Je realitou, spustili sériovú výrobu revolučného elektromobilu. Nabíjať ho stačí raz za dva mesiace
Lightyear One je prvý solárny elektromobil na svete, ktorý to dotiahol až do sériovej výroby. Spoločnosť Lightyear informovala, že práve začala produkciu tohto revolučného elektromobilu, ktorý vďaka solárnym panelom stačí nabíjať pri bežnom používaní iba raz za dva mesiace.
Automobilka sa na spustenie sériovej výroby pripravovala celé mesiace a jej začiatok je konečne tu. Prvý solárny elektromobil Lightyear One sa vyrába vo Fínsku v spolupráci so spoločnosťou Valmet Automotive. Výrobná linka bola špeciálne navrhnutá na produkciu solárneho auta a prvé kusy začnú brázdiť európske cesty už čoskoro.
Bez nabíjania dokáže jazdiť celé týždne
Fínska továreň je „montážnou halou“ solárneho elektromobilu Lightyear One. Karoséria sa vyrába v Británii, následne sa prevezie do Fínska, kde sa celé auto zmontuje dokopy.
Pracovníci montujú prakticky celé auto manuálne za pomoci silných robotov. Takýmto spôsobom sa na auto montuje aj najdôležitejšia súčiastka – solárne panely, ktoré pokrývajú strechu a kapotu.
Solárna strecha v kombinácii s ohromnou efektivitou vozidla má za následok, že pri bežnom mestskom využívaní stačí takéto auto nabiť raz za dva mesiace, všetku ostatnú energiu dokáže získať zo Slnka.
Až 70 km denne čisto zo Slnka
Vývoj Lightyear One trval šesť rokov. Parametre sú oproti prvotným informáciám zo začiatku vývoja o niečo skromnejšie, i tak sa ale radia medzi tie najlepšie na trhu s dojazdom 620 km vrátane elektrickej energie, ktorá je vygenerovaná veľkou plochou solárnych panelov na streche a kapote vozidla.
Batéria má kapacitu 61,2 kWh, váži iba 350 kg a hmotnosť celého auta je cca 1575 kg. Lightyear One je tiež produkčný elektromobil s najnižším koeficientom odporu vzduchu iba 0,175 Cd.
Dojazd závisí aj od podnebia, v krajinách ako Španielsko či Portugalsko dokáže fungovať bez nabíjania až 7 mesiacov, za predpokladu, že vodič denne najazdí do 35 km.
Solárny elektromobil disponuje štvoricou elektromotorov, pričom každý z nich nezávisle poháňa jedno koleso a je pripevnený priamo na ňom. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h a to rozhodne nezodpovedá štandardom súčasných elektromobilov. Na stovku to Lightyear One vytiahne až za 10 sekúnd.
Solárny elektromobil z dielne holandského startupu, ktorý vznikol na univerzite v Eindhovene, už vypredal prvých 150 limitovaných kusov. Cena pritom nebola nijak extrémne nízka a Lightyear One sa predával za 150 000 €.
Ak je niečo absolútnou novinkou na trhu, je pochopiteľné, že cena takéhoto produktu býva extrémne vysoká. Nebýva však zvykom, že by druhá generácia produktu zdražela a to rádovo o desiatky percent. Nuž, v prípade solárneho elektromobilu Lightyear One je to tak, druhá generácia s názvom „Exclusive Edition“ stojí o rovných 100 000 € viac než prvý model.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Legendárna minerálka svetovej kvality sa vracia na pulty. Firma chce oživiť i chátrajúce kúpele
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP