Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Francúzska automobilka Renault predstavila jeden z mála ľudových elektromobilov, po ktorých európsky trh už tak dlho túži. Ako upozorňuje TopGear, toto malé autíčko s cenou do 29 000 eur má pritom poskytnúť prekvapivý dojazd a parametrami to v záujme zachovania nízkej ceny nepreháňa v žiadnom smere. Na trh má pritom prísť už čoskoro a predbehne tak Volkswagen.

Ľudový kompromis, ktorý chýbal

Práve nedostatok menších elektrických modelov je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa v Európe nedarí rozvíjať elektromobilitu tak intenzívne, ako napríklad v Číne, kde sú vo veľkom produkované malé a lacné elektromobily. Modely ako nový Renault 5 E-Tech však majú ohromný potenciál tento problém zvrátiť, pričom najlacnejšia verzia má stáť okolo 25 000 eur.

Tá bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km a možnosť nabíjania DC do výkonu až 80 kW, vďaka čomu bude možné nabiť vozidlo za približne 30 minút. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.

Renault

Vozidlo je vybavené aj tepelným čerpadlom pre efektívne vyhrievanie kabíny a umožňuje obojsmerné nabíjanie, teda je možné ho použiť ako záložnú batériu pre domácnosť. Podľa portálu motor1.com je elektrický R5 o niečo väčší než Renault Twingo a o niečo menší než Clio – poskytuje tak nákladný priestor s objemom 326 litrov.

Logo ako indikátor batérie

Napriek tomu, že ide o pomerne lacný ľudový elektromobil, skrýva elektrický R5 a aj rôzne netradičné vychytávky. Jednou z nich je napríklad logo čísla 5 na kapote, ktoré zároveň slúži ako indikátor nabitia batérie. Interiér je vybavený centrálnym dotykovým displejom s uhlopriečkou 10 palcov a displejom pred šoférom, ktorý má uhlopriečku 7 alebo 10 palcov podľa výbavy. Dobrou správou je, že si vozidlo zachovalo aj viacero fyzických tlačidiel, ktoré v mnohých moderných elektromobiloch chýbajú.

Renault

Slušný výkon a dizajn

Zaujímavý je dizajn, ktorý sa nijak významne nelíši od konceptu predstaveného v roku 2021. To je pri nových modeloch pomerne netradičné a v drvivej väčšine prípadov sa výsledné vozidlo od konceptu zásadné líši – väčšinou na jeho kráse či atraktivite ubudne.

Renault

Základný model dostane elektrický motor s výkonom 95 konských síl, teda približne 70 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd. To nie je práve ohromujúce, avšak vzhľadom na mestské elektrické autíčko za prijateľnú cenu a s úctyhodným dojazdom, ktorý poslúži aj na dlhšie trasy, nesklame.

Vyššia verzia ponúkne motor s výkonom okolo 91 kW, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd. Najsilnejšia verzia získa výkon až 111 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú