Koniec éry prichádza. Ropný gigant predáva stovky čerpačiek, bude z nich niečo úplne iné
S pribúdajúcim počtom elektromobilov bude na cestách, pochopiteľne, ubúdať počet áut so spaľovacími motormi. To predstavuje problém pre prevádzkovateľov čerpacích staníc, ktorí po dokončení prechodu postupne nebudú mať palivá komu predávať.
Francúzsky gigant Total na tento scenár reaguje radikálne –v Nemecku a v Holandsku predáva vyše 1 000 čerpačiek, informuje o tom 24hourworld.
Spaľováky budú po cestách jazdiť ešte dlho po roku 2035. Nie je to teda úplne tak, že s ich zákazom sa absolútne zastaví predaj pohonných hmôt. Koniec koncov, aj naďalej bude existovať množstvo zariadení a strojov, ktoré majú spaľovacie motory.
Pohonné hmoty sa ale už nebudú predávať v takých množstvách ako dnes, a tak väčšina čerpačiek nedosiahne dostatočne vysoké predaje na to, aby bola schopná prežiť. Tento scenár s plne uvedomuje aj francúzska spoločnosť TotalEnergies, ktorá v západnej Európe prevádzkuje stovky čerpacích staníc.
Oznámený krok podľa denníka Stern prichádza práve kvôli snahe EÚ o klimatickú neutralitu a prechodu na elektromobily. Čerpačky však ostanú v prevádzke ešte aspoň 5 rokov, kým do nich Total bude dodávať palivo.
Z benzínok budú obchody a reštaurácie
TotalEnergies sa tak podľa Finanzen.net predá v Nemecku 1 198 čerpačiek a v Holandsku to bude ďalších 392 staníc. Následne ich prevezme firma kanadská firma Couche-Tard, ktorá má bohaté skúsenosti s prevádzkou obchodov a reštaurácií.
Práve na obchody a reštaurácie by sa mali v budúcnosti premeniť tie čerpacie stanice, ktoré stratia svoje pôvodné využitie. Podľa niektorých plánov by tam mohli vzniknúť nabíjacie huby.
TotalEnergies už v dnešnej dobe postrehla znížený záujem o pohonné hmoty a to je elektrifikácia ešte iba na začiatku svojej cesty.
Spoločnosť však uviedla, že nemá zmysel všetky stanice „pretvoriť“ na nabíjacie body, nakoľko ľudia radšej nabíjajú svoje elektromobily doma. V budúcnosti sa ale chce angažovať vo výstavbe nabíjacej infraštruktúry, a to najmä v mestách a na hlavných dopravných tepnách.
Prerobiť benzínky na nabíjačky je hlúposť
S podobným názorom, s akým prišla spoločnosť TotalEnergies, sa zhodujú viacerí odborníci, medzi ktorými je aj riaditeľ spoločnosti GreenWay Infrastructure Peter Badík.
Ten nám v jednom z rozhovorov ozrejmil, prečo je hlúposť prerobiť súčasné benzínky na nabíjacie stanice:
Nabíjaciu stanicu chcete postaviť v lokalite, kde môže človek stráviť nejaký ten čas, napríklad si nakúpiť.
To síce robíme aj na pumpách, chodíme tam a nakupujeme, no primárne tam nejdeme kvôli nákupu, ale kvôli tankovaniu. Pri nabíjacích HUB-och to bude pestrejšie, budú rásť tam, kde ľudia idú napríklad primárne kvôli nakupovaniu a počas toho si svoje auto nabijú.
Určite ale vzniknú aj také, kde si pôjdem primárne nabiť auto a počas toho si nakúpim, no takéto nabíjačky majú význam prevažne na diaľnici a podobne. Čo sa ale týka púmp, tak spoločnosti, ktoré ich prevádzkujú, majú ambíciu uchádzať sa o budovanie nabíjacích staníc a postupne prebudovávať niektoré stanice.
Avšak pumpy, ktoré sa nachádzajú na vhodných lokalitách, aby sa z nich mohli stať nabíjacie HUB-y, takých je asi iba 20 %. Zatiaľ je však stále pre prevádzkovateľov čerpacích staníc nerentabilné prerobiť celú čerpačku na nabíjaciu stanicu. Dokonca aj keď prerobia iba jeden čerpací stojan na nabíjanie elektromobilu, tak to, čo budú mať z toho nabíjacieho stojanu za deň, im zarobí ten čerpací stojan za pol hodinu.
Z tohto pohľadu je teda budúcnosť taká, že áno, niektoré pumpy sa transformujú, ale veľká väčšina nebude vhodná na to, aby sa na nich postavili nabíjačky. Napríklad keď máte pumpu a oproti nej máte obchodné stredisko, kde sú dve kaviarne a veľké potraviny a je tam tiež obrovské parkovisko, tak na čo by ste robili nabíjačku na tej pumpe, keď to môžete urobiť pred tým obchodom.
Princíp je teda taký, že vybaviť parkovacie miesta nabíjačkou je jednoduché, kdežto vybaviť parkovacie miesto stojanom na tankovanie nejde, preto na to potrebujeme pumpy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko hlási prvý prípad nakazenia: Nebezpečná infekcia odolná liekom sa šíri Európou
Rakovina pred ňou ustupuje. Štipľavá zelenina z kuchyne Slovákov zbavuje telo škodlivín
KVÍZ: 90 % ľudí pohorí už na prvej otázke. Dokáž, že poznáš výroky slávnych Slovákov
Vodičom hrozí pokuta až 1 050 eur. Slovensko otvorí najdlhší tunel a pridá nové platené úseky (PREHĽAD)
TOP 5 luxusných áut na slovenských bazároch do 10 000 eur: Vybrali sme to najlepšie na trhu (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- 2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
-
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP