Formula, s ktorou môžeš jazdiť na cestách. Mercedes triedy C má skoro 700 koní a techniku z F1
Divízia Mercedes AMG v posledných mesiacoch prechádza azda najväčšími zmenami za svoju 55-ročnú históriu. Po prvom elektrickom AMG tu máme model, ktorý do „obyčajného auta“ prináša hybridnú technológiu z Formuly 1. Privítaj Mercedes-AMG C 63 S E Performance.
Vôbec poprvýkrát sa do Mercedesu AMG dostal štvorvalcový turbomotor, ktorý má v tomto prípade objem dva litre. Spaľováku však sekunduje elektromotor podobne, ako je tomu pri monopostoch F1.
Systémový výkon celej tejto sústavy preto činí neuveriteľných 680 koní. Ešte stále si myslíš, že AMG so štvorvalcom nemôže fungovať?
Plnohodnotné AMG s vynikajúcou spotrebou
Mercedes-AMG C 63 S E Performance je plnohodnotným športovým sedanom alebo kombi. Výkonná AMG verzia totiž prichádza ihneď v oboch karosárskych prevedeniach. Pod kapotou vrčí doposiaľ najvýkonnejší štvorvalec na svete s výkonom 350 kW (476 koní).
V spolupráci so 70 kW elektromotorom (150 kW v peaku) dosahuje systémový výkon spomínaných 500 kW (680 koní) a krútiaci moment je na úrovni 1 020 Nm.
Elektromotor pritom posiela výkon priamo na zadnú nápravu. Samotná zadná náprava navyše disponuje dvojstupňovou prevodovkou, ktorá radí vyšší stupeň od rýchlosti 140 km/h.
Maximálna rýchlosť tohto kolosu je 250 km/h, za príplatok 280 km/h. O radenie sa stará 9-stupňová automatická AMG prevodovka. Aj kvôli hybridnému systému nie je auto zrovna najľahšie, hmotnosť sa vyšplhala na 2 111 kg.
Z 0 na 100 km/h vyšprintuje tento sedan za 3,4 sekundy. Toto všetko sú parametre hodné rýdzo športového auta, no C 63 S E Performance dokáže byť aj úsporné, či dokonca tiché a ekologické auto.
Kombinovaná spotreba podľa WLTP cyklu dosahuje 6,9 l/100 km a elektrická spotreba je 11,7 kWh/100 km.
Áno, toto AMG sa dá nabíjať aj zo zásuvky. Pomocou palubnej 3,7 kW AC nabíjačky nabiješ 6,1 kWh batériu za menej než dve hodiny. Už pri pohľade na jej kapacitu ti však musí byť jasné, že v tomto prípade tu batéria nie je na čo najvyšší elektrický dojazd.
Slúži primárne na napájanie elektromotora pri servírovaní potrebného výkonu. Aj tak ale dokáže C-čkové AMG jazdiť v čisto elektrickom režime a na jedno nabitie prejde zhruba 13 km.
Batéria pritom bola vyvíjaná priamo Mercedes-AMG divíziou a je prispôsobená na vysokú záťaž pri ostrej jazde.
Nechýbajú typické AMG režimy a dizajnové prvky
Nové C 63 S E Performane je AMG so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba množstvo jazdných režimov od elektrického, cez komfortný, športový, driftovací až po režim na závodný okruh.
V najvýkonnejšej triede C je prítomná aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Do rýchlosti 100 km/h sa otáča v protismere prednej nápravy a pri rýchlostiach nad 100 km/h je to súbežne s prednou nápravou, avšak iba do 0,7 stupňa. Táto technológia významne prispieva k stabilite a lepšej kontrole vozidla. Výkonné auto potrebuje aj poriadne brzdy. V tomto prípade tu máme kompozitový brzdový systém.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP