Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Rok 2020 je za nami a snáď nikoho neprekvapí, že vedľa ostatných odvetví zábavy bol rekordný aj v oblastí videohier. Na štatistiky z finančného hľadiska sa sústredí agentúra Nielsen, ktorá indikuje nezanedbateľný nárast medziročných výnosov herného segmentu. Na výsledky upozorňuje český herný portál Vortex.

Divízia SuperData pod krídlami agentúry Nielsen sa každoročne obzerá za finančnými výsledkami nielen herného segmentu. Správa naznačuje, že interaktívna zábava v roku 2020 celosvetovo vyrobila obrat 139,9 miliárd dolárov (zhruba 114 miliárd eur), z čoho veľké percento tvorili digitálne hry. Interaktívna zábava tak oproti roku 2019 zaznamenala medziročný nárast až 12 %.

Čiastka je pritom rozdelená na dve základe kategórie, a to digitálne hry, ktoré spolu tvorili 126,6 miliárd dolárov (103,5 miliardy eur) a interaktívne média s výnosmi na úrovni 16 miliárd dolárov (13 miliárd eur). Najväčší podiel digitálnych hier pritom patrí mobilnému segmentu (58 %), ktorý nasledovala PC platforma (26 %) a až potom konzolový trh (16 %).

SuperData

Interaktívne médiá sa delia na herný video obsah s 58 % podielom na tržbách a virtuálnu realitu, kde sme sa tento rok aj vďaka exkluzívnemu titulu Half-Life: Alyx alebo prístupnej VR periférii Oculus Quest dočkali až 25 % medziročného nárastu tržieb.

Celková čiastka 139,9 miliárd dolárov je nižšia ako súčet príjmov všetkých segmentov, keďže sa berú do úvahy prekrývajúce príjmy titulov ako je napríklad Pokémon Go. Konkrétne tento titul je zahrnutý ako pri mobilných hrách, tak aj virtuálnej realite.

Informácie o SuperData zároveň uvádzajú, že najväčšou oblasťou herného segmentu boli aj tento rok free to play tituly, generujúce až 78 % celkových príjmov, pričom až 59 % z týchto príjmov pochádza z Ázie. Ako si môžeš všimnúť, tabuľka vôbec neobsahuje hit Fortnite, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou utrpel stratu hráčskej základne v závislosti od kauzy Epicu s Apple.

SuperData

Vedľa free to play hier zaznamenali markantné príjmy aj prémiové herné značky. Najlepšie zarábajúcou hrou roka 2020 je Call of duty: Modern Warfare, ktoré titul FIFA 2020 predbehlo takmer dvojnásobne. Zarazí aj niekoľkoročné GTA V na treťom mieste alebo prítomnosť kontroverzného titulu Cyberpunk 2077 či primárne single playerový DOOM Eternal.

SuperData

Ako naznačujeme vyššie, nárastu sa dočkal aj trh herného videobsahu a virtuálnej reality. Publikum prvého zmieňovaného narástlo až o 18 %, čo je v prepočte 1,2 miliardy ľudí. Veľké percento divákov pochádza z Číny, generujúcich viac zisku z Twitchu ako YouTube.

SuperData

Ako dáta naznačujú, prirodzený nárast vo finančný prospech pokrivila práve pandémia a fakt, že väčšina ľudskej populácie ostala doma. S tým sú spojené aj pomerne optimistické vízie na tento rok, kde by príjmy z digitálnych hier mali byť ešte o niečo vyššie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú