Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ak si niekedy potreboval nájsť fotku konkrétneho predmetu, zvieraťa, udalosti alebo miesta, neraz si mohol naraziť na problém. Klasické vyhľadávanie totižto má svoje slabiny a obrázky boli donedávna jednou z nich. Do vyhľadávania na Facebooku však čoskoro pribudne funkcia užitočná, ktorá dokáže vyhľadať potrebné obrázky omnoho inteligentnejšie. 

Táto funkcia bola spočiatku určená na zlepšenie prostredia pre zrakovo postihnutých používateľov tejto sociálnej siete, no dnes sa ukázalo, že bude postupne sprístupnená pre všetkých. To znamená, že odteraz budeš môcť vyhľadať konkrétne obrázky iba pomocou kľúčových slov a nebudeš sa tak musieť starať o to, či daný obrázok disponuje potrebným hashtagom. O všetko sa bude starajú neurónové siete, ktoré sú špeciálne vyškolené na viac ako 10 miliónoch rôznych obrázkov. Pôjde v podstate o automatický zapisovač hashtagov, pričom tieto hashtagy nebudú pre používateľov viditeľné. Neurónová sieť si tieto kľúčové slová uloží vo svojej pamäti a pri následnom vyhľadávaní zobrazí len tie, ktoré majú s hľadaným výrazom nejakú spojitosť.

zdroj fotografie: TechCrunch

Facebook dokonca nezabudol ani na problém duplicitného zobrazovania tých istých obrázkov s minimálnymi zmenami a nová funkcia by pred týmto problémom mala byť ošetrená. Postupom času budeme môcť rovnako jednoducho prehľadávať aj videá a Facebook nám bude vďaka tomu zobrazovať kvalitnejšie a presnejšie mierené reklamy. Tie by mali byť neskôr s týmto inteligentným spôsobom vyhľadávania omnoho viac prepojené a napríklad pri hľadanom výraze „červené šaty“ sa vám môže objaviť reklama na rovnaké šaty, ktoré ste v minulosti videli na nejakom videu.

zdroj fotografie: TechCrunch

Nenechaj si ujsť
TIP: Facebook trhá všetky svoje doterajšie rekordy

Pridanie tejto zaujímavej funkcie s určitosťou poteší aj už spomínaných zrakovo postihnutých. Tí si budú môcť vďaka už implementovanej funkcii text-to-speech vypočuť, čo presne sa na obrázkoch nachádza. Najvyužívanejšia sociálna sieť sveta sa tak touto cestou pokúša spríjemniť zážitok z používania aj pre ľudí s nepríjemným hendikepom. Treba povedať, že vizuálne vyhľadávanie sa Facebooku nepodarilo sprístupniť ako prvému v histórii a svoje riešenia v minulosti ponúkol aj Google či Pinterest. Aby toho nebolo málo, tento nástroj vývojári dokážu použiť aj na boj proti spamu. Neurónové siete Facebooku mesačne pracujú na 1,2 milóna rôznych projektov a je len otázkou času, kedy sa postarajú o implementovanie ďalšej významnej funkcie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú