Facebook Prieskumník je rozhodne jedna z najhorších noviniek, ak nie najhoršia, aká mohla Slovákov za posledný týždeň zastihnúť. Zatiaľ čo drvivá väčšina používateľov má k nemu negatívny postoj, prevádzkovatelia webových stránok zmenu až tak nepocítili, informuje portál Denník N.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

K Prieskumníkovi kladú používatelia odpor najmä z dôvodu, že už nevidia všetky príspevky v jednom feede, ale oddelene a s väčšou dávkou reklám.

Príspevky zažili totálny prepad

facebook

Nenechaj si ujsť
Slovensko sa dostalo do „exkluzívnej“ skupiny krajín, kde testujú Prieskumník. Reakcia Facebooku stojí za to

Už od spustenia novej funkcie začali na internete kolovať informácie, že mnohým stránkam výrazne klesol reach príspevkov, a to naozaj v masívnom meradle. Podľa analytického nástroja CrowdTangle zaznamenala napríklad Evita až 20-krát menej interakcií, Nový Čas 5-krát menej interakciá, Plus 7 dní 14-krát menej interakcií a Refresher 6,5-krát menej interakcií. Interakcie sú pritom súčtom všetkých likov, reakcií a zdieľaní príspevkov. O niečo lepšie dopadli weby, ako Nový Čas či SME, ktorým klesli interakcie maximálne o 6.5-krát, avšak tu treba brať do úvahy, že tieto médiá ťažia najmä z organickej návštevnosti mimo Facebooku.

Z hľadiska návštevnosti minimálny rozdiel

facebook

Najväčšou zaujímavosťou však je, že stránky o svoju návštevnosť prišli len minimálne. Najmä v dobe, keď zo sociálnych sietí prichádza na stránky veľký počet čitateľov, je táto informácia aspoň malou náplasťou na inak zložité obdobie pre všetky online médiá na Slovensku. Dôkazom je graf z overeného AIM Monitora, ktorý si môžeš pozrieť vyššie. Tým sa ale nemení fakt, že Prieskumník používateľom naďalej znepríjemňuje používanie Facebooku. Facebook sa pred pár hodinami vyjadril, že tento typ Prieskumníka zatiaľ iba testuje v šiestich krajinách, medzi ktorými je zhodou náhod aj Slovensko. V ostatných krajinách ho síce majú tiež, no v nich slúži iba na objavovanie nového obsahu. Takéto riešenie by bolo rozhodne prijateľnejšie aj pre nás, nemyslíš?

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
7%
Chcem to
0%
Mám to
7%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
87%
O autorovi
Peter Puhovich
Študent so zameraním na grafický dizajn, fanúšik smartfónov, ale aj iných IT zariadení. O technológie som sa začal zaujímať vďaka svojmu prvému Android tabletu a po čase ma zaujali aj čínske zariadenia. Ak budete mať akékoľvek otázky, môžete ma kontaktovať e-mailom alebo na sociálnych sieťach.
  • jay

    Páčia sa mi tieto „analýzy“, ktorých výpovedná hodnota koreluje s bodom mrazu. Je veľa FB „odborníkov“, ktorí si myslia, že vedia, ako to funguje. Objavujú sa rôzne rady, ako prieskumník obísť a podobne. Ja k tomu len toľko, že Slovensko určite nie je vybraté náhodou. A celé je to o peniazoch, nič iné za tým netreba hľadať.

  • kompre

    Tu sa ukaze, kto je zamerany na klik a kto tvori kazdy den urcity kvalitny obsah a ma svoju zakladnu navstevnikov, ktori tento obsah navstevuju a teda ho vyzaduju. Facebook tymto naznacil jedine, chces svoje klikajuce teliatka? Tak prejdi na platenu reklamu, lebo inak sa k tebe teliatka nedostanu.

  • Lordken

    najhorsia udalost za posledny tyzden :))
    wifi Krack nic, slabina s eobcianskym, bagatelizovanie chujom ministrom R.K.atd, plus urcite sa niekde stihol podpisat nejaky tender o ktorom este nevieme, ale co slovakov zdvihne zo stolicky je nejaky prieskumnik na tupom fb – to je nazoaj radost vladnut v tejto krajine :)
    kludne nech tam natlacia viac a viac reklam a odpilia si konar pod ritou a ludi to mozno naserie ako reklamy v TV prerusovane relaciami a prestanu to pozerat a pouzivat fb

  • Mario Kovačič

    Je mi to uplne jedno. Odpad ako FB nepouzivam a zijem v realite a nie na internete.