Až doposiaľ bolo označenie AMG synonymom obrovského výkonu, objemného spaľovacieho motora a burácajúceho zvuku. Nástup elektromobility ale všetko mení, teda presnejšie povedané takmer všetko. AMG je stále o obrovskom výkone, no burácajúcu benzínovú V8 nahradil tichý, no nemenej výkonný elektromotor.

Prvým elektrickým AMG kúskom v podaní Mercedesu je vlajkový model EQS. Najvýkonnejší model dostal označenie AMG EQS 53 4MATIC+, z čoho môžeme vyčítať, že toto elektrické „S-ko“ prichádza s pohonom všetkých štyroch kolies.

Mercedes

AMG EQS 53 je postavený na platforme EVA2. Automobilka verí, že vďaka tejto modulárnej platforme prinesú elektrické modely AMG rovnaký zážitok a emóciu, ako autá so spaľovákom.

O výkon nie je núdza

Základom je pohonná jednotka, ktorá pozostáva z dvojice elektromotorov, jeden pre prednú, druhý pre zadnú nápravu. Základná verzia AMG EQS poskytuje výkon 484 kW (658 koní) a krútiaci moment až 950 Nm.

Mercedes

Za príplatok je ale k dispozícii AMG DYNAMIC PLUS balík, ktorý „odomkne“ maximálny výkon až 560 kW (761 koní). Krútiaci moment sa s príplatkovým balíkom šplhá až na 1020 Nm.

Extrémnemu výkonu zodpovedajú aj hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h. AMG EQS to zvládne za 3,8 sekundy, respektíve 3,4 sekundy s príplatkovým balíkom DYNAMIC PLUS.

Mercedes

Jedinou podmienkou je mať batériu nabitú na viac ako 80 %. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 km/h, respektíve 250 km/h pri lepšie vybavenom modeli.

Mercedes AMG EQS prichádza aj s úplne novým zvukovým prejavom, ktorý má ešte viac podtrhávať športový zážitok z jazdy. Na výber sú zvukové režimy a to „Authentic“ a „Performance“.

Od klasického EQS dedí viac než sa zdá

Ani AMG verzia EQS nezaostáva po technickej a technologickej stránke. Doposiaľ najvýkonnejší sériový elektromobil Mercedesu je vybavený novou generáciou batérie s kapacitou 107,8 kWh.

Mercedes

Tá funguje na 400 V architektúre a pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1, pričom maximálny nabíjací výkon dosahuje 200 kW. Pre lepšiu predstavu, za 19 minút na nabíjačke získaš energiu na ďalších 300 km dojazdu.

Okrem výkonného DC nabíjania je možné auto nabíjať aj doma či na AC stojanoch s výkonom 22 kW. Nechýba špičková rekuperácia, pri ktorej sa batéria dokáže dobíjať maximálnym výkonom 300 kW.

Mercedes

Už v základe zákazník v prípade AMG EQS dostáva natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže „vychýliť“ až o 9 stupňov. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá otáčajú opačným smerom ako predne, vyššími rýchlosťami sa natočia súbežne. Aerodynamický koeficient na úrovni 0,23 prispieva k skvelej spotrebe 23,9-21,5 kWh/100 km.

Mercedes

Dojazd podľa WLTP normy dosahuje 526-580 km, čo je v porovnaní s klasickým EQS podstatne menej, no AMG EQS ponúka bezkonkurenčne vyšší výkon.

Jedinečné dizajnové prvky

AMG EQS prináša okrem vyššieho výkonu aj jedinečné dizajnové prvky, ktoré podtrhujú športového ducha elektrickej novinky. Spomenúť môžeme predný spojler, zadný difúzor, väčší zadný spojler či 21″, respektíve 22″ AMG disky.

Interiér sa líši napríklad materiálmi a farebnými kombináciami, pričom AMG EQS dostal aj nový AMG volant, nechýbajú športové pedále a AMG koberčeky. Zmeny sa nachádzajú aj v novom systéme MBUX, ktorý dostal špecifické funkcie.

Za príplatok je k dispozícii aj funkcia AMG TRACK PACE, pri ktorom ide o akéhosi „virtuálneho inžiniera“, ktorý zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát. Ide napríklad o rýchlosť, zrýchlenie či preťaženie. Zákazníci si tiež môžu priplatiť za head-up displej s rozšírenou realitou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP