Francúzsky vrchol luxusu so slovenskými cenami. Exkluzívna limuzína DS9 bude ako plug-in hybrid aj štvorkolka
Prémiová automobilka z koncernu Stellantis len nedávno odhalila luxusný sedan DS9, ktorý aktuálne prichádza na Slovensko. Štýlová limuzína sa u nás predáva v dvoch verziách výbavy.
DS9 u dílerov odštartuje s tromi motorizáciami. Základný pohon tvorí benzínová 1,6-ka s výkonom 165 kW (225 koní). Jej cena štartuje na 45 990 € vo výbave Performance Line, respektíve 49 990 € v prémiovejšej výbave Rivoli.
Rovnaký výkon ponúka aj slabší z dvojice plug-in hybridných pohonov, ktorý tak isto poháňa len prednú nápravu. Cena verzie Performance Line je 52 990 €, dostupnejšie Rivoli so zelenými EČV bude stáť 56 990.
Najdrahšia motorizácia je taktiež plug-in hybridná, no už ponúka pohon všetkých štyroch kolies a výkon rovných 360 koní. Elektromotor poháňa výlučne zadnú nápravu a spaľovák s ďalším elektromotorom predok. Jej cena začína na 62 990 €, respektíve 65 990 pri vyššom stupni výbavy.
Pri všetkých troch motorizáciách sa o radenie stará výlučne 8-stupňový automat. Plug-in hybridné modely by mali zvládnuť prejsť na jedno nabitie v čisto elektrickom režime zhruba 48 kilometrov podľa cyklu WLTP.
Ich batéria má kapacitu 11,9 kWh a maximálny nabíjací výkon 7,4 kW, vďaka čomu ju na domácom wallboxe nabiješ do dvoch hodín.
Nie len dizajnový, ale aj technologický luxus
O tom, že z DS9 srší luxus, na základe jeho tvarov, spracovania a použitých materiálov ani nemusíme diskutovať. Prémiová limuzína z koncernu Stellantis nezaostáva ani po technologickej stránke a veľa technologických vychytávok v prípade tejto značky dostaneš rovno v základe.
Prístrojová doska pozostáva z 12-palcového virtuálneho kokpitu pre vodiča a rovnako veľkej 12-palcovej obrazovky infotainmentu.
Asistenčný systém DS Drive Assist zvládne navádzať vozidlo na stred jazdného pruhu až do rýchlosti 180 km/h. V kombinácii s adaptívnym tempomatom jazdí DS9 po diaľnici takmer autonómne.
Verzia Rivoli má v základe aj technológiu Active Scan Suspension. Tento systém monitoruje vozovku pred vozidlom a na základe obrazu z kamery dokáže počítač dynamicky meniť tuhosť pruženia. Vo verzii Performance Line je aktívne pruženie za príplatok 1 200 €.
Príplatková je aj funkcia nočného videnia, ktorú sme mali možnosť vyskúšať v testovanom Peugeot 508 SW. V tomto prípade si za ňu treba priplatiť 1 600 €, respektíve 1 200 € vo výbave Rivoli.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené