Francúzsky vrchol luxusu so slovenskými cenami. Exkluzívna limuzína DS9 bude ako plug-in hybrid aj štvorkolka
Prémiová automobilka z koncernu Stellantis len nedávno odhalila luxusný sedan DS9, ktorý aktuálne prichádza na Slovensko. Štýlová limuzína sa u nás predáva v dvoch verziách výbavy.
DS9 u dílerov odštartuje s tromi motorizáciami. Základný pohon tvorí benzínová 1,6-ka s výkonom 165 kW (225 koní). Jej cena štartuje na 45 990 € vo výbave Performance Line, respektíve 49 990 € v prémiovejšej výbave Rivoli.

Rovnaký výkon ponúka aj slabší z dvojice plug-in hybridných pohonov, ktorý tak isto poháňa len prednú nápravu. Cena verzie Performance Line je 52 990 €, dostupnejšie Rivoli so zelenými EČV bude stáť 56 990.
Najdrahšia motorizácia je taktiež plug-in hybridná, no už ponúka pohon všetkých štyroch kolies a výkon rovných 360 koní. Elektromotor poháňa výlučne zadnú nápravu a spaľovák s ďalším elektromotorom predok. Jej cena začína na 62 990 €, respektíve 65 990 pri vyššom stupni výbavy.

Pri všetkých troch motorizáciách sa o radenie stará výlučne 8-stupňový automat. Plug-in hybridné modely by mali zvládnuť prejsť na jedno nabitie v čisto elektrickom režime zhruba 48 kilometrov podľa cyklu WLTP.
Ich batéria má kapacitu 11,9 kWh a maximálny nabíjací výkon 7,4 kW, vďaka čomu ju na domácom wallboxe nabiješ do dvoch hodín.
Nie len dizajnový, ale aj technologický luxus
O tom, že z DS9 srší luxus, na základe jeho tvarov, spracovania a použitých materiálov ani nemusíme diskutovať. Prémiová limuzína z koncernu Stellantis nezaostáva ani po technologickej stránke a veľa technologických vychytávok v prípade tejto značky dostaneš rovno v základe.

Prístrojová doska pozostáva z 12-palcového virtuálneho kokpitu pre vodiča a rovnako veľkej 12-palcovej obrazovky infotainmentu.
Asistenčný systém DS Drive Assist zvládne navádzať vozidlo na stred jazdného pruhu až do rýchlosti 180 km/h. V kombinácii s adaptívnym tempomatom jazdí DS9 po diaľnici takmer autonómne.
Verzia Rivoli má v základe aj technológiu Active Scan Suspension. Tento systém monitoruje vozovku pred vozidlom a na základe obrazu z kamery dokáže počítač dynamicky meniť tuhosť pruženia. Vo verzii Performance Line je aktívne pruženie za príplatok 1 200 €.
Príplatková je aj funkcia nočného videnia, ktorú sme mali možnosť vyskúšať v testovanom Peugeot 508 SW. V tomto prípade si za ňu treba priplatiť 1 600 €, respektíve 1 200 € vo výbave Rivoli.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

