Elektromobily sú definitívne prioritou. Ďalšie spaľováky nemeckého giganta budú plné kompromisov
Elektrická ofenzíva v podaní Mercedesu naberá na obrátkach a už čoskoro bude mať nemecká prémiovka na trhu elektrickú alternatívu ku každému jednému spaľováku.
Budúcnosť ale bude iná a primárnym produktom sú práve elektromobily. Ako informuje portál Motor1, všetky ďalšie spaľováky od Mercedesu budú postavené na platforme vyvinutej primárne pre elektrické autá.
V minulosti to bolo presne naopak. Automobilky vyrábali elektromobily „zo spaľovákov“. Takéto autá ale neboli zrovna najefektívnejšie a ich dojazd sa pohyboval v rozmedzí okolo 100 až 200 km.
Platforma vyvinutá priamo pre elektromobil umožňuje inžinierom zvýšiť efektivitu celého auta, osadiť ho väčšou batériou a tým zvýšiť aj samotný dojazd. Ako uviedol viceprezident nemeckej prémiovej automobilky Christoph Starzynski, všetky ďalšie spaľováky Mercedesu už budú stáť na elektrickej platforme.
Elektromobilita dostáva prednosť
Dôvod, prečo sa tak Mercedes rozhodol, je veľmi prostý. Automobilka chce v blízkej budúcnosti predávať na hlavných trhoch už iba elektrické vozidlá a spaľováky bude naďalej distribuovať iba tam, kde ešte elektromobilita nie je dostatočne rozvinutá.
Z toho dôvodu bude nová generácia najdostupnejšej triedy A a triedy B postavená na novej elektrickej platforme MMA. Následne automobilka túto platformu upraví tak, aby sa na nej dali postaviť aj autá so spaľovacím motorom, avšak ako povedal Starzynski, spaľováky už budú druhoradé.
Všetky kompromisy s výrobou nových modelov teda nebudú na strane elektromobilu, ale práve na strane spaľováku. Platforma MMA zažije svoj debut už v roku 2024 a nová generácia elektrickej triedy A a B prevezme množstvo technológií z revolučného konceptu EQXX, ktorý nedávno prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie.
Dostanú prednosť, no lacnejšie nebudú
Nedávno sme tiež informovali, že technický riaditeľ Mercedesu sa vyjadril aj na adresu cenovej parity elektromobilov a spaľovákov. Podľa jeho slov sa pri modeloch nižších tried v blízkej budúcnosti určite nedočkáme toho, aby stál elektromobil rovnako, či dokonca menej, než spaľovák tej istej triedy.
Za všetkým stojí najzákladnejší a najdôležitejší komponent elektromobilov – batérie. Ich cena síce v poslednom desaťročí výrazne klesla, no stále sme sa nedostali pod magickú hodnotu 100 dolárov za 1 kWh kapacity batérie, ktorá má byť, podľa viacerých odborníkov, „zlomová“ a zapríčiní, že elektromobily budú konečne lacnejšie než spaľováky.
Podľa Schäfera by sme sa s cenou za 1 kWh kapacity museli dostať pod hodnotu 50 dolárov, teda asi 46 €, aby sa elektromobily vyrovnali cene áut so spaľovacími motormi. Toto štádium je však ešte v nedohľadne, tvrdí technický riaditeľ automobilky Mercedes. Súčasné batériové technológie totiž nič takéto zatiaľ neumožňujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Inštitút ľudských práv sa obrátil na Eurokomisiu. Vyzval ju, aby vláde Fica zmrazila eurofondy
Seniori získajú bonus 2 000 € mesačne: Európska krajina spúšťa „aktívny dôchodok“
Expertka skúmala stres celú svoju kariéru: Toto je podľa nej liek číslo 1, ktorý ti prevráti život naruby
Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik, ktorý odhalí zdravé trávenie. Stačí ti na to potravina za pár drobných
Na Ukrajinu posielajú sobie kože. Ruskí vojaci ich vraj potrebujú na prežitie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP