Prémiová automobilka z koncernu Stellantis len nedávno odhalila luxusný sedan DS9, ktorý aktuálne prichádza na Slovensko. Štýlová limuzína sa u nás predáva v dvoch verziách výbavy.

DS9 u dílerov odštartuje s tromi motorizáciami. Základný pohon tvorí benzínová 1,6-ka s výkonom 165 kW (225 koní). Jej cena štartuje na 45 990 € vo výbave Performance Line, respektíve 49 990 € v prémiovejšej výbave Rivoli.

Rovnaký výkon ponúka aj slabší z dvojice plug-in hybridných pohonov, ktorý tak isto poháňa len prednú nápravu. Cena verzie Performance Line je 52 990 €, dostupnejšie Rivoli so zelenými EČV bude stáť 56 990.

Najdrahšia motorizácia je taktiež plug-in hybridná, no už ponúka pohon všetkých štyroch kolies a výkon rovných 360 koní. Elektromotor poháňa výlučne zadnú nápravu a spaľovák s ďalším elektromotorom predok. Jej cena začína na 62 990 €, respektíve 65 990 pri vyššom stupni výbavy.

Pri všetkých troch motorizáciách sa o radenie stará výlučne 8-stupňový automat. Plug-in hybridné modely by mali zvládnuť prejsť na jedno nabitie v čisto elektrickom režime zhruba 48 kilometrov podľa cyklu WLTP.

Ich batéria má kapacitu 11,9 kWh a maximálny nabíjací výkon 7,4 kW, vďaka čomu ju na domácom wallboxe nabiješ do dvoch hodín.

Nie len dizajnový, ale aj technologický luxus

O tom, že z DS9 srší luxus, na základe jeho tvarov, spracovania a použitých materiálov ani nemusíme diskutovať. Prémiová limuzína z koncernu Stellantis nezaostáva ani po technologickej stránke a veľa technologických vychytávok v prípade tejto značky  dostaneš rovno v základe.

DS Automobiles

Prístrojová doska pozostáva z 12-palcového virtuálneho kokpitu pre vodiča a rovnako veľkej 12-palcovej obrazovky infotainmentu.

Asistenčný systém DS Drive Assist zvládne navádzať vozidlo na stred jazdného pruhu až do rýchlosti 180 km/h. V kombinácii s adaptívnym tempomatom jazdí DS9 po diaľnici takmer autonómne.

Verzia Rivoli má v základe aj technológiu Active Scan Suspension. Tento systém monitoruje vozovku pred vozidlom a na základe obrazu z kamery dokáže počítač dynamicky meniť tuhosť pruženia. Vo verzii Performance Line je aktívne pruženie za príplatok 1 200 €.

Príplatková je aj funkcia nočného videnia, ktorú sme mali možnosť vyskúšať v testovanom Peugeot 508 SW. V tomto prípade si za ňu treba priplatiť 1 600 €, respektíve 1 200 € vo výbave Rivoli.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú