Formula, s ktorou môžeš jazdiť na cestách. Mercedes triedy C má skoro 700 koní a techniku z F1
Divízia Mercedes AMG v posledných mesiacoch prechádza azda najväčšími zmenami za svoju 55-ročnú históriu. Po prvom elektrickom AMG tu máme model, ktorý do „obyčajného auta“ prináša hybridnú technológiu z Formuly 1. Privítaj Mercedes-AMG C 63 S E Performance.
Vôbec poprvýkrát sa do Mercedesu AMG dostal štvorvalcový turbomotor, ktorý má v tomto prípade objem dva litre. Spaľováku však sekunduje elektromotor podobne, ako je tomu pri monopostoch F1.
Systémový výkon celej tejto sústavy preto činí neuveriteľných 680 koní. Ešte stále si myslíš, že AMG so štvorvalcom nemôže fungovať?
Plnohodnotné AMG s vynikajúcou spotrebou
Mercedes-AMG C 63 S E Performance je plnohodnotným športovým sedanom alebo kombi. Výkonná AMG verzia totiž prichádza ihneď v oboch karosárskych prevedeniach. Pod kapotou vrčí doposiaľ najvýkonnejší štvorvalec na svete s výkonom 350 kW (476 koní).
V spolupráci so 70 kW elektromotorom (150 kW v peaku) dosahuje systémový výkon spomínaných 500 kW (680 koní) a krútiaci moment je na úrovni 1 020 Nm.
Elektromotor pritom posiela výkon priamo na zadnú nápravu. Samotná zadná náprava navyše disponuje dvojstupňovou prevodovkou, ktorá radí vyšší stupeň od rýchlosti 140 km/h.
Maximálna rýchlosť tohto kolosu je 250 km/h, za príplatok 280 km/h. O radenie sa stará 9-stupňová automatická AMG prevodovka. Aj kvôli hybridnému systému nie je auto zrovna najľahšie, hmotnosť sa vyšplhala na 2 111 kg.
Z 0 na 100 km/h vyšprintuje tento sedan za 3,4 sekundy. Toto všetko sú parametre hodné rýdzo športového auta, no C 63 S E Performance dokáže byť aj úsporné, či dokonca tiché a ekologické auto.
Kombinovaná spotreba podľa WLTP cyklu dosahuje 6,9 l/100 km a elektrická spotreba je 11,7 kWh/100 km.
Áno, toto AMG sa dá nabíjať aj zo zásuvky. Pomocou palubnej 3,7 kW AC nabíjačky nabiješ 6,1 kWh batériu za menej než dve hodiny. Už pri pohľade na jej kapacitu ti však musí byť jasné, že v tomto prípade tu batéria nie je na čo najvyšší elektrický dojazd.
Slúži primárne na napájanie elektromotora pri servírovaní potrebného výkonu. Aj tak ale dokáže C-čkové AMG jazdiť v čisto elektrickom režime a na jedno nabitie prejde zhruba 13 km.
Batéria pritom bola vyvíjaná priamo Mercedes-AMG divíziou a je prispôsobená na vysokú záťaž pri ostrej jazde.
Nechýbajú typické AMG režimy a dizajnové prvky
Nové C 63 S E Performane je AMG so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba množstvo jazdných režimov od elektrického, cez komfortný, športový, driftovací až po režim na závodný okruh.
V najvýkonnejšej triede C je prítomná aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Do rýchlosti 100 km/h sa otáča v protismere prednej nápravy a pri rýchlostiach nad 100 km/h je to súbežne s prednou nápravou, avšak iba do 0,7 stupňa. Táto technológia významne prispieva k stabilite a lepšej kontrole vozidla. Výkonné auto potrebuje aj poriadne brzdy. V tomto prípade tu máme kompozitový brzdový systém.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Zvýšia ti dojazd aj komfort. Experti poradili 5 tipov, ako správne používať elektromobil v zime
Čínske elektromobily sú vraj nebezpečné. Joe Biden zakázal ich vstup na trh USA
Historický úspech čínskej automobilky. Japonského giganta prekonala na jeho vlastnom trhu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Šanca ušetriť je preč. Veľký operátor na Slovensku zdvihne cenu známej služby
Ceny energií stále rastú. Za všetko môže jeden kľúčový faktor, najviac zdražie tento druh plynu
Prevrat v medicíne: Šírenie Parkinsonovej choroby sa dá zastaviť, nový liek zachráni milióny ľudí
ChatGPT má skrytú „fintu“, o ktorej Slováci stále netušia. Zlepší ti kľúčovú vec (+návod)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené