Prvý diel oceňovanej hernej série The Last of Us, ktorej popularita teraz výrazne narástla aj vďaka vydarenému seriálu od HBO, sa tento týždeň konečne dočkal vydania aj na PC. Množstvo hráčov však zostalo zaskočených – namiesto sľubovaného nezabudnuteľného zážitku sa k nim dostala novinka s nečakane problematickou optimalizáciou.

Veľké množstvo problémov

The Last of Us: Part 1 mal byť na PC vydaný ešte na začiatku tohto mesiaca , napokon ho vývojári odložili  na 28. marca. Vývojári Naughty Dog vtedy odklad vysvetľovali dodatočnými prácami na hre a snahou priniesť hráčom novinku s takými kvalitami, na aké sú od oceňovaného štúdia zvyknutí.

Napokon sa však nič podobné nekoná a noví majitelia The Last of Us: Part 1 na PC čelia hromade technických problémov. Negatívne komentáre na hru sa objavujú doslova od tisícov používateľov, ktorí v negatívnych komentároch najčastejšie spomínajú padanie hry, veľké poklesy snímkovania, nesynchronizovaný zvuk či vyťaženie procesora, RAM a VRAM, ktoré je vysoko nad oficiálnou špecifikáciou.

Veľmi problematická je tiež kompilácia shaderov, ktorá má hru optimalizovať na konkrétnu grafickú kartu, no tento proces trvá niekoľko desiatok minút až po niekoľko hodín. Množstvo hráčov tak prichádza o možnosť vrátania peňazí, ktorú Steam umožňuje v prípade hrania titulu menej ako 2 hodiny.

Technickým ťažkostiam pri hre čelia hráči bez ohľadu na konfiguráciu. Zaznamenané sú prípady padania hry ako na bežných, tak aj na najdrahších zostavách, ktoré využívajú napríklad dvojtisícovú grafiku RTX 4090.

Výsledkom početných technických problémov je aj silne negatívne hodnotenie na Steame, kde má The Last of Us v recenziách iba 36 %. Problémy sú natoľko rozsiahle, že ich verejne adresovalo aj štúdio Naughty Dog, ktoré sľubuje rýchlu nápravu.

Stojí za ním problematické štúdio

Zlý technický stav The Last of Us prichádza ako prekvapenie, keďže porty PlayStation titulov na PC sú spravidla spoľahlivé. Nedávno sa na PC napríklad dostal Returnal, ktorý si prišiel v bezchybnom technickom stave.

Na početných problémoch sa pravdepodobne vo veľkom podpísalo vývojárske štúdio Iron Galaxy, ktoré má na konte mimoriadne problematický port Batman: Arkham Knight. Aj ten po vydaní v roku 2015 trpel vážnymi technickými chybami, ktoré v spojení so silnou kritikou od hráčov viedli až k stiahnutiu hry zo Steamu a refundácii všetkým hráčom.

 

Otázne je, prečo Sony a Naughty Dog svoj herný klenot zverili do rúk Iron Galaxy a nie svojmu vlastnému Nixxies, ktoré sa postaralo napríklad o úspešné porty Horizon Zero Dawn alebo Marvel’s Spider-Man.

Za zlým technickým stavom hernej novinky však môže byť aj tlak na čo najskoršie vydanie, keďže na začiatku marca končil úspešný seriál The Last of Us, ktorý sa stal najsledovanejšou novinkou v histórii HBO.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú