Je realitou, spustili sériovú výrobu revolučného elektromobilu. Nabíjať ho stačí raz za dva mesiace
Lightyear One je prvý solárny elektromobil na svete, ktorý to dotiahol až do sériovej výroby. Spoločnosť Lightyear informovala, že práve začala produkciu tohto revolučného elektromobilu, ktorý vďaka solárnym panelom stačí nabíjať pri bežnom používaní iba raz za dva mesiace.
Automobilka sa na spustenie sériovej výroby pripravovala celé mesiace a jej začiatok je konečne tu. Prvý solárny elektromobil Lightyear One sa vyrába vo Fínsku v spolupráci so spoločnosťou Valmet Automotive. Výrobná linka bola špeciálne navrhnutá na produkciu solárneho auta a prvé kusy začnú brázdiť európske cesty už čoskoro.
Bez nabíjania dokáže jazdiť celé týždne
Fínska továreň je „montážnou halou“ solárneho elektromobilu Lightyear One. Karoséria sa vyrába v Británii, následne sa prevezie do Fínska, kde sa celé auto zmontuje dokopy.
Pracovníci montujú prakticky celé auto manuálne za pomoci silných robotov. Takýmto spôsobom sa na auto montuje aj najdôležitejšia súčiastka – solárne panely, ktoré pokrývajú strechu a kapotu.
Solárna strecha v kombinácii s ohromnou efektivitou vozidla má za následok, že pri bežnom mestskom využívaní stačí takéto auto nabiť raz za dva mesiace, všetku ostatnú energiu dokáže získať zo Slnka.
Až 70 km denne čisto zo Slnka
Vývoj Lightyear One trval šesť rokov. Parametre sú oproti prvotným informáciám zo začiatku vývoja o niečo skromnejšie, i tak sa ale radia medzi tie najlepšie na trhu s dojazdom 620 km vrátane elektrickej energie, ktorá je vygenerovaná veľkou plochou solárnych panelov na streche a kapote vozidla.
Batéria má kapacitu 61,2 kWh, váži iba 350 kg a hmotnosť celého auta je cca 1575 kg. Lightyear One je tiež produkčný elektromobil s najnižším koeficientom odporu vzduchu iba 0,175 Cd.
Dojazd závisí aj od podnebia, v krajinách ako Španielsko či Portugalsko dokáže fungovať bez nabíjania až 7 mesiacov, za predpokladu, že vodič denne najazdí do 35 km.
Solárny elektromobil disponuje štvoricou elektromotorov, pričom každý z nich nezávisle poháňa jedno koleso a je pripevnený priamo na ňom. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h a to rozhodne nezodpovedá štandardom súčasných elektromobilov. Na stovku to Lightyear One vytiahne až za 10 sekúnd.
Solárny elektromobil z dielne holandského startupu, ktorý vznikol na univerzite v Eindhovene, už vypredal prvých 150 limitovaných kusov. Cena pritom nebola nijak extrémne nízka a Lightyear One sa predával za 150 000 €.
Ak je niečo absolútnou novinkou na trhu, je pochopiteľné, že cena takéhoto produktu býva extrémne vysoká. Nebýva však zvykom, že by druhá generácia produktu zdražela a to rádovo o desiatky percent. Nuž, v prípade solárneho elektromobilu Lightyear One je to tak, druhá generácia s názvom „Exclusive Edition“ stojí o rovných 100 000 € viac než prvý model.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP