Koniec vôni benzínu, prichádza AMG, aké tu ešte nebolo. Mercedes odhalil najostrejšiu verziu elektrického EQS
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Až doposiaľ bolo označenie AMG synonymom obrovského výkonu, objemného spaľovacieho motora a burácajúceho zvuku. Nástup elektromobility ale všetko mení, teda presnejšie povedané takmer všetko. AMG je stále o obrovskom výkone, no burácajúcu benzínovú V8 nahradil tichý, no nemenej výkonný elektromotor.
Prvým elektrickým AMG kúskom v podaní Mercedesu je vlajkový model EQS. Najvýkonnejší model dostal označenie AMG EQS 53 4MATIC+, z čoho môžeme vyčítať, že toto elektrické „S-ko“ prichádza s pohonom všetkých štyroch kolies.
AMG EQS 53 je postavený na platforme EVA2. Automobilka verí, že vďaka tejto modulárnej platforme prinesú elektrické modely AMG rovnaký zážitok a emóciu, ako autá so spaľovákom.
O výkon nie je núdza
Základom je pohonná jednotka, ktorá pozostáva z dvojice elektromotorov, jeden pre prednú, druhý pre zadnú nápravu. Základná verzia AMG EQS poskytuje výkon 484 kW (658 koní) a krútiaci moment až 950 Nm.
Za príplatok je ale k dispozícii AMG DYNAMIC PLUS balík, ktorý „odomkne“ maximálny výkon až 560 kW (761 koní). Krútiaci moment sa s príplatkovým balíkom šplhá až na 1020 Nm.
Extrémnemu výkonu zodpovedajú aj hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h. AMG EQS to zvládne za 3,8 sekundy, respektíve 3,4 sekundy s príplatkovým balíkom DYNAMIC PLUS.
Jedinou podmienkou je mať batériu nabitú na viac ako 80 %. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 220 km/h, respektíve 250 km/h pri lepšie vybavenom modeli.
Mercedes AMG EQS prichádza aj s úplne novým zvukovým prejavom, ktorý má ešte viac podtrhávať športový zážitok z jazdy. Na výber sú zvukové režimy a to „Authentic“ a „Performance“.
Od klasického EQS dedí viac než sa zdá
Ani AMG verzia EQS nezaostáva po technickej a technologickej stránke. Doposiaľ najvýkonnejší sériový elektromobil Mercedesu je vybavený novou generáciou batérie s kapacitou 107,8 kWh.
Tá funguje na 400 V architektúre a pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1, pričom maximálny nabíjací výkon dosahuje 200 kW. Pre lepšiu predstavu, za 19 minút na nabíjačke získaš energiu na ďalších 300 km dojazdu.
Okrem výkonného DC nabíjania je možné auto nabíjať aj doma či na AC stojanoch s výkonom 22 kW. Nechýba špičková rekuperácia, pri ktorej sa batéria dokáže dobíjať maximálnym výkonom 300 kW.
Už v základe zákazník v prípade AMG EQS dostáva natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže „vychýliť“ až o 9 stupňov. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá otáčajú opačným smerom ako predne, vyššími rýchlosťami sa natočia súbežne. Aerodynamický koeficient na úrovni 0,23 prispieva k skvelej spotrebe 23,9-21,5 kWh/100 km.
Dojazd podľa WLTP normy dosahuje 526-580 km, čo je v porovnaní s klasickým EQS podstatne menej, no AMG EQS ponúka bezkonkurenčne vyšší výkon.
Jedinečné dizajnové prvky
AMG EQS prináša okrem vyššieho výkonu aj jedinečné dizajnové prvky, ktoré podtrhujú športového ducha elektrickej novinky. Spomenúť môžeme predný spojler, zadný difúzor, väčší zadný spojler či 21″, respektíve 22″ AMG disky.
Interiér sa líši napríklad materiálmi a farebnými kombináciami, pričom AMG EQS dostal aj nový AMG volant, nechýbajú športové pedále a AMG koberčeky. Zmeny sa nachádzajú aj v novom systéme MBUX, ktorý dostal špecifické funkcie.
Za príplatok je k dispozícii aj funkcia AMG TRACK PACE, pri ktorom ide o akéhosi „virtuálneho inžiniera“, ktorý zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát. Ide napríklad o rýchlosť, zrýchlenie či preťaženie. Zákazníci si tiež môžu priplatiť za head-up displej s rozšírenou realitou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Aktuálne: Zakázali jednu z najväčších sociálnych sietí
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené