Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Horiaca megaloď v Atlantickom oceáne nakoniec nesie aj elektrické autá, pričom požiar už zachvátil aj ich batérie a zásadne tak nabral na sile.

Do ovzdušia sa teraz dostávajú ďalšie toxické výpary, za požiar ale vôbec nemusia byť vinné samotné elektromobily, informuje portál Driving.

Ekologická a finančná katastrofa

Podľa Futurism sa na palube nachádza približne 4 000 áut, pričom až 1 100 z nich je značky Porsche a nachádzajú sa medzi nimi aj elektrické modely Taycan s veľkými elektrickými akumulátormi. Na lodi sú však aj luxusné autá značky Bentley.

V plameňoch sa ocitli dokonca aj elektrické modely dalších značiek koncernu Volkswagen, ktorý má na lodi populárne SUV ID.4 a Audi e-tron. Uhasiť požiar auta je výzva, o to viac v prípade elektromobilu. Ak je ich 4 000 na jednej lodi, hasenie je prakticky nemožné a neostáva nič iné, než evakuácia posádky a hľadenie na katastrofu, ktorá je nielen finančná, ale predovšetkým ekologická, píše Independent.

Zákazníkom bude suma za tieto vozidlá vrátená, s najväčšou pravdepodobnosťou si však kúpia ďalšie auto a emisie vyprodukované pri ich výrobe sa tak zdvojnásobia.

Oveľa horšie sú toxické výpary, ktoré sa uvoľňujú pri požiari osobných áut – pri klasických aj elektromobiloch, keďže v oboch prípadoch horí množstvo plastov a elektroniky.

Podobné lode horia bežne

Správa sa síce objavila na verejnosti veľmi rýchlo a je podsúvaná ako ďalšia tragická problematika elektromobility, no nie je to tak. Práve naopak, ako dokazujú nové štúdie, elektrické autá horia oveľa zriedkavejšie, ako autá so spaľovacími motormi a najhoršie sú na tom hybridy, ktoré horia približne 2-krát tak často, ako spaľovacie.

Čo za požiar môže teraz, zatiaľ známe nie je, no vôbec nemusí ísť o samotné elektromobily. Ako totiž dodáva portál Driving, takéto nákladné lode s autami horievajú v priemere 3-krát do roka a len málokedy sa dostanú do správ.

Porsche

Odborníci pritom podotýkajú, že pri elektromobiloch je obzvlášť dôležité poriadne ich o loď upevniť a zaistiť tak, že počas transportu nedôjde k mechanickému poškodeniu a nárazom. Ako sa totiž ukázalo počas experimentov, takéto zaobchádzanie môže pri elektrických autách riziko požiaru zvýšiť.

Je tiež možné, že po tomto medializovanom incidente spoločnosti celkovo prehodnotia prepravu elektrických áut a zavedú viacero opatrení, aby k podobným incidentom nedochádzalo – škody sa totiž v tomto prípade šplhajú na desiatky miliónov a samotná loď na tom tiež nie je najlepšie.

Samozrejme, automobilky sú stále uprostred čipovej krízy, takze výpadok dodávok podobných rozmerov znamená ďalšiu štartu niekoľkých mesiacov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú