Koniec spaľovákov Mercedesu v Európe. Toto je definitívny dátum ich konca
Popredné nemecké automobilky to myslia s elektromobilitou vážne. Volkswagen a Audi už viac-menej poodhalili dátumy, kedy chcú úplne skončiť s predajom áut so spaľovacími motormi a ako informuje InsideEVs, teraz sa k ním pridáva aj Mercedes.
Elektrická flotila Mercedesu je naozaj široká, kedy nemecká prémiová automobilka už pokrýva všetko od segmentu malých SUV ako Mercedes EQA, až po plne elektrickú dodávku Mercedes EQV. Medzi nimi nájdeme aj kúsky ako EQB a EQC, pričom už o pár týždňov sa do predaja dostane elektrická vlajková loď EQS.
Dlhodobou ideou Mercedesu je totiž ku každému modelu so spaľovacím motorom ponúkať aj jeho elektrickú alternatívu z rodiny EQ. Ako uvádza portál AutomotiveNewsEurope, automobilka pre nové modely prinesie aj nové platformy, pričom prvá by mala na trh prísť už v roku 2024.
Koniec spaľovákov do konca dekády
Predchádzajúce informácie hovorili o tom, že do konca aktuálnej dekády chce Mercedes predávať elektromobily a plug-in hybridy minimálne v pomere 50:50. Nové správy ale zasa naznačujú, že po roku 2030 Mercedes v Európe už nebude predávať žiadne vozidlá so spaľovacím motorom, čím sa automobilka stane plne elektrickou.
NEPREHLIADNI
Test, aký Slovensko ešte nezažilo. S plug-in hybridným Mercedesom sme prešli z Bratislavy do Košíc len na elektrinu
V Európe by sa im tento cieľ mohlo podariť dosiahnuť, no pochybujeme, že zastavenie predaja spaľovákov do roku 2030 prebehne v podaní Mercedesu globálne. Niektoré trhy sa totiž na elektromobilitu neadaptujú tak rýchlo ako európsky, čo znamená, že niekde vo svete bude stále obrovský záujem o autá so spaľovacími motormi.
Očakáva sa teda, že Mercedes zvolí podobnú taktiku, ako napríklad Audi. Prémiovka z koncernu Volkswagen zastaví vývoj nových spaľovacích motorov v roku 2026 a až v roku 2033 chce úplne stopnúť predaj áut so spaľovacími motormi v Európe. Na ostatných trhoch (napríklad v Číne) ale bude podľa všetkého pokračovať v predaji spaľovákov aj po tomto roku. Podobnú stratégiu podľa všetkého zvolí aj Mercedes.
Do vývoja nových spaľovákov už neinvestujú
Jedného dňa určite nastane moment, kedy sa elektromobily, ich vývoj a výroba stanú primárnym a dominantným zdrojom príjmov Mercedesu. Aktuálne ich však ešte stále „živí“ predaj áut so spaľovacími motormi.
Generálny riaditeľ automobilky, Ola Källenius, hovoril na summite Financial Times aj o tom, že automobilka ďalej už bude ťažiť len z existujúcich motorov, ktoré bude upravovať, aby prežili prísne európske regulácie v podobe prichádzajúcej normy Euro 7. Vývoj nových spaľovacích motorov už očakávať nemáme.
Všetky peniaze na vývoj poputujú primárne do segmentu elektromobility, no automobilka sa nebude silou-mocou snažiť presadiť ich predaj. Prechod na elektromobilitu bude podľa CEO Mercedesu postupný a prirodzený a autá so spaľovacími motormi sa budú predávať dovtedy, pokiaľ budú životaschopné.
Vďaka investíciám do segmentu elektromobility bude automobilka na tento prechod pripravená. Aj preto si Mercedes nestanovil presný bod, ako väčšina iných automobiliek, kedy chce úplne skončiť s predajom spaľovákov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Najzamestnávateľ roka ohlásil hromadné prepúšťanie na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP