe ukončí Stellantis predaj spaľovákov už v roku 2026.
Od tohto dátumu totiž chce koncern v rámci všetkých zapojených automobiliek (Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo či Opel) predávať aj na našom trhu už iba elektrické autá. To sú necelé štyri roky a ide tak o jeden z najambicióznejších plánov elektrifikácie spomedzi všetkých veľkých automobiliek v Európe.
Do roku 2030 predstavia 75 čisto elektrických modelov
Plány koncernu Stellantis sú vskutku ambiciózne. Od roku 2024 predstavia popri každom novom spaľovacom modeli aj jeho čisto elektrickú alternatívu a do roku 2030 chcú mať vo svojom portfóliu minimálne 75 čisto elektrických modelov, pričom ročne plánujú predávať minimálne 5 miliónov elektromobilov.
V roku 2038 bude celý koncern Stellantis uhlíkovo neutrálny. Všetky tieto informácie sú celkom prekvapivé, nakoľko Tavares, i keď nepriamo, no pomerne razantne odsudzuje tiež elektrifikáciu ako takú. Zrejme mu nič iné nezostáva a boj proti tomuto trendu by bol márny.
Náklady na výrobu elektromobilu sú vyššie až o 50 %
Tavares minulý týždeň znovu vyhlásil, že náklady na výrobu elektromobilu sú v porovnaní s konvenčným vozidlom vyššie o 40 až 50 %. Údajne neexistuje spôsob, akým by tieto dodatočné náklady nezaplatili zákazníci, čo je absolútne logické.
„Neexistuje spôsob, ako môžeme preniesť 50 % dodatočných nákladov na konečného spotrebiteľa, pretože väčšina strednej triedy to nebude schopná zaplatiť,“ upozornil.
Ak by elektrické autá stáli o 50 % viac, stredná trieda by na ne jednoducho nemala. Tavares však prezradil niekoľko krokov, ktorými chce vyššie výrobné náklady eliminovať.
Tým prvým je zvýšenie produktivity o 10 % ročne namiesto pôvodných plánov, kedy chceli produktivitu zvyšovať o 2-3 %. Spoločnosť taktiež mení model predaja, bude mať väčšiu kontrolu nad samotnými dealermi a prevezme aj niektoré ich úlohy. Tým sa prevedie časť ziskov na samotnú automobilku.
Na záver chce Stellantis previesť vyššie náklady na samotných dodávateľov. Až 85 % hodnoty auta totiž tvoria vonkajšie komponenty. Všetky tieto kroky majú mať za cieľ, že predajné ceny elektromobilov oproti cenám spaľovákom nenarastú vôbec, alebo len minimálne.
Stellantis totiž musí udržať ceny nových áut na takej úrovni, aby si ich mohla bez problémov dovoliť aj stredná trieda.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sakovej núdzová brzda neprešla: Slovensko môžu po tomto roku zaskočiť drahšie energie
Mimoriadna situácia v slovenskej obci: Výbuch plynu zničil byty, evakuovali desiatky ľudí
Meteorológovia varujú pred vetrom s nárazmi až 100 km/h: Silná víchrica mieri na Európu a zasiahne aj Slovensko
64-ročný Slovák s rodinou ovláda majetok v hodnote 180 miliónov eur. Začínal doručovaním telegramov na Trabante
Štát ti prispeje na bývanie až 70 eur mesačne. Pre rok 2026 platia nové podmienky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Zelenskyi otvorene: Iba tieto ničivé zbrane vrátia Putina späť do reality a zmenia vojnu
Viac než 2000 vedcov varuje EÚ: Takáto klimatická politika bude devastačná, vzďaľuje sa faktom
89 rokov si to nikto nevšimol. Študentka urobila prevratný objav, vylepší kľúčový zdroj energie
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP