Šírenie koronavírusu vo svete pokračuje rýchlym tempom. Aktuálne sa však novým epicentrom nákazy stávajú Spojené štáty, kde v priebehu niekoľkých dní stúpol počet nakazených z niekoľko tisíc na vyše 124 tisíc ľudí. Pomocnú ruku v mnohých štátoch kvôli kríze podávajú aj veľké firmy. Google sa vzhľadom na situáciu rozhodol podporiť malých a stredných podnikateľov, spolu so zdravotníckymi organizáciami balíkom v hodnote 800 miliónov dolárov, informuje CNBC.

Technologické spoločnosti ako Facebook, Google či Microsoft sa napriek kríze snažia zvládať veľký nápor ľudí, ktorí v týchto časoch využívajú ich služby vo väčšom množstve ako predtým. Najväčšia sociálna sieť avizovala zvýšenie trvania videohovorov až o 1 000 % a rovnako tak zaznamenáva omnoho vyššie vyťaženie Messengera a ďalších komunikačných aplikácií. V núdzovej situácii preto v boji proti koronavírusu pomáha každý, kto môže.

Pomocnú ruku krajinám po svete podávajú nielen veľké firmy, ale aj jednotlivci a univerzity. Spoločnými silami sa štáty snažia zabrániť šíreniu a chcú poraziť koronavírus. Jeho šírenie má dopad aj na samotnú ekonomiku a fungovanie mnohých malých a stredných firiem. Pre niektorých malých podnikateľov môže byť takáto vážna kríza likvidačná. Google však vyhradil na pomoc 800 miliónov dolárov, ktoré plánuje rozdať vo forme financií, reklamy a predplatného svojich služieb.

Stovky miliónov na pomoc vyhradil aj Google

Spoločnosť pred pár dňami oznámila, že finančný balík pomoci rozdelí do 5 častí. Prvých 250 miliónov dolárov uvoľní Google vo forme bezplatnej reklamy pre Svetovú zdravotnícku organizáciu a 100 krajín sveta, ktorým chce takýmto spôsobom pomôcť informovať ľudí o prevencii proti šíreniu ochorenia COVID-19. Ide pritom o 10-násobne vyššiu cenu za takúto pomoc ako v minulom mesiaci. Vo forme reklamy pomôže Google aj finančným inštitúciám, pre ktoré vyhradí balík 20 miliónov dolárov.

Nenechaj si ujsť
Vedci zbroja proti koronavírusu. Povolali 16 superpočítačov s celkovým výkonom cez 300 petaflopov

Finančné inštitúcie a mimovládne organizácie dostanú aj finančnú pomoc vo výške 200 miliónov dolárov. 340 miliónov dolárov Google poskytne v Google Ads pre zákazníkov s aktívnym účtom. Darované peniaze môžu na tejto platforme využiť kedykoľvek do konca roka. Balík 20 miliónov pre Google Cloud poskytne spoločnosť výskumníkom a inštitúciám, čím chce pomôcť pri výskume a vývoji. Zároveň bude gigant spolupracovať aj s firmou Magid Glove & Safety, aby zvýšil produkciu ochranných rúšok na 2-3 milióny kusov už v najbližších týždňoch.

Flickr

Finančnú pomoc teraz môžu poskytnúť aj zamestnanci Googlu, ktorí ročne dostávajú bonusy. Tie boli zvýšené na 10 000 dolárov. Aj tento technologický gigant tak chce poskytnúť pomocnú ruku, ktorá príde v kríze vhod nielen pre klientov a inzerentov, ale aj zdravotnícke organizácie a inštitúcie po celom svete.

Doteraz takýmto spôsobom pomohlo už viacero technologických spoločností. V uplynulých týždňoch sa k boju proti koronavírusu pridal aj Facebook, LinkedIn či Twitter, informuje SocialMediaToday.

Koronavírus