Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Dlhoročná nadvláda Netflixu sa skončila a segment streamovacích služieb má v oblasti počtu predplatiteľov nového kráľa. Žezlo po ňom prebralo konkurenčné Disney, ktoré už vo svojom tábore registruje 221,1 miliónov predplatiteľov. V prípade Netflixu je to približne o pol milióna menej, informuje Deadline.

Všetci sme už nejakú dobu vedeli, že Disney raz Netflix predbehne. Analytici to síce v minulosti predpovedali až na rok 2023, Netflix však zažíva turbulentné časy a za posledného pol roka stratil až 1,2 milióna zákazníkov, najviac vo svojej histórii. Disney sa naopak darí a čísla predplatiteľov raketovo narastajú.

Disney celkovo spravuje až trojicu služieb

Disney+ len za uplynulý kvartál zaznamenalo 14,4 miliónov nových predplatiteľov, čím ich celkový počet narástol na 152 miliónov. To je pre pomerne novú službu výsledok, ktorí ostatní len v tichosti závidia.

FonTech

Do celkového počtu predplatiteľov sa okrem Disney+ rátajú aj zákazníci ďalších streamovacích služieb, ktoré spoločnosť v Spojených štátoch prevádzkuje. Patrí sem Hulu so 46 miliónmi predplatiteľov a ESPN+ s približne 23 miliónmi zákazníkov. Celkovo tak Disney pod svojimi platformami registruje už viac ako 221 miliónov ľudí, zatiaľ čo Netflix hovorí o 220,7 miliónoch.

Disney môže naraziť na problém

Porovnávať Netflix s trojicou streamovacích služieb od Disney síce nie je úplne fér a spoločnosť s veľkým červeným N je pri počte predplatiteľov jedinej platformy stále svetovým lídrom, no tento stav už nebude trvať dlho. Analytici totiž predpovedajú, že služba Disney+ predbehne Netflix do troch, najneskôr štyroch rokov.

Je to hlavne preto, lebo Netflix už nemá kam expandovať, pričom Disney+ je v mnohých svetových regiónoch stále nedostupné. Netflix v posledných mesiacoch prichádza s nápadmi, ako používateľskú základňu navýšiť. Veľa si sľubuje predovšetkým od lacnejšieho predplatného s reklamami.

Cesta za cieľom svetovej jednotky sa však pre Disney+ môže výrazne skomplikovať. Predpokladá sa, že čoskoro príde až o 20 miliónov svojich zákazníkov.

Dôvodom je strata vysielacích práv na športové prenosy kriketu na trhoch Južnej Ázie, ktoré majú v regióne mimoriadne silnú divácku základňu – kriket tu sleduje až 600 miliónov divákov a namiesto Disney+ ho teraz bude vysielať konkurencia. Služba zároveň v niektorých trhoch zvyšuje cenovku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú