Je realitou, spustili sériovú výrobu revolučného elektromobilu. Nabíjať ho stačí raz za dva mesiace
Lightyear One je prvý solárny elektromobil na svete, ktorý to dotiahol až do sériovej výroby. Spoločnosť Lightyear informovala, že práve začala produkciu tohto revolučného elektromobilu, ktorý vďaka solárnym panelom stačí nabíjať pri bežnom používaní iba raz za dva mesiace.
Automobilka sa na spustenie sériovej výroby pripravovala celé mesiace a jej začiatok je konečne tu. Prvý solárny elektromobil Lightyear One sa vyrába vo Fínsku v spolupráci so spoločnosťou Valmet Automotive. Výrobná linka bola špeciálne navrhnutá na produkciu solárneho auta a prvé kusy začnú brázdiť európske cesty už čoskoro.
Bez nabíjania dokáže jazdiť celé týždne
Fínska továreň je „montážnou halou“ solárneho elektromobilu Lightyear One. Karoséria sa vyrába v Británii, následne sa prevezie do Fínska, kde sa celé auto zmontuje dokopy.
Pracovníci montujú prakticky celé auto manuálne za pomoci silných robotov. Takýmto spôsobom sa na auto montuje aj najdôležitejšia súčiastka – solárne panely, ktoré pokrývajú strechu a kapotu.
Solárna strecha v kombinácii s ohromnou efektivitou vozidla má za následok, že pri bežnom mestskom využívaní stačí takéto auto nabiť raz za dva mesiace, všetku ostatnú energiu dokáže získať zo Slnka.
Až 70 km denne čisto zo Slnka
Vývoj Lightyear One trval šesť rokov. Parametre sú oproti prvotným informáciám zo začiatku vývoja o niečo skromnejšie, i tak sa ale radia medzi tie najlepšie na trhu s dojazdom 620 km vrátane elektrickej energie, ktorá je vygenerovaná veľkou plochou solárnych panelov na streche a kapote vozidla.
Batéria má kapacitu 61,2 kWh, váži iba 350 kg a hmotnosť celého auta je cca 1575 kg. Lightyear One je tiež produkčný elektromobil s najnižším koeficientom odporu vzduchu iba 0,175 Cd.
Dojazd závisí aj od podnebia, v krajinách ako Španielsko či Portugalsko dokáže fungovať bez nabíjania až 7 mesiacov, za predpokladu, že vodič denne najazdí do 35 km.

Solárny elektromobil disponuje štvoricou elektromotorov, pričom každý z nich nezávisle poháňa jedno koleso a je pripevnený priamo na ňom. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h a to rozhodne nezodpovedá štandardom súčasných elektromobilov. Na stovku to Lightyear One vytiahne až za 10 sekúnd.
Solárny elektromobil z dielne holandského startupu, ktorý vznikol na univerzite v Eindhovene, už vypredal prvých 150 limitovaných kusov. Cena pritom nebola nijak extrémne nízka a Lightyear One sa predával za 150 000 €.
Ak je niečo absolútnou novinkou na trhu, je pochopiteľné, že cena takéhoto produktu býva extrémne vysoká. Nebýva však zvykom, že by druhá generácia produktu zdražela a to rádovo o desiatky percent. Nuž, v prípade solárneho elektromobilu Lightyear One je to tak, druhá generácia s názvom „Exclusive Edition“ stojí o rovných 100 000 € viac než prvý model.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily

Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie

Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Poznáme najlepšiu destináciu Európy za rok 2025: Je vzdialená len 3 hodiny od Slovenska

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

Kruháč, ktorý vedie „nikam“ za 1,27 milióna eur: Stal sa symbolom byrokratického fiaska, na železnicu čaká 4 roky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Prevádzkovatelia spochybňujú plán vlády. Žiadajú predĺžiť využívanie jadrovej energie
Predbehol angličtinu a rozumejú mu aj Slováci. Sused Slovenska má najpresnejší jazyk pre komunikáciu s AI
Trump vyslal jasný odkaz. Severnú Kóreu označil za „akýsi jadrový štát“
Kritici sa chytajú za hlavu: 60 krajín OSN podpísalo kontroverznú kyber dohodu, navrhli ju Rusi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Poznáme najlepšiu destináciu Európy za rok 2025: Je vzdialená len 3 hodiny od Slovenska

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

