Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Obrovská požičovňa áut Hertz sa rozhodla zbaviť až 20 000 elektrických áut a vymeniť ich za vozidlá so spaľovacími motormi, upozorňuje Reuters. Hertz sa zameriava na požičiavanie áut a ukázalo sa, že voľba elektromobilov nebola tým najlepším rozhodnutím, ktoré spoločnosť učinila – dôvodov má pritom viacero a zdá sa, že ekológia musí ísť v tomto prípade stranou.

Chcel kúpiť 100 000 Tesiel

Ešte v roku 2021 Hertz oznámil, že sa chystá nakúpiť až 100 000 vozidiel značky Tesla, konkrétne Modelov 3 a následne až 65 000 elektromobilov značky Polestar. Zdá sa však, že firma zmenila názor a až 20 000 elektromobilov sa teraz chystá nahradiť autami so spaľovacími motormi, dodáva TechCrunch. Dôvodov je pritom viacero.

Problémom je, že kým jazdu ako takú si zákazníci chválili a potešia aj nízke náklady na „palivo“, resp. elektrickú energiu, v iných ohľadoch sú tieto autá oveľa drahšie. Jedným z najväčších problémov boli pre Hertz napríklad opravy po nehodách, ktoré sú pri takýchto autách drahšie, než pri vozidlách so spaľovacími motormi.

Tesla

Podľa expertov tak Hertz zaznamená značnú stratu a zároveň badateľne prispeje k poklesu cien jazdených elektromobilov. Hertz sa síce nezbavuje všetkých svojich elektrických áut, no pre požičovňu nedávajú veľký zmysel – nižšie náklady na pohonné hmoty, teda elektrinu, pre takúto firmu nepredstavujú výhodu, keďže za ne aj tak platí zákazník po tom, čo si vozidlo požičia.

Očakávaný facelift

Tesla Model 3, ktorá je spolu s Modelom Y najpredávanejším modelom značky, dostala v minulom roku aj očakávaný facelift v rámci projektu Highland. Nový Model 3 vyzerá agresívnejšie, pričom tomuto faktu prispeli najmä nové predné aj zadné svetlá. Auto dostalo lepšiu aerodynamiku, vyšší dojazd, no aj nižšiu maximálnu rýchlosť.

Sú stále lacnejšie

Kým nové elektrické autá sú stále o poznanie drahšie než vozidlá so spaľovacími motormi, trh s jazdenými vozidlami sa poriadne zmenil a ceny používaných elektromobilov v porovnaní s cenami spred pár rokov drasticky klesli. Zatiaľ čo v predposlednom mesiaci roku 2022 bolo na predaj 143 áut do zásuvky s mediánovou cenou 50 990 eur (vek 2,5 roka, nájazd 21 200 km), v novembri 2023 to bolo o 150 áut viac, teda 293 kusov a ich cena poklesla až o 18 900 eur na 32 090 eur. Treba však upozorniť, že za tento štatistický pokles sa zrejme podpísal aj nástup lacnejších elektromobilov na trh.

V niektorých prípadoch už sa ale začínajú objavovať aj lacné nové elektromobily, ako je napríklad Dacia Spring. Na ňu dal výrobca v Nemecku prekvapivú zľavu až 10 000 eur, vďaka čomu sa tam jej cena začína len na 12 750 eurách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú