Americký výrobca elektrických áut má ďalší problém, tentoraz v Nemecku. Verejná sieť rýchlych nabíjačiek Tesla Supercharger sa stala nelegálnou kvôli drobnému technickému detailu. Dôvodom je pritom fakt, že spoločnosť sprístupnila túto službu aj ďalším automobilkám, informuje portál Electrek.

Spoločnosť Tesla má v rukách jednu z najlepších sietí pre nabíjanie elektromobilov a v poslednej dobe sa snažila o jej otvorenie pre ostatných výrobcov automobilov. To sa síce podarilo, avšak teraz Tesla naráža na problémy, ktoré začali v Nemecku, kde sieť Supercharger nespĺňa jednu z legislatívnych podmienok tamojšej vlády.

Najlepšia sieť pre všetkých

Elektrické nabíjačky účtujúce sumy na základe odobratých kilowatthodín totiž musia mať meracie zariadenia, ktoré túto hodnotu zároveň zobrazujú zákazníkovi. Tesla nabíjačky sa pritom spoliehajú na mobilnú aplikáciu, ktorá tento údaj zákazníkovi ukazuje – zákon je tak v tomto prípade trochu zastaralý.

FonTech

Vláda ale neplánuje voči tejto praktike zakročiť a miesto toho len Teslu formálne žiada, aby chybu napravila a odstránila problém, ktorý je v rozpore so zákonom. Aj keď je nabíjacia sieť tejto americkej spoločnosti azda tou najznámejšou, nejedná sa o jedinú firmu, ktorá je v rozpore s týmto zákonom.

Sprístupnila ich zdarma

Spoločnosť sa snažila pomôcť aj počas vojny na Ukrajine, kedy ľuďom, ktorí chcú pomôcť utečencom pred vojnou, na staniciach Supercharger blízko hraníc s Ukrajinou, spustila nabíjanie zdarma pre všetky elektromobily, teda aj iné značky než Tesla. Jedna takáto stanica sa nachádza aj v Košiciach.

Jedna z prvých

V experimentovaní s rozsiahlymi nabíjacími stanicami s vysokým výkonom sa Tesla stala absolútnym vodcom, ktorý bez akýchkoľvek pochybností uspel na plnej čiare. Jej rýchlonabíjačky sa nachádzajú aj na Slovensku a ich čísla neustále rastú, pričom sú jedným z kľúčových faktorov pri rozhodovaní sa o kúpe elektromobilu.

Po otvorení tejto siete ostatným značkám ale nastali problémy. Niektoré autá iných značiek majú totiž konektor umiestnený inde než na ľavej zadnej, prípadne pravej prednej strane. Takéto elektromobily môžu mať s nabíjaním problém. Pri správnom parkovaní im totiž kábel nemusí dosiahnuť ku konektoru, čo prezentoval Bjørn Nyland na elektromobile BMW iX.

Vodič potrebuje k použitiu siete Supercharger len aplikáciu Tesly, v ktorej si zvolí nabíjaciu stanicu a konkrétnu nabíjačku na určenom mieste, pripojí svoj elektromobil a, aj keď nepôjde o vozidlo Tesly, cez aplikáciu získa prístup k nabíjaniu na nabíjačke. Takýto proces by mal podľa Muska fungovať pre takmer všetky elektromobily ostatných značiek.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú