Futuristická Kia EV6 prichádza do Európy. Cenou v základe štartuje na prekvapivej hranici
Len pred dvoma dňami zažila svetovú premiéru elektrická novinka Kia EV6. Počas online predstavenia sme sa dozvedeli všetky dôležité technické, ale aj dizajnové detaily, no ceny zostali tajomstvom. Nemecký konfigurátor už ale obsahuje možnosť rezervácie novinky, pri ktorej sa nachádzajú aj predajné ceny jednotlivých verzií.
Ceny pre Nemecko by sa voči tým slovenským nemali priveľmi líšiť, môžeme si preto na ich základe utvoriť pomerne dobrý obraz, koľko bude elektrická Kia EV6 stáť aj u nás. Radostnou správou pre všetkých prípadných záujemcov je, že základný model v Nemecku štartuje už na sume 44 990 €.
Za tieto peniaze majiteľ dostane auto s pohonom zadných kolies, 58 kWh batériou a dojazdom 400 km podľa WLTP. Za príplatok je ale k dispozícii aj väčšia 77,4 kWh batéria s dojazdom 510 km podľa WLTP. Základný model EV6 nemá možnosť výberu pohonu všetkých štyroch kolies. Dodávky prvých kusov sú plánované na jeseň 2021.
Verzia EV6 GT-line už v základe prichádza s väčšou 77,4 kWh batériou, ktorá zabezpečuje dojazd 510 km podľa cyklu WLTP. Oproti základnému modelu ponúka športové dizajnové svetlá, či športové sedadlá s pamäťovou funkciou. Jej cena štartuje na 54 990 €. Aj v tomto prípade zákazníci dostanú prvé kusy už túto jeseň.
Vrcholná verzia EV6 GT, s ktorou sme mali tú česť aj na samotnej online prezentácii, stojí 65 990 €. V tomto prípade si ale zákazník platí za pohon všetkých štyroch kolies, elektromotory dávajú kombinovaný výkon 430 kW (576 koní), ktorý auto vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
NEPREHLAIDNI
Kia predstavila žiarivú elektrickú budúcnosť. Nové EV6 je rýchlejšie ako Taycan s extréme rýchlym nabíjaním
V tomto balíku sú v základe špičkové športové brzdy, či 21″ športové disky obuté na pneumatikách Michelin. Dodávky verzie GT sú plánované na zimu 2022. Rezervačný poplatok v Nemecku činí 100 € v prípade všetkých troch vyššie spomenutých verzií.
Ponúka skvelé možnosti
Platforma E-GMP v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km. Ako odznelo v prezentácii, je to trasa napríklad z Paríža do Amsterdamu.
Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, ktorý pozostáva z dvoch 31″ obrazoviek, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizácie či iných prvkov vozidla.
NEPREHLIADNI
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu
Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje. Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla chce v Európe ďalšiu továreň, už si vraj vybrala aj krajinu
Elektromobily sú v tejto krajine až príliš populárne. Špekulujú nad tvrdým „úderom“
Krok od absolútnej revolúcie. Číňania vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za pár minút pri hocijakej teplote
Majstrovský ťah. Volvo vyrobilo elektromobil, ktorý ako jediný priamo súperí s Teslou
Takto vyzerá tanker budúcnosti. Jazdí na elektrinu, miesto ropy preváža masívne batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- Majstrovský ťah. Volvo vyrobilo elektromobil, ktorý ako jediný priamo súperí s Teslou
- Zahoďte všetky nadávky. Elektromobil s 1000 km dojazdom už brázdi cesty
- Krok od absolútnej revolúcie. Číňania vyvinuli batériu, ktorá sa nabije za pár minút pri hocijakej teplote
- Takto vyzerá tanker budúcnosti. Jazdí na elektrinu, miesto ropy preváža masívne batérie
-
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- Zahoďte všetky nadávky. Elektromobil s 1000 km dojazdom už brázdi cesty
- Majstrovský ťah. Volvo vyrobilo elektromobil, ktorý ako jediný priamo súperí s Teslou
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Takto vyzerá tanker budúcnosti. Jazdí na elektrinu, miesto ropy preváža masívne batérie
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
Predaj osobných áut v Číne v máji vzrástol aj vďaka stimulom
Bitcoin má v roku 2024 atakovať hranicu 100 000 dolárov
Instagram je podľa Stanfordovej univerzity pre siete pedofilov hlavnou platformou
Caterpillar chce v košickom centre vývoja prijať stovky IT pracovníkov
Ojazdených elektromobilov je na trhu v SR trikrát viac než pred covidom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené