Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Väčšina vodičov z vlastnej skúsenosti vie, koľko prejde na plnú nádrž na svojom spaľováku. Mnohým ľudom však stále chýba predstava o tom, koľko moderné elektromobily dokážu prejsť na jedno nabitie.

Veľký test dojazdu elektromobilov

Aj preto nemecký autoklub ADAC pred pár dňami vydal nový, respektíve aktualizovaný test elektromobilov, v ktorom sa bližšie pozrel na dojazd aktuálne predávaných modelov. Hoci stále platí, že čím väčšia je kapacita batérie, tým ďalej elektromobil dôjde, nejde o jediné podstatné kritérium. Pri výbere je totiž potrebné zohľadniť aj efektivitu, či príkon motora.

Práve nízka efektivita v prvej generácií elektromobilov bola pre mnohých ľudí obrovským strašiakom. Táto téma je však aktuálne v centre pozornosti mnohých výrobcov, čo sa v pozitívnom smere odrazilo aj na nových modeloch. Dôkazom je aj spomínaný test autoklubu ADAC, ktorý sa pozrel na dojazd vozidiel všetkých cenových kategórií.

Elektromobily boli porovnané v realistických podmienkach v tzv. „teste ADAC Ecotest“, ktorý  musia absolvovať všetky vozidlá za štandardizovaných podmienok. Ako sa ukázalo aj nedávno v teste, modely z Kórey ukázali, že na dosiahnutie veľkého dojazdu nie je potrebné mať vždy auto s najväčšou kapacitou batérie.

Príkladom môže byť Kia e-Soul, či Hyundai Kona Elektro, ktoré disponujú iba 64 kWh batériu, no i tak na jedno nabitie dokážu prejsť poriadne dlhú trasu.

Hanbiť sa nemusí ani Renault Zoe s 52 kWh batériou, ktorý v teste prešiel viac ako 335 km. Aktuálnym lídrom je ale BMW iX, ktoré v ADAC Ecoteste prešlo 610 km. BMW v tomto prípade ťaží ako z efektivity pohonu, aerodynamiky ale samozrejme i 105 kWh batérie.

Tým vôbec najefektívnejším, či najúspornejším vozidlom je Hyundai Ioniq 6, ktorý na 100 km spotrebuje len 15,5 kWh. Na druhom mieste skončila Kona Elektro, ktorá na 100 km spotrebuje 16,7 kWh.

Vo všeobecnosti však ADAC vyzdvihuje najmú juhokórejské automobilky, ktoré sú dôkazom toho, že aj s relatívne malými batériami je možné vyrobiť EV s veľkým dojazdom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú