Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V najbližších rokoch zažije elektromobilita celosvetový „boom“, najväčšie automobilky usilovne pracujú na nových modeloch či dokonca celých platformách pre elektromobily. Tentoraz sa k nám dostávajú špecifikácie kórejského crossoveru Hyundai Ioniq 5, ktoré omylom zverejnilo rakúske oddelenie automobilky, informoval portál CarAndDriver.

Ioniq 5 by mal dizajnovo vychádzať z konceptu Hyundai 45, no ako už tradične býva zvykom, produkčná verzia každého nového vozidla je vždy o niečo decentnejšia. Vzhľad ale teraz nie je to podstatné, čo rakúskej pobočke automobilky uniklo na internet. Sú to totiž technické špecifikácie a musíme povedať, že podľa nich vyzerá Ioniq 5 veľmi dobre.

Ako píše portál Electrek, kórejská automobilka sa netají tým, že by sa chcela stať svetovou jednotkou v oblasti elektromobility. Oficiálne predstavenie crossoveru Ioniq 5 bude už začiatkom budúceho roka (niekedy vo februári).

Hyundai

Ioniq 5 ponúkne motor, respektíve motory s kombinovaným výkonom 230 kW (313 koní) a bude disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Výkon v kombinácii s jeho veľkosťou a hmotnosťou zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Informácie o kapacite batérie z rakúskeho webu, žiaľ, nemáme, no poznáme dojazd podľa WLTP cyklu, ktorý je situovaný na 450 km. Ako uvádza CarAndDriver, kórejský automobilový web informuje o 58 kWh alebo 73 kWh batérii. Ďalej poznáme špecifikácie nabíjania, kedy pri použití 1-fázovej nabíjačky sa dokáže Ioniq 5 nabíjať s výkonom do 2,3 kW.

Hyundai

Z domáceho wallboxu alebo z verejnej AC nabíjačky sa bude Ioniq nabíjať výkonom 11 kW, no to dôležité prichádza až pri pripojení auta na rýchlu DC nabíjačku. Nabíjací výkon známy nie je, no novinka od Hyundai bude disponovať 800 V technológiou, vďaka čomu by sa malo auto nabiť z 20 na 80 % kapacity batérie za 15 minút. Podľa špecifikácií novej platformy E-GMP, na ktorej bude Ioniq 5 stáť, by mal podporovať rýchle nabíjanie až do výkonu 350 kW.

Zaujímavým prvkom sa nepochybne stane solárna strecha, ktorá bude počas jazdy dobíjať batérie. Zatiaľ vyzerá nový kórejský elektromobil veľmi zaujímavo, uvidíme, či to tak zostane aj pri oficiálnom odhalení produkčnej verzie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú