Extrémne nezvyčajný hybrid, dodávka od Peugeotu kombinuje dva ekologické pohony
Elektrická dodávka Peugeot e-Expert je medzi používateľmi už pomerne dobre známa. Tá s prívlastkom Hydrogen je však úplnou novinkou a ako už z tohto názvu zrejme tušíš, dôležitú úlohu v nej hrá práve vodíkový pohon, uvádza Peugeot na svojom webe.
Hybridné vozidlá v súčasnosti po väčšine kombinujú spaľovací motor s tým elektrickým, no nie je to žiadnym pravidlom. Peugeot sa preto rozhodol skombinovať dva ekologické typy pohonu, klasický elektromotor a batériu s vodíkovými článkami a nádržou na toto „palivo“.
Táto nezvyčajná kombinácia má za následok, že Peugeot e-Expert Hydrogen je stopercentne bezemisný a ak ti dôjde „šťava“, jednoducho ju môžeš doplniť natankovaním vodíku na stanici, čo podľa automobilky trvá iba tri minúty.
Jazda bez starostí aj na dlhé trasy
Vďaka prakticky okamžitému doplneniu vodíka je e-Expert Hydrogen vhodný aj na absolvovanie dlhších trás, samozrejme pri dostatočne vyvinutej infraštruktúre vodíkových staníc.
Na jednu nádrž zvládne prejsť 400 km podľa WLTP, batéria s kapacitou 10,5 kWh však ešte pridáva pár desiatok kilometrov dojazdu navyše v „čisto elektrickom“ režime, teda v režime, kedy auto na pohon nevyužíva vodíkové články.
Túto batériu je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW a na AC wallboxe jej plné dobitie bude trvať zhruba jednu hodinu.
Dostatočný výkon a vnútorný priestor, ktorý sa nezmenil
Elektrický motor, ktorý v tomto prípade čerpá energiu z vodíkového článku, batérie alebo kombinácie oboch, má výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment činí 260 Nm.
Auto jazdí prevažne na vodík, batériou si pomáha iba v niektorých prípadoch, ako napríklad pri štarte a nízkych rýchlostiach, rozjazdoch či agresívnejšom zrýchľovaní.
Pre vodiča sú k dispozícii 3 jazdné režimy s prednastavenou úrovňou výkonu – Eco (60 kW, 190 Nm), ktorý zabezpečí čo najväčší dojazd, Normal (80 kW, 210 Nm) pre každodenné jazdenie a Power (100 kW, 260 Nm), ktorý slúži najmä na prevoz ťažkého nákladu.
Okrem dobíjania batérie skrz palubnú AC nabíjačku je možné dobíjať ju aj rekuperovaním, respektíve zvýšenou rekuperáciou, kedy sa na dobíjanie batérie využíva aj energia z vodíkových článkov. Vozidlo disponuje dvoma režimami brzdenia, ktoré ovládajú rôznu mieru rekuperácie.
Pri miernom režime vytvára rekuperácia podobný pocit ako vo vozidlách so spaľovacím motorom, zatiaľ čo vyšší režim zvyšuje mieru spomaľovania po pustení akceleračného pedála. Nechýba tiež elektrická parkovacia brzda, ktorá okrem uvoľnenia priestoru zvyšuje komfort pri používaní.
Pozitívnou správou pre vodičov je, že vnútorný priestor sa aj napriek kombinácii týchto dvoch ekologických typov pohonu nijak nezmenšil. Využiteľný objem nákladného priestoru je 6,1 m3 a maximálne zaťaženie dosahuje 1 100 kg. K dispozícii sú dve verzie a to Standard (dĺžka 4,95 m) a Long (dĺžka 5,3 m).
Iba jedna, no za to bohatá verzia výbavy
Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozícii iba v jednej verzii výbavy, ktorú okrem klasických bezpečnostných prvkov charakterizujú 2 samostatné sedadlá v kabíne, 2 posuvné dvere, 17-palcové disky kolies a zadná parkovacia kamera so záberom 180 stupňov.
Stredobodom pozornosti v interiéri je 7-palcová dotyková obrazovka so systémom Peugeot Connect, ktorý ponúka navigáciu TomTom Traffic 3D, a okrem klasického pripojenia cez Bluetooth nechýba možnosť zrkadlenia obsahu cez Apple CarPlay a Android Auto. Palubnú dosku ďalej vypĺňa ovládač automatickej prevodovky a jazdných režimov či spomínané elektrinická parkovacia brzda.
Čo sa prístrojovej dosky týka, tá okrem základných informácií pre vodiča zobrazuje úroveň spotreby energie, množstvo vodíka a stav nabitia batérie, ktoré sa odrážajú v schéme informácií z palubného počítača a dojazdu.
Peugeot e-Expert Hydrogen bude automobilka ponúkať od konca tohto roka, no najskôr bude prístupný iba firemným zákazníkom vo Francúzsku a v Nemecku. Informácie ohľadom dostupnosti a cien pre slovenský trh zatiaľ automobilka neupresnila.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla sa poistila na roky dopredu. Z Indonézie bude získavať nikel pre batérie za takmer 5 miliárd eur
Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
RECENZIE Univerzálnejší elektromobil nájdeš len ťažko. Dopláca ale na najväčší problém svojej platformy
Úspech, ktorý nikto nečakal. Tesla má na dosah niečo, po čom túži každá automobilka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusi sa vyhrážajú, že najväčšiu jadrovú elektráreň v Európe vyhodia do vzduchu
Pár hodín autom od Slovenska: TOP 10 miest Balkánu, o ktorých si zrejme ani netušil
V Čile sa objavila záhadná diera, ktorá desí obyvateľov. Už má 200 metrov a stále sa zväčšuje
Zomrel slovenský kardinál Jozef Tomko
Štvrtú dávku dostali tisíce ľudí. Podiel pozitívnych testov zaočkovaných osôb presiahol 70 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- 130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
- Na ekológiu kašlú. Ľudia si v skutočnosti elektromobily kupujú pre úplne iné dôvody
- Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
- Najrýchlejší elektromobil sveta má prvého majiteľa. Po prebratí ostal v nemom úžase, opísal detaily auta za 2 milióny
- Úspech, ktorý nikto nečakal. Tesla má na dosah niečo, po čom túži každá automobilka
-
- 130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
- Najrýchlejší elektromobil sveta má prvého majiteľa. Po prebratí ostal v nemom úžase, opísal detaily auta za 2 milióny
- Na ekológiu kašlú. Ľudia si v skutočnosti elektromobily kupujú pre úplne iné dôvody
- Elektromobil za cenu spaľováku bude v EÚ realitou. Spôsob, akým to krajina dosiahne, je zarážajúci
- Rozhovor so Slovákom, ktorý na Tesle najazdil cez 320 000 km: 50 % ľudí zo SR by nemalo problém jazdiť na elektromobile
-
- 130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- Najrýchlejší elektromobil sveta má prvého majiteľa. Po prebratí ostal v nemom úžase, opísal detaily auta za 2 milióny
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
- Na ekológiu kašlú. Ľudia si v skutočnosti elektromobily kupujú pre úplne iné dôvody
Slovensko má dosť jadrového paliva, elektrinu ani plyn podľa Sulíka vypínať nebudeme
AKTUÁLNE: Rusko sa vyhráža odpálením jadrovej elektrárne na Ukrajine
Indická Tata Motors sa rozširuje. Kúpila celý závod zahraničnej automobilky za 90 miliónov
OSN: Útok na ukrajinskú jadrovú elektráreň by bol „samovražedný“. Ľudstvo sa hrá s nabitou zbraňou
Jadrovú elektráreň na Ukrajine zasiahli ďalšie rakety, radiácia je zatiaľ na normálnych hodnotách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusi sa vyhrážajú, že najväčšiu jadrovú elektráreň v Európe vyhodia do vzduchu
Pár hodín autom od Slovenska: TOP 10 miest Balkánu, o ktorých si zrejme ani netušil
V Čile sa objavila záhadná diera, ktorá desí obyvateľov. Už má 200 metrov a stále sa zväčšuje
Zomrel slovenský kardinál Jozef Tomko
Štvrtú dávku dostali tisíce ľudí. Podiel pozitívnych testov zaočkovaných osôb presiahol 70 %
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené