Koniec vôni benzínu, prichádza AMG, aké tu ešte nebolo. Mercedes odhalil najostrejšiu verziu elektrického EQS
Až doposiaľ bolo označenie AMG synonymom obrovského výkonu, objemného spaľovacieho motora a burácajúceho zvuku. Nástup elektromobility ale všetko mení, teda presnejšie povedané takmer všetko. AMG je stále o obrovskom výkone, no burácajúcu benzínovú V8 nahradil tichý, no nemenej výkonný elektromotor.
Prvým elektrickým AMG kúskom v podaní Mercedesu je vlajkový model EQS. Najvýkonnejší model dostal označenie AMG EQS 53 4MATIC+, z čoho môžeme vyčítať, že toto elektrické „S-ko“ prichádza s pohonom všetkých štyroch kolies.
AMG EQS 53 je postavený na platforme EVA2. Automobilka verí, že vďaka tejto modulárnej platforme prinesú elektrické modely AMG rovnaký zážitok a emóciu, ako autá so spaľovákom.
O výkon nie je núdza
Základom je pohonná jednotka, ktorá pozostáva z dvojice elektromotorov, jeden pre prednú, druhý pre zadnú nápravu. Základná verzia AMG EQS poskytuje výkon 484 kW (658 koní) a krútiaci moment až 950 Nm.
Za príplatok je ale k dispozícii AMG DYNAMIC PLUS balík, ktorý „odomkne“ maximálny výkon až 560 kW (761 koní). Krútiaci moment sa s príplatkovým balíkom šplhá až na 1020 Nm.
Extrémnemu výkonu zodpovedajú aj hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h. AMG EQS to zvládne za 3,8 sekundy, respektíve 3,4 sekundy s príplatkovým balíkom DYNAMIC PLUS.
Jedinou podmienkou je mať batériu nabitú na viac ako 80 %. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 km/h, respektíve 250 km/h pri lepšie vybavenom modeli.
Mercedes AMG EQS prichádza aj s úplne novým zvukovým prejavom, ktorý má ešte viac podtrhávať športový zážitok z jazdy. Na výber sú zvukové režimy a to „Authentic“ a „Performance“.
Od klasického EQS dedí viac než sa zdá
Ani AMG verzia EQS nezaostáva po technickej a technologickej stránke. Doposiaľ najvýkonnejší sériový elektromobil Mercedesu je vybavený novou generáciou batérie s kapacitou 107,8 kWh.
Tá funguje na 400 V architektúre a pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1, pričom maximálny nabíjací výkon dosahuje 200 kW. Pre lepšiu predstavu, za 19 minút na nabíjačke získaš energiu na ďalších 300 km dojazdu.
Okrem výkonného DC nabíjania je možné auto nabíjať aj doma či na AC stojanoch s výkonom 22 kW. Nechýba špičková rekuperácia, pri ktorej sa batéria dokáže dobíjať maximálnym výkonom 300 kW.
Už v základe zákazník v prípade AMG EQS dostáva natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže „vychýliť“ až o 9 stupňov. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá otáčajú opačným smerom ako predne, vyššími rýchlosťami sa natočia súbežne. Aerodynamický koeficient na úrovni 0,23 prispieva k skvelej spotrebe 23,9-21,5 kWh/100 km.
Dojazd podľa WLTP normy dosahuje 526-580 km, čo je v porovnaní s klasickým EQS podstatne menej, no AMG EQS ponúka bezkonkurenčne vyšší výkon.
Jedinečné dizajnové prvky
AMG EQS prináša okrem vyššieho výkonu aj jedinečné dizajnové prvky, ktoré podtrhujú športového ducha elektrickej novinky. Spomenúť môžeme predný spojler, zadný difúzor, väčší zadný spojler či 21″, respektíve 22″ AMG disky.
Interiér sa líši napríklad materiálmi a farebnými kombináciami, pričom AMG EQS dostal aj nový AMG volant, nechýbajú športové pedále a AMG koberčeky. Zmeny sa nachádzajú aj v novom systéme MBUX, ktorý dostal špecifické funkcie.
Za príplatok je k dispozícii aj funkcia AMG TRACK PACE, pri ktorom ide o akéhosi „virtuálneho inžiniera“, ktorý zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát. Ide napríklad o rýchlosť, zrýchlenie či preťaženie. Zákazníci si tiež môžu priplatiť za head-up displej s rozšírenou realitou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP