Len nedávno sa uskutočnila konferencia Tesla Autonomy Day, na ktorej Elon Musk odpovedal na niektoré z otázok ohľadom budúcnosti autonómneho riadenia vozidiel. 

V pondelok 22. apríla sa uskutočnila konferencia Tesla Autonomy Day, na ktorej Elon Musk odpovedal hneď na niekoľko otázok od novinárov. Portál Tech Crunch upozornil na jednu z diskutovaných tém, ktorou bola technológia LIDAR. Ide o senzory, ktoré využívajú metódu diaľkového merania vzdialenosti na základe výpočtu doby šírenia pulzu laserového lúča odrazeného od snímaného objektu.

Systém LIDAR je odsúdený na zánik!

Systém LIDAR je často využívaný pre potreby autonómneho riadenia vozidiel, aktuálne využívaným hlavne konkurenciou Tesly. Tá totižto pre autonómne riadenie využíva kamery a iné senzory. Otázky na Elona Muska tak boli mierené so snahou zistiť, či vozidlá Tesly a ich nový softvér pre autonómne riadenie v budúcnosti využije systémy LIDAR. Hoci Elon Musk nemal na otázky veľa času, odpovedal viac než jasne:

„Každý, kto sa spolieha na LIDAR, je odsúdený na zánik! Sú to drahé senzory, ktoré sú zbytočné. Je to ako mať veľa drahých doplnkov. Ako keď je jeden z nich zlý, no vy ich máte veľa, je to smiešne, uvidíte!“

Elon vidí túto technológiu ako pomyselnú „barlu“ pre autonómne riadenie vozidla, ktorá dáva falošný pocit pokroku. Vedúci umelej inteligencie Andrej Karparthy vysvetlil, že systémy LIDAR ťažšie rozoznávajú objekty, napríklad rozdiel medzi plastovým vreckom a pneumatikou. Podľa neho je pre potreby autonómie riadenia nevyhnutný vizuálny pohľad, ktorý poskytnú kamery.

Budúcnosť autonómneho riadenia spočíva vo vizuálnom vnímaní sveta

Práve kamery spoločne s GPS, mapami a radarmi sú využívané vo vozidlách Tesly ako vstupné dáta pre pokročilé algoritmy umelej inteligencie. Vizuálny pohľad na svet je podľa Karparthyho nevyhnutný pre 4. a 5. úroveň autonómneho riadenia vozidla. Pokiaľ je vozidlo vybavené kamerami a všetkými potrebnými senzormi, potom je možné nasadiť softvér založený na umelej inteligencii do ktoréhokoľvek modelu Tesly.

Navyše, umelá inteligencia autonómneho riadenia založená na neurónových sieťach je trénovaná na dátach zozbieraných zo všetkých vozidiel Tesly, ktoré sú aktuálne na cestách. Elon na základe tejto skutočnosti poznamenal, že tieto dáta nie sú stopercentné, no stále je to lepší spôsob, ako sa spoliehať na LIDAR. Ten je na jednej strane drahý a má aj vysokú spotrebu energie. Vzhľadom na to sa kamery a senzory Tesly zdajú byť skutočne lepšie riešenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú