Elektromobily sú definitívne prioritou. Ďalšie spaľováky nemeckého giganta budú plné kompromisov
Elektrická ofenzíva v podaní Mercedesu naberá na obrátkach a už čoskoro bude mať nemecká prémiovka na trhu elektrickú alternatívu ku každému jednému spaľováku.
Budúcnosť ale bude iná a primárnym produktom sú práve elektromobily. Ako informuje portál Motor1, všetky ďalšie spaľováky od Mercedesu budú postavené na platforme vyvinutej primárne pre elektrické autá.
V minulosti to bolo presne naopak. Automobilky vyrábali elektromobily „zo spaľovákov“. Takéto autá ale neboli zrovna najefektívnejšie a ich dojazd sa pohyboval v rozmedzí okolo 100 až 200 km.

Platforma vyvinutá priamo pre elektromobil umožňuje inžinierom zvýšiť efektivitu celého auta, osadiť ho väčšou batériou a tým zvýšiť aj samotný dojazd. Ako uviedol viceprezident nemeckej prémiovej automobilky Christoph Starzynski, všetky ďalšie spaľováky Mercedesu už budú stáť na elektrickej platforme.
Elektromobilita dostáva prednosť
Dôvod, prečo sa tak Mercedes rozhodol, je veľmi prostý. Automobilka chce v blízkej budúcnosti predávať na hlavných trhoch už iba elektrické vozidlá a spaľováky bude naďalej distribuovať iba tam, kde ešte elektromobilita nie je dostatočne rozvinutá.
Z toho dôvodu bude nová generácia najdostupnejšej triedy A a triedy B postavená na novej elektrickej platforme MMA. Následne automobilka túto platformu upraví tak, aby sa na nej dali postaviť aj autá so spaľovacím motorom, avšak ako povedal Starzynski, spaľováky už budú druhoradé.

Všetky kompromisy s výrobou nových modelov teda nebudú na strane elektromobilu, ale práve na strane spaľováku. Platforma MMA zažije svoj debut už v roku 2024 a nová generácia elektrickej triedy A a B prevezme množstvo technológií z revolučného konceptu EQXX, ktorý nedávno prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie.
Dostanú prednosť, no lacnejšie nebudú
Nedávno sme tiež informovali, že technický riaditeľ Mercedesu sa vyjadril aj na adresu cenovej parity elektromobilov a spaľovákov. Podľa jeho slov sa pri modeloch nižších tried v blízkej budúcnosti určite nedočkáme toho, aby stál elektromobil rovnako, či dokonca menej, než spaľovák tej istej triedy.
Za všetkým stojí najzákladnejší a najdôležitejší komponent elektromobilov – batérie. Ich cena síce v poslednom desaťročí výrazne klesla, no stále sme sa nedostali pod magickú hodnotu 100 dolárov za 1 kWh kapacity batérie, ktorá má byť, podľa viacerých odborníkov, „zlomová“ a zapríčiní, že elektromobily budú konečne lacnejšie než spaľováky.

Podľa Schäfera by sme sa s cenou za 1 kWh kapacity museli dostať pod hodnotu 50 dolárov, teda asi 46 €, aby sa elektromobily vyrovnali cene áut so spaľovacími motormi. Toto štádium je však ešte v nedohľadne, tvrdí technický riaditeľ automobilky Mercedes. Súčasné batériové technológie totiž nič takéto zatiaľ neumožňujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

Od podzemných štôlní po výhľady z lanového mosta: Slovenské „zlaté mesto“ ukrýva historický poklad starý 700 rokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

