Extrémne nezvyčajný hybrid, dodávka od Peugeotu kombinuje dva ekologické pohony
Elektrická dodávka Peugeot e-Expert je medzi používateľmi už pomerne dobre známa. Tá s prívlastkom Hydrogen je však úplnou novinkou a ako už z tohto názvu zrejme tušíš, dôležitú úlohu v nej hrá práve vodíkový pohon, uvádza Peugeot na svojom webe.
Hybridné vozidlá v súčasnosti po väčšine kombinujú spaľovací motor s tým elektrickým, no nie je to žiadnym pravidlom. Peugeot sa preto rozhodol skombinovať dva ekologické typy pohonu, klasický elektromotor a batériu s vodíkovými článkami a nádržou na toto „palivo“.
Táto nezvyčajná kombinácia má za následok, že Peugeot e-Expert Hydrogen je stopercentne bezemisný a ak ti dôjde „šťava“, jednoducho ju môžeš doplniť natankovaním vodíku na stanici, čo podľa automobilky trvá iba tri minúty.
Jazda bez starostí aj na dlhé trasy
Vďaka prakticky okamžitému doplneniu vodíka je e-Expert Hydrogen vhodný aj na absolvovanie dlhších trás, samozrejme pri dostatočne vyvinutej infraštruktúre vodíkových staníc.
Na jednu nádrž zvládne prejsť 400 km podľa WLTP, batéria s kapacitou 10,5 kWh však ešte pridáva pár desiatok kilometrov dojazdu navyše v „čisto elektrickom“ režime, teda v režime, kedy auto na pohon nevyužíva vodíkové články.
Túto batériu je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW a na AC wallboxe jej plné dobitie bude trvať zhruba jednu hodinu.

Dostatočný výkon a vnútorný priestor, ktorý sa nezmenil
Elektrický motor, ktorý v tomto prípade čerpá energiu z vodíkového článku, batérie alebo kombinácie oboch, má výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment činí 260 Nm.
Auto jazdí prevažne na vodík, batériou si pomáha iba v niektorých prípadoch, ako napríklad pri štarte a nízkych rýchlostiach, rozjazdoch či agresívnejšom zrýchľovaní.
Pre vodiča sú k dispozícii 3 jazdné režimy s prednastavenou úrovňou výkonu – Eco (60 kW, 190 Nm), ktorý zabezpečí čo najväčší dojazd, Normal (80 kW, 210 Nm) pre každodenné jazdenie a Power (100 kW, 260 Nm), ktorý slúži najmä na prevoz ťažkého nákladu.

Okrem dobíjania batérie skrz palubnú AC nabíjačku je možné dobíjať ju aj rekuperovaním, respektíve zvýšenou rekuperáciou, kedy sa na dobíjanie batérie využíva aj energia z vodíkových článkov. Vozidlo disponuje dvoma režimami brzdenia, ktoré ovládajú rôznu mieru rekuperácie.
Pri miernom režime vytvára rekuperácia podobný pocit ako vo vozidlách so spaľovacím motorom, zatiaľ čo vyšší režim zvyšuje mieru spomaľovania po pustení akceleračného pedála. Nechýba tiež elektrická parkovacia brzda, ktorá okrem uvoľnenia priestoru zvyšuje komfort pri používaní.
Pozitívnou správou pre vodičov je, že vnútorný priestor sa aj napriek kombinácii týchto dvoch ekologických typov pohonu nijak nezmenšil. Využiteľný objem nákladného priestoru je 6,1 m3 a maximálne zaťaženie dosahuje 1 100 kg. K dispozícii sú dve verzie a to Standard (dĺžka 4,95 m) a Long (dĺžka 5,3 m).

Iba jedna, no za to bohatá verzia výbavy
Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozícii iba v jednej verzii výbavy, ktorú okrem klasických bezpečnostných prvkov charakterizujú 2 samostatné sedadlá v kabíne, 2 posuvné dvere, 17-palcové disky kolies a zadná parkovacia kamera so záberom 180 stupňov.

Stredobodom pozornosti v interiéri je 7-palcová dotyková obrazovka so systémom Peugeot Connect, ktorý ponúka navigáciu TomTom Traffic 3D, a okrem klasického pripojenia cez Bluetooth nechýba možnosť zrkadlenia obsahu cez Apple CarPlay a Android Auto. Palubnú dosku ďalej vypĺňa ovládač automatickej prevodovky a jazdných režimov či spomínané elektrinická parkovacia brzda.
Čo sa prístrojovej dosky týka, tá okrem základných informácií pre vodiča zobrazuje úroveň spotreby energie, množstvo vodíka a stav nabitia batérie, ktoré sa odrážajú v schéme informácií z palubného počítača a dojazdu.
Peugeot e-Expert Hydrogen bude automobilka ponúkať od konca tohto roka, no najskôr bude prístupný iba firemným zákazníkom vo Francúzsku a v Nemecku. Informácie ohľadom dostupnosti a cien pre slovenský trh zatiaľ automobilka neupresnila.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské

Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

EÚ uplietla nový bič na daňovníkov: Slováci môžu zaplatiť milióny, daň na túto komoditu stúpne o 1 000 %

Zanechali účty, internet a mestský stres. Mladý pár žije v karavane za 300 eur mesačne: „Sme úplne slobodní“

Vedci varujú pred populárnym doplnkom na spanie. Dlhodobé užívanie zvyšuje riziko srdcového zlyhania o 90 %

9 z 10 Slovákov pohorí už na prvej otázke: Skončíš s päťkou v lavici, alebo dokážeš, že si skutočný jednotkár? (KVÍZ)

Bežné potraviny, ktoré obľubujú Slováci, zvyšujú riziko rakoviny pľúc o 41 %. Okamžite ich vyhoď
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
-
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské
- TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
Toto sú najväčší znečisťovatelia planéty, ale fabriky to nie sú. Nová štúdia odhalila šokujúcu pravdu
Totálna nehoráznosť zo strany Ruska. Takmer zničili jedno z najkritickejších miest na Ukrajine
Západ vo veľkom pozore: Rusko chystá krok, ktorý bol pred pár rokmi nemysliteľný
Archeológovia ostali bez slov. Na Slovensku našli zabudnuté mesto, v ktorom nikto nebol 1300 rokov
Nvidia nečakane dostala tvrdý zákaz. Do tejto krajiny už nemôže vyvážať čipy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

EÚ uplietla nový bič na daňovníkov: Slováci môžu zaplatiť milióny, daň na túto komoditu stúpne o 1 000 %

Zanechali účty, internet a mestský stres. Mladý pár žije v karavane za 300 eur mesačne: „Sme úplne slobodní“

Vedci varujú pred populárnym doplnkom na spanie. Dlhodobé užívanie zvyšuje riziko srdcového zlyhania o 90 %

9 z 10 Slovákov pohorí už na prvej otázke: Skončíš s päťkou v lavici, alebo dokážeš, že si skutočný jednotkár? (KVÍZ)

