Ikonický Renault 5 je späť ako elektromobil, ktorý rozvráti trh v EÚ. Ohromí cenou i dojazdom
Francúzska automobilka Renault predstavila jeden z mála ľudových elektromobilov, po ktorých európsky trh už tak dlho túži. Ako upozorňuje TopGear, toto malé autíčko s cenou do 29 000 eur má pritom poskytnúť prekvapivý dojazd a parametrami to v záujme zachovania nízkej ceny nepreháňa v žiadnom smere. Na trh má pritom prísť už čoskoro a predbehne tak Volkswagen.
Ľudový kompromis, ktorý chýbal
Práve nedostatok menších elektrických modelov je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa v Európe nedarí rozvíjať elektromobilitu tak intenzívne, ako napríklad v Číne, kde sú vo veľkom produkované malé a lacné elektromobily. Modely ako nový Renault 5 E-Tech však majú ohromný potenciál tento problém zvrátiť, pričom najlacnejšia verzia má stáť okolo 25 000 eur.
Tá bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km a možnosť nabíjania DC do výkonu až 80 kW, vďaka čomu bude možné nabiť vozidlo za približne 30 minút. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.
Vozidlo je vybavené aj tepelným čerpadlom pre efektívne vyhrievanie kabíny a umožňuje obojsmerné nabíjanie, teda je možné ho použiť ako záložnú batériu pre domácnosť. Podľa portálu motor1.com je elektrický R5 o niečo väčší než Renault Twingo a o niečo menší než Clio – poskytuje tak nákladný priestor s objemom 326 litrov.
Logo ako indikátor batérie
Napriek tomu, že ide o pomerne lacný ľudový elektromobil, skrýva elektrický R5 a aj rôzne netradičné vychytávky. Jednou z nich je napríklad logo čísla 5 na kapote, ktoré zároveň slúži ako indikátor nabitia batérie. Interiér je vybavený centrálnym dotykovým displejom s uhlopriečkou 10 palcov a displejom pred šoférom, ktorý má uhlopriečku 7 alebo 10 palcov podľa výbavy. Dobrou správou je, že si vozidlo zachovalo aj viacero fyzických tlačidiel, ktoré v mnohých moderných elektromobiloch chýbajú.
Slušný výkon a dizajn
Zaujímavý je dizajn, ktorý sa nijak významne nelíši od konceptu predstaveného v roku 2021. To je pri nových modeloch pomerne netradičné a v drvivej väčšine prípadov sa výsledné vozidlo od konceptu zásadné líši – väčšinou na jeho kráse či atraktivite ubudne.
Základný model dostane elektrický motor s výkonom 95 konských síl, teda približne 70 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd. To nie je práve ohromujúce, avšak vzhľadom na mestské elektrické autíčko za prijateľnú cenu a s úctyhodným dojazdom, ktorý poslúži aj na dlhšie trasy, nesklame.
Vyššia verzia ponúkne motor s výkonom okolo 91 kW, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd. Najsilnejšia verzia získa výkon až 111 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP