Batérie v elektromobiloch sú dobre chránené proti mechanickému poškodeniu a tým pádom aj proti vzniku požiaru, no i tak môže pri prevádzke nastať problém, ktorý vyústi až k vznieteniu akumulátora. Na podobný prípad upozornil aj portál TopCarNews, v pretekoch WRC totiž začal horieť hybridný Hyundai i20 N, ktorý sa žiaľ nepodarilo uhasiť.

V súvislosti s požiarom batérií elektromobilov a hybridov sa hovorí ako o „odvrátenej stránke elektromobility“. Aj keď požiare batériových áut nevznikajú tak často, keď už nastanú, väčšinou auto zhorí do tla.

Avisla Oslo/Segye

To, aké je náročné uhasiť vozidlo s vysokonapäťovým akumulátorom, dokazuje aj prípad z WRC v Japonsku. Niekoľkonásobný majster sveta Dani Sordo a jeho kopilot Candido Carrera našťastie vyviazli z vozidla bez zranení.

Príčina vzniku zatiaľ nie je známa

Auto začalo z ničoho nič horieť počas druhého kola pretekov WRC v Japonsku. Podľa šéfa tímu Hyundai Juliena Monceta musí tím preskúmať možnú príčinu vzniku požiaru, nakoľko ju nebolo možné určiť hneď, keďže auto bolo v plameňoch vyše hodiny a zhorelo do tla.

Zo závodného hybridného špeciálu tak zostal iba vrak a to aj napriek zásahu a snahe hasičských zložiek tento požiar uhasiť. V poradí ide už o druhý požiar hybridného Hyundaiu v krátkej dobe.

Ako píše RoadAndTrack, v apríli začalo horieť auto Olivera Solberga, tímového kolegu zo stajne Hyundai. V tomto prípade ale určili ako príčinu jeho vzniku výfuk zatlačený späť do auta po nehode.

Zároveň je však treba podotknúť, že v motoršporte sa s požiarmi stretávame často. To platí pre elektrifikované, ale aj výhradne spaľovacie závodné špeciály.

Naši hasiči sa pripravujú

Pri hasení elektromobilov a hybridov aj naďalej visí otázka, či je vôbec takéto vozidlo možné uhasiť a či sú naše záchranné zložky pripravené na manipuláciu s elektrifikovanými autami.

Nedávno sme totiž boli svedkami toho, ako havarovaný hybrid musela niekoľko dní strážiť polícia, nakoľko slovenskí hasiči nemali potrebnú techniku na bezpečné odstránenie vozidla z miesta nehody.

Toto sa však musí jednoznačne zmeniť. Slovenské záchranné zložky by mali čo najskôr dostať potrebnú techniku, bez ktorej bude hasenie elektrických áut nemožné.

Dobrou správou je, že Hasičské a záchranné zložky sa pravidelne vzdelávajú v oblasti elektromobility. Pred pár dňami to boli napríklad zložky z krajského zboru v Trnave, ktorí sa oboznámili s hasením a správnym postupom pri manipulácií s elektromobilmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú