Je to oficiálne, Tesla Cybertruck nepríde ani tento rok. Toto je ďalší nový dátum
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Spustenie výroby Tesly Cybertruck je už tak trochu nekonečný príbeh. Elon Musk konečne prezradil definitívny rok, kedy sa začne sériová výroba revolučného elektrického pickupu, informuje portál InsideEVs.
Výroba Cybertrucku je tak ešte stále pomerne ďaleko. Automobilka chce do konca roka 2022 dokončiť vývoj, pričom do výroby sa má dostať až v roku 2023.
Pevne veríme, že tento rok je už pre výrobu definitívny. Prvýkrát automobilka odhalila Cybertruck ešte v roku 2019 s tým, že ho chce dostať do sériovej výroby najneskôr v roku 2021.
Následne od tohto ambiciózneho cieľu Tesla upustila a Cybertruck sa mal začať vyrábať v priebehu tohto roka. Teraz však prichádza definitívna správa, že sa tak nestane.
Ďalší odklad výroby však môže byť pre Teslu fatálny. Konkurenčné automobilky už totiž produkujú svoje elektrické pickupy. Spomenúť môžeme napríklad Rivian a ich R1T či Ford s modelom F-150 Lightning.
Ako informuje portál Electrek, okrem toho má Tesla v pláne tento rok dokončiť aj inžinierske práce na novej generácii Tesla Roadster a tiež zvýšiť produkciu batérií, aby mohla vyrábať viac ťahačov Tesla Semi.
O aute vieme už takmer všetko
Vývoj Cybertrucku stále pokračuje, no doposiaľ sme mali možnosť vidieť prototyp na množstve záberov a automobilka nám odhalila plno technických detailov. Naposledy sme mohli vidieť predprodukčný prototyp, ktorý sa premával na testovacej dráhe vo Freemonte v Kalifornii.
Video, ktoré sa objavilo na kanáli Chile Al100, odhaľuje futuristický Cybertruck zo všetkých uhlov. Zábery elektromobilu preháňajúceho sa po testovacom okruhu sú zachytené dronom.
Všimnúť si môžeme hneď niekoľko detailov, ako jeden obrovský stierač na čelnom skle či modré nálepky, ktoré zrejme značia zmeny v dizajne. Je teda jasné, že inžinieri na vozidle ešte stále pracujú a vylepšujú ho.
Na niektorých záberoch sa dokonca zdá, že zadné kolesá sú menšie než predné, no môže ísť len o optickú ilúziu spôsobenú natáčaním zadnej nápravy. Vo videu tiež vidieť, ako mohutne vyzerá Cybertruck vedľa Modelu 3, ktorý sa premával po okruhu zároveň s pick-upom.
Skutočná vlajková loď
Tesla už dávnejšie zo svojej webovej stránky stiahla špecifikácie parametrov Cybertrucku a neskôr sme sa dozvedeli, čo za tým stálo. Kým pôvodná najvyššia verzia mala dostať tri elektromotory, spoločnosť sa nakoniec rozhodla až pre štyri, teda jeden pre každé koleso.
Vozidlo vďaka tomu môže poskytnúť hneď niekoľko ďalších schopností, ako sľubovaný „crab walk“, teda schopnosť diagonálnej jazdy vďaka natáčaniu všetkých štyroch kolies. Tesla túto schopnosť oznámila po tom, čo ju do svojho pickupu implementoval GMC.
Cybertruck okrem toho poskytne aj extrémne rýchle a citlivé regulovanie krútiaceho momentu nezávisle na každom jednom kolese. To je ďalšia skvelá vlastnosť do terénu, do ktorého sa Cybertruck na rozdiel od množstva iných drahých „off-roadových“ áut môže vydať, keďže je skonštruovaný z nerezovej ocele a vďaka agresívnemu dizajnu mu prípadné rany len pridajú na kráse.
Futuristické prvky miznú
Nedávno sa objavilo video Cybertrucku, na ktorom sú vidieť klasické spätné zrkadlá. Video zhotovil Jesse Sandoval a upozornil naň aj portál Electrek. Kvalita záznamu je mizerná, čiže veľa detailov pozorovať nemôžeme.
Čo je však zreteľne vidieť, sú práve klasické spätné zrkadlá na vozidle a okrem nich je dobre pozorovateľné aj natáčanie zadnej nápravy.
Je dosť možné, že Tesla nakoniec prinesie viacero verzií určených pre rôzne trhy. Práve tá bez spätných zrkadiel by mohla prúdiť aj k nám do Európy. Európska legislatíva totiž povoľuje nahradiť spätné zrkadlá kamerami, ako sme to mali možnosť vidieť napríklad pri Audi e-tron.
V Amerike takéto riešenie ale zatiaľ nie je legálne, takže na domácom trhu bude zrejme Tesla predávať Cybertruck s klasickými späťákmi. Testovaný Cybertruck vo videu má kratší predný nos a dlhšie čelné sklo, čiže zmeny produkčnej verzie by mohli byť ešte väčšie.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené