Formula, s ktorou môžeš jazdiť na cestách. Mercedes triedy C má skoro 700 koní a techniku z F1
Divízia Mercedes AMG v posledných mesiacoch prechádza azda najväčšími zmenami za svoju 55-ročnú históriu. Po prvom elektrickom AMG tu máme model, ktorý do „obyčajného auta“ prináša hybridnú technológiu z Formuly 1. Privítaj Mercedes-AMG C 63 S E Performance.
Vôbec poprvýkrát sa do Mercedesu AMG dostal štvorvalcový turbomotor, ktorý má v tomto prípade objem dva litre. Spaľováku však sekunduje elektromotor podobne, ako je tomu pri monopostoch F1.
Systémový výkon celej tejto sústavy preto činí neuveriteľných 680 koní. Ešte stále si myslíš, že AMG so štvorvalcom nemôže fungovať?
Plnohodnotné AMG s vynikajúcou spotrebou
Mercedes-AMG C 63 S E Performance je plnohodnotným športovým sedanom alebo kombi. Výkonná AMG verzia totiž prichádza ihneď v oboch karosárskych prevedeniach. Pod kapotou vrčí doposiaľ najvýkonnejší štvorvalec na svete s výkonom 350 kW (476 koní).
V spolupráci so 70 kW elektromotorom (150 kW v peaku) dosahuje systémový výkon spomínaných 500 kW (680 koní) a krútiaci moment je na úrovni 1 020 Nm.
Elektromotor pritom posiela výkon priamo na zadnú nápravu. Samotná zadná náprava navyše disponuje dvojstupňovou prevodovkou, ktorá radí vyšší stupeň od rýchlosti 140 km/h.
Maximálna rýchlosť tohto kolosu je 250 km/h, za príplatok 280 km/h. O radenie sa stará 9-stupňová automatická AMG prevodovka. Aj kvôli hybridnému systému nie je auto zrovna najľahšie, hmotnosť sa vyšplhala na 2 111 kg.
Z 0 na 100 km/h vyšprintuje tento sedan za 3,4 sekundy. Toto všetko sú parametre hodné rýdzo športového auta, no C 63 S E Performance dokáže byť aj úsporné, či dokonca tiché a ekologické auto.
Kombinovaná spotreba podľa WLTP cyklu dosahuje 6,9 l/100 km a elektrická spotreba je 11,7 kWh/100 km.
Áno, toto AMG sa dá nabíjať aj zo zásuvky. Pomocou palubnej 3,7 kW AC nabíjačky nabiješ 6,1 kWh batériu za menej než dve hodiny. Už pri pohľade na jej kapacitu ti však musí byť jasné, že v tomto prípade tu batéria nie je na čo najvyšší elektrický dojazd.
Slúži primárne na napájanie elektromotora pri servírovaní potrebného výkonu. Aj tak ale dokáže C-čkové AMG jazdiť v čisto elektrickom režime a na jedno nabitie prejde zhruba 13 km.
Batéria pritom bola vyvíjaná priamo Mercedes-AMG divíziou a je prispôsobená na vysokú záťaž pri ostrej jazde.
Nechýbajú typické AMG režimy a dizajnové prvky
Nové C 63 S E Performane je AMG so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba množstvo jazdných režimov od elektrického, cez komfortný, športový, driftovací až po režim na závodný okruh.
V najvýkonnejšej triede C je prítomná aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Do rýchlosti 100 km/h sa otáča v protismere prednej nápravy a pri rýchlostiach nad 100 km/h je to súbežne s prednou nápravou, avšak iba do 0,7 stupňa. Táto technológia významne prispieva k stabilite a lepšej kontrole vozidla. Výkonné auto potrebuje aj poriadne brzdy. V tomto prípade tu máme kompozitový brzdový systém.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Len 10 % Slovákov prejde cez prvú otázku. Dokáž, že svoju krajinu poznáš dokonale
Finančná správa hľadá nové posily. Ponúka bonus až 5 000 eur, stabilné platy a štedré benefity
India predbehne USA, Poľsko dobehne Japonsko, Nigéria predstihne Nemecko. Goldman Sachs vidí ekonomickú budúcnosť
Slovensko dnes zasiahnu silné búrky: V priebehu hodín sa počasie dramaticky zmení (PREDPOVEĎ)
Predajňu áut na juhu Slovenska zachvátil požiar. Zasahujú hasiči z troch miest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
EÚ sa rúti do krízy: Táto európska dohoda zvyšuje ceny a posilňuje Rusko, tvrdí ekonóm
Veril si, že šanca na chlapca alebo dievča je 50/50? Odborníci prišli so zaujímavým zistením
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
Európska únia zverejnila znepokojivé dáta. Odhalila obrovského znečisťovateľa, o ktorom nikto netušil
Automobilový gigant Stellantis je v obrovských problémoch. Vykázal šokujúcu stratu za prvý polrok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP