Elektromobily sú definitívne prioritou. Ďalšie spaľováky nemeckého giganta budú plné kompromisov
Elektrická ofenzíva v podaní Mercedesu naberá na obrátkach a už čoskoro bude mať nemecká prémiovka na trhu elektrickú alternatívu ku každému jednému spaľováku.
Budúcnosť ale bude iná a primárnym produktom sú práve elektromobily. Ako informuje portál Motor1, všetky ďalšie spaľováky od Mercedesu budú postavené na platforme vyvinutej primárne pre elektrické autá.
V minulosti to bolo presne naopak. Automobilky vyrábali elektromobily „zo spaľovákov“. Takéto autá ale neboli zrovna najefektívnejšie a ich dojazd sa pohyboval v rozmedzí okolo 100 až 200 km.
Platforma vyvinutá priamo pre elektromobil umožňuje inžinierom zvýšiť efektivitu celého auta, osadiť ho väčšou batériou a tým zvýšiť aj samotný dojazd. Ako uviedol viceprezident nemeckej prémiovej automobilky Christoph Starzynski, všetky ďalšie spaľováky Mercedesu už budú stáť na elektrickej platforme.
Elektromobilita dostáva prednosť
Dôvod, prečo sa tak Mercedes rozhodol, je veľmi prostý. Automobilka chce v blízkej budúcnosti predávať na hlavných trhoch už iba elektrické vozidlá a spaľováky bude naďalej distribuovať iba tam, kde ešte elektromobilita nie je dostatočne rozvinutá.
Z toho dôvodu bude nová generácia najdostupnejšej triedy A a triedy B postavená na novej elektrickej platforme MMA. Následne automobilka túto platformu upraví tak, aby sa na nej dali postaviť aj autá so spaľovacím motorom, avšak ako povedal Starzynski, spaľováky už budú druhoradé.
Všetky kompromisy s výrobou nových modelov teda nebudú na strane elektromobilu, ale práve na strane spaľováku. Platforma MMA zažije svoj debut už v roku 2024 a nová generácia elektrickej triedy A a B prevezme množstvo technológií z revolučného konceptu EQXX, ktorý nedávno prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie.
Dostanú prednosť, no lacnejšie nebudú
Nedávno sme tiež informovali, že technický riaditeľ Mercedesu sa vyjadril aj na adresu cenovej parity elektromobilov a spaľovákov. Podľa jeho slov sa pri modeloch nižších tried v blízkej budúcnosti určite nedočkáme toho, aby stál elektromobil rovnako, či dokonca menej, než spaľovák tej istej triedy.
Za všetkým stojí najzákladnejší a najdôležitejší komponent elektromobilov – batérie. Ich cena síce v poslednom desaťročí výrazne klesla, no stále sme sa nedostali pod magickú hodnotu 100 dolárov za 1 kWh kapacity batérie, ktorá má byť, podľa viacerých odborníkov, „zlomová“ a zapríčiní, že elektromobily budú konečne lacnejšie než spaľováky.
Podľa Schäfera by sme sa s cenou za 1 kWh kapacity museli dostať pod hodnotu 50 dolárov, teda asi 46 €, aby sa elektromobily vyrovnali cene áut so spaľovacími motormi. Toto štádium je však ešte v nedohľadne, tvrdí technický riaditeľ automobilky Mercedes. Súčasné batériové technológie totiž nič takéto zatiaľ neumožňujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP